Her Şey Seninle Başlar - EĞİTİM PINARI

Her Şey Seninle Başlar



Her Sey Seninle Baslar kitabi, Mumin Sekman
Her Şey Seninle Başlar


Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere ünlü kişisel gelişim uzmanı Mümin Sekman’ın bir dönem en çok satanlar arasında bulunan Her Şey Seninle Başlar kitabından bahsetmek istiyorum. Kitapta özellikle kişisel gelişim kitaplarından hoşlanan okuyucularım için çok değerli fikirler mevcuttur.

Her Şey Seninle Başlar

** Öğrenilmiş çaresizliğin temelinde incinmiş bir çocukluk vardır.
** Einstein’a göre her zaman kullandığımız mantık yürütme biçiminden dolayı yaşadığımız sorunları, ancak o mantık kalıbının dışına çıkarak çözebiliriz.
** İçimizdeki olumsuz konuşmaları kesmek için algı kalıplarımızı öğrenerek, yeniden yapılandırmalıyız.
** ‘’İstek hayatın yarısıdır, kayıtsızlık ise ölümün’’ der Halil Cibran
** Almam filozof Kant’a göre, biz gerçeği olduğu gibi değil; olduğumuz gibi görebiliriz. İnsanların gerçek olduğunu sandıkları şey kişisel yorumlarıdır.
** İnsanlar neye inanıyorlarsa onu doğrulayacak şekilde düşünmeye eğilimlidirler.
** Her büyük başarı yanan bir yüreğin hikayesidir. (Tavern)
** Hak edilmiş bir başarı, güçlü bir kendini onarma mekanizmasıdır. Bir başarı bin ayıp örter.
** Başarıyı öğrenmenin ilk yolu başarı üzerine yazılmış kaliteli kitapları okumaktır.
** İkinci yol ise biyografi kitaplarını okumaktır.
** Bir diğer yol ise seminer ve konferans gibi aktivitelere katılmaktır.
** Başarılı olmayı öğrenmenin en iyi yollarından biri de başarılı insanlarla çalışmaktır.
** İleriye dönük hedeflerinizi mutlaka yazılı olarak kendinize ifade edin. Yazılı düşünmek basit ama güçlü bir egzersizdir. Yazmak düşüncelerinizi durulaştırır. Kafa karışıklığını azaltır.
** Hayatını kontrol etmek isteyen bir insanın yapması gereken ilk şey, kendi yorum biçiminin nasıl çalıştığını keşfetmek ve onu kontrol altına almaktır. Yorum şeklimiz kaderimizi belirliyorsa onu kendi haline bırakamayız.

Sevgili okurlarım, Mümin Sekman’ın Her Şey Seninle Başlar isimli kitabından sizler için önemli gördüğüm bazı fikirler derledim. Kişisel gelişim konularına aşina olan insanlar için bu fikirler fazla orijinal gelmeyebilir ancak ben daha ziyade yaygın kullanılan fikirlere yer vermeye çalıştım. Oysa kitap çok daha fazla fikir barındırmaktadır. Hatta alanında en yoğun fikir barındıran kitaplardandır diyebilirim. Derlediğim maddelerin sizlere kitap hakkında bir fikir vermesini ümit ediyorum.

Görseller:unsplash.com
Her Şey Seninle Başlar Her Şey Seninle Başlar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 01, 2019 Rating: 5

44 yorum:

