Anna Karenina - EĞİTİM PINARI

Anna Karenina






Anna Karanina romani, Tolstoy
Anna Karanina


Bu yazımda sizlere ünlü Rus yazar Tolstoy’un Anna Karenina isimli romanını tanıtmak istiyorum. Romanda ne var? Derseniz; yasak aşk var, evlilik dışı ilişkiler var, aldatma ve ihanet var. Ve daha başka toplumsal mesajlar var.

Eserimizin baş kahramanı Anna Karanina, Moskova'da yaşayan kibar, kültürlü ve çok güzel bir Rus Hanım efendisidir. Eşi de yüksek makamlarda görev yapmakta olan bir beyefendidir. Çiftin bir de oğulları vardır. Anna Karenina her ne kadar eşini sevse de eşinin çok kaba bir insan olduğunu, kadın ruhundan anlamadığını düşünmektedir.

Anna Karenina, Petersburg'da yaşayan Ağabeyine ziyarete gittiği bir gün burada bir davete giderler. Anna Karenina orada çok genç ve yakışıklı bir delikanlı ile tanışır. Bu delikanlı ile Anna Karenina arasında çok şiddetli bir aşk başlar.

Anna Karenina, Petersburg'da kaldığı süre zarfında sevgilisi ile birlikte zaman geçirmeye başlamıştır. Çevredeki insanlar her ne kadar bu iki gencin yaptığını onaylamasalar da gençlerin yaşadıkları aşk gözlerini öyle kör etmiştir ki kimin ne dediğini duymaz olmuşlardır.

Anna Karenina, Petersburg'dan Moskova'ya kocasının yanına dönmüştür. Ancak sevgilisi peşini bırakmak istememiş; o da Anna Karenina’nın peşinden Moskova'ya gelmiştir.

Anna Karenina, Petersburg'da yaşadıklarını kocasına anlatır. Kocası olanlara çok üzülür fakat Anna Karenina'nın ismini lekelemek istemediğinden yaşananları duymazdan gelir. Genç kadının sevgilisinden ayrılmasını ister. Ancak Anna Karenina bu teklifi kabul etmeyerek sevgilisiyle İtalya'ya kaçar.

Bu iki genç İtalya'da bir müddet mutlu bir hayat yaşarlar. Daha sonradan Moskova'ya dönmek zorunda kalırlar. Moskova’da daha önceden tanıdıkları insanlar onlarla konuşmak istemeyerek onları dışlarlar.

Anna Karenina pişman olmuş ve tekrar kocasına dönmüştür fakat kocası da onunla konuşmak istemez ve ona soğuk davranır. Anna Karenina yaşadığı üzücü olaylara dayanamayarak intihar eder. Genç sevgilisi ise başından geçen tatsız olayları unutmak için orduya yazılarak yaşadığı yerden uzaklaşır.

Ünlü Rus yazar Tolstoy’un, Anna Karenina isimli bu klasik eserinde yasak aşk ve evlilik dışı ilişkilerin toplumsal etkileri hakkında güçlü bir mesaj verme kaygısı güttüğü çok açık bir şekilde anlaşılmaktadır.
 Görseller:palmekitabevi.com


Anna Karenina Anna Karenina Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 05, 2019 Rating: 5

33 yorum:

  1. Kitabın ismini hep duyardım ama içeriğini bilmiyordum teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. jane eyre ile birlikte en sevdiğim iki klasik romandan biri bu. defalarca okudum. bütün filmlerini izledim. tolstoy çok severim, dedem gibi :)

    YanıtlaSil
  3. En kısa zamanda sizi ziyaret edeceğim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
    2. Sevgili Deep, bloguna uzun zamandır ne telefondan ne de bilgisayarımdan giremiyorum. Kusura bakma. Zaman zaman takip ettiğim bazı bloglarda bu durum başıma geliyor. Bir süre bir kesinti/kopukluk yaşıyorum, sonra kendiliğinden düzeliyor. Umarım kısa zaman sonra düzelir. Selamlarımla :))

      Sil
    3. Yıldız Hanım, deeptone arkadaşımıza yazmanız gereken yorumu bana yazmışsınız. Galiba deeptone'nin bütün blogları gezdiğini bildiğiniz için bu yorumu da okuyacağını varsaymış olabilirsiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. En sevdiğim kitaptır ama Vronski yi hiç sevmemiştim hatta hiç sevmediğim tek kitap karakteridir. Hala aklımda At ı öldürmesi Neyse Anna da çok iyi biri değildi zaten.
    Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Küçük Dünya.:)

      Sil
  6. Bu klasiği okuyamamış bir Beyda:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu kısa tanıtım size bir fikir vermiştir Beyda Hanım. Teşekkürler.

      Sil
  7. Sizin burada yazdığınız yazılar kitap listemde sürekli olarak sıraları değiştiriyor :-) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur Mehmet Bey, çok teşekkürler.

      Sil
  8. Çok değerli bir yapıtı ele almışsınız. Tebrik ederim. Filmini birkaç defa izlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, özeti beğenmeniz beni çok mutlu etti Yıldız Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Anna Karanina, Tolstoy'u Tolstoy yapan en önemli eserlerden (Savaş ve Barış gibi bir başyapıt)
    Değerli paylaşım için teşekkürler. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de size katılırım bu konuda. Değerli yorumlarınız bana renk katıyor Deniz Hanım. Saygılarımla.:))

      Sil
  10. Bende sürekli görüyordum ama klasikler ile anlaşamadığımdan.. Sayenizde öğrendim konusunu. Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler Akela.:))

      Sil
  11. Tolstoy'un en sevdigim eseridir,özetiniz de çok güzel olmuş..filmi de güzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtımı beğenmeniz çok hoşuma gitti. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Güzel eser bende okumak isterim.

    YanıtlaSil
  13. Tolstoy'un en önemli klasiklerinden Anna Karanina, çarpıcı bir anlatımı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatımın çok etkileyici olduğuna ben de katılmaktayım, çok teşekkürler.

      Sil
  14. Tolstoy'un en ünlü kitaplarından Savaş ve Barış'ı da okumak lazım, okumayanlar adına söylüyorum. Çok büyük bir yazar olduğu konusu su götürmez bir gerçek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarın dünya çapında bir yazar olduğu konusunda sizinle hemfikirim. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Sevdiğim kitaplardan, ayrıca filmi de var, izlememişseniz tavsiye edebilirim :))

    YanıtlaSil
  16. Okudum izledim, tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve yorum için teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.