  1. Bu yazını okumamışım oğlum. Daha doğrusu her şey için bir vesile gerekir. Belki de senin bloğuna gelmemişimdir. Aslında son zamanlarda pek blog ziyareti yapamıyorum. Atıl bir döneme girdim. Yazamıyorum da. Esinlerim bana kırgınlar sanırım... Şiirime yaptığın yorumun peşinden bloğuna geldim :)
    Ben kitap yorumlarını çok okurum, zira belirli sayıda kitap okuyabiliriz ve seçtiklerimiz olur genelde bunlar. Bu yazında da bizlerle paylaştığın birçok madde var. Hocamızın çok önemli tespitleri ve yaşımız kaç olursa olsun, bizim hayatımızı kolaylaştıracak öneriler.Ben en beğendiklerimden seçeceğim.
    "İnsanlar neye inanıyorlarsa onu doğrulayacak şekilde düşünmeye eğilimlidirler."
    "Öğrenilmiş çaresizliğin temelinde incinmiş bir çocukluk vardır."
    "İleriye dönük hedeflerinizi mutlaka yazılı olarak kendinize ifade edin. Yazılı düşünmek basit ama güçlü bir egzersizdir. Yazmak düşüncelerinizi durulaştırır. Kafa karışıklığını azaltır." ve "Hayatını kontrol etmek isteyen bir insanın yapması gereken ilk şey, kendi yorum biçiminin nasıl çalıştığını keşfetmek ve onu kontrol altına almaktır. Yorum şeklimiz kaderimizi belirliyorsa onu kendi haline bırakamayız."
    Çok teşekkür ederiz oğlum :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yorum için 2 kere teşekkür ederim Ece anne. Umarım sıkıntılarınızı bir an önce atlatır daha güzel ve daha mutlu günler yaşarsınız. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Gençken okumuştum. Tekrar oldu; teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı bilgileri sürekli hatırlamak iyi olur. Çok teşekkürler Recep Bey.

      Sil
  3. Bu kitabı tekrar tekrar okumakta fayda var. Teşekkürler Fatih Bey 👍👏👏🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Yıldız Hanım umarım size faydalı bir yazı olmuştur Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Daha önce okumuştum, tekrar okumak istediğim bir dönemdeyim. Hatırlattığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size faydalı olabildiysem ne mutlu bana.

      Sil
  5. Kitabın 2005 basımı var bende.Bir ara yeniden okumalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar göz atmak faydalı olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Kesinlikle her şey seninle başlar. Okuma listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorum ve ziyaret için çok teşekkürler. Sosyal Anne.

      Sil
  7. Çok güzel ve doğru sözler bunlar, mutlaka okumak isterim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size faydalı olduysa ne mutlu bana.

      Sil
  8. Kişisel gelişim kitaplarını sevemedim ben. Bazen öyle şeyler yazıyorlar ki biliyorsun da iş uygulamaya gelince hayat o kitaplardaki gibi değil işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de size katılıyorum. İşin en zor kısmı uygulama aşamasıdır. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Neye inanıyoruz ve neyi ümid ediyoruz bütün mesele bu. Hakikate inanıp, hakikatin yolunda ümidimiz yeşeriyorsa asla kurkumuz olmaz. Ancak korkumuz sevdiklerimizi incitmek olur ki, kulun havf ve reca arasında gitip gelme sarkacı, ancak zikir, fikir, şükür ve duayla dengelenir. Anlar ki kendi enaniyeti kendine zarar verir artık kendini bütün insanlığa ve bütün varlıkların sahibi Allah'a adar. İkinci bir üzerinde durulması gereken konu; gerçekten insan başarılı olmayı mı hedefler kendine, yoksa mutlu olup sükunete ermek ve huzura kavuşmak mı ister. Belki de bu son söylediklerimizdir hakikat. Huzuru yakalamak belki de en büyük başarıdır. Günümüzde herşey maddeye endekslendiğine göre, şuyum olsun buyum olsun peşinde. İtibar; inanç ümid ekseninde hayır hasenata adamaktır kendini. Çünkü huzur Hakikate göre Hak ve halk nezdinde. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel değerlendirmeler için ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. her şey seninle başlar ı çok küçükken okumuştum, büyüyünce gene okudum ve tekrar okudum. her okumamda daha derin şeyler öğrendim :) bu kitabı tanıtmanız güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, size faydalı olabilmek yegane gayemdir.

      Sil
  11. Kişisel gelişim kitapları okumayı çok seviyorum , kişisel gelişim denilince bu kitapta muhakkak akla geliyor çok bilinen ve bir dönem isminden epeyce bahsettiren bir kitap .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret için çok teşekkür ederim kişisel gelişimi seviyorsanız sizi blogumda misafir etmekten keyif duyacağım.

      Sil
  12. Başarılı olmayı öğrenmenin en iyi yollarından biri de başarılı insanlarla çalışmaktır.

    bu söz iyiymiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kitaptaki sözü beğenmeniz çok güzeldi.

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Okumanızda çok fayda olduğunu düşünmekteyim. Teşekkürler.

      Sil
  14. Yanan bir yürek ve düşünen bir beyin varsa başarı kaçınılmazdır. Kitap ve seçimleriniz harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışmalarımı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Sizin çalışmalarınız da çok kaliteli. Bunu itiraf etmeliyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Sanırım daha önce okumuştum ama çok uzun zaman olmuş ki bu notların hepsini ilk defa okuyorum gibi hissettim. Hepsi de çarpıcı başlıklar aslında hayata dair. Kişisel gelişimcilerle aramdaki buzlar zaman zaman eriyebiliyor :)Emeğinize teşekkürler ve yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuzla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler İstiridye Avcısı.

      Sil
  16. "İnsanlar neye inanıyorlarsa onu doğrulayacak şekilde düşünmeye eğilimlidirler."
    bu söz üzerine biraz kafa patlatmam gerek benim. Riskli bir durum aslında bu. İnandığımız şeyi doğrulayacak şekilde düşünürken ya inandığımız şey yanlışsa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle bir ihtimal de var. Ancak neyin yanlış neyin doğru olduğu kişiye göre değişmektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Her Şey Seninle Başlar kitabı değerli fikirler içeriyor teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kitabı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Teşekkürler Erhan Bey, yorum ve ziyaret için.

      Sil
  18. sekmanı severim alıntılar da iyiii motive edici yaaaaa bizim insanımızn motivasyonu zayıftır iyi oluyo böle yazılaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaretinizle bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  19. netflix, yani kanal d veya star, show gibi bir tv kanalı. sürekli dizi çekiyor. amerikan kanalı. dünyanın her yerinde dizi çekiyor. türkiyede muhafız dizisini çekti şimdi göbeklitepe dizisini çekecek. bizim tv de paralı kanallardan bu kanal. digitürk, kablo tv gibi para ödeyip üye oluyon ve sürekli dizi izliyon. ama üye olmaya gerek yok çünkü netflix kanalında oynayan bütün diziler hemen internette de yayınlanıyor. dizibox, dizimag, dizilab gibi sitelerde. nette bi dolaşın bu siteleri. bütün diziler var. üyelik gerekmiyor yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar güzel anlatmışsınız ki, Emeğinize sağlık çok iyi öğrendim Çok teşekkürler.

      Sil
  20. dizi izlemek istediğiniz zaman söleyin bana. ne tür isterseniz sölerim. gerilim, macera, aksiyon, suç, hukuk, polisiye filan ne olursa. siz de google da bulabilirsiniz. örneğin bakın, son yazdığım dizi için:

    "black earth rising dizi izle" yazın google a
    veya

    diyelim aksiyon istiyorsunuz.

    "aksiyon dizi izle" deyin. bi dolu gelcek. sonra izlemek seçmek isterseniz fikir veririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bundan sonra bu konularda sizden fikir alacağım. Çok teşekkürler.

      Sil
  21. Kitabı duydum ama okumadım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir tanıtım olmuştur. Çok teşekkürler.

      Sil
  22. Kayıtsızlık ölümün yarısıdır cümlesi çok düşündürücü.
    Kişisel gelişim kitabı kategorisi bana hitap etmemekle beraber bazılarında önemli içgörüler olabiliyor gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de her alandan istifade edebileceğimiz bir fikir vardır. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.