Kara Delik - EĞİTİM PINARI

Kara Delik




Kara Delik deneme yazisi, icimden geldigi gibi
Kara Delik


Kara Delik
, astrofizikte, çekim alanı her türlü maddesel oluşumun ve ışınımın kendisinden kaçmasına izin vermeyecek derecede güçlü olan, kütlesi büyük bir kozmik cisimdir. Kara delik, uzayda belirli nicelikteki maddenin bir noktaya toplanması ile meydana gelen bir nesnedir de denilebilir.

Bahsetmek istediğim yukarıda kısa açıklamasını alıntıladığım fizik terimi olan kara delik değildir. Zaten fizik ve fizikötesi benim ilgi alanıma da girmez. Ben genelde olayları toplumsal olarak değerlendirmeye çalışırım. Bu tabiri de bazı insanlar için mecazi olarak kullanmak istiyorum.

Öyle insanlar var ki, toplumda; selam verirsin selamını almaz, gönülsüz bir şekilde selamın alsa selam vermeye tenezzül etmez. Maddi anlamda bir iyilik yaparsın; bu iyiliğine karşılık vermez, hatta bir teşekkür etmeye bile yüksünür.

Sanki bu insanların dışında bulunan tüm insanlar bunlara hizmet etmek için yaratılmıştır. En küçük bir nezaket kuralına bile uyma gereği hissetmezler. İşte ben böyle insanlar için kullanıyorum kara delik tabirini.

Her şeyi yutuyorlar ancak çevreye hiçbir fayda sağlamıyorlar. Bereketsiz insanlar; adeta çöl gibi; insanlıktan küçük bir kırıntı olsa bile nasiplenememişler. Ancak tavırlarını gözlemlediğinizde ‘’Küçük dağları ben yarattım.’’ Şeklinde bir edaları vardır. Böyle insanlar benden uzak olsun; sizi bilmem.
Görseller:internethaber.com

Kara Delik Kara Delik Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 08, 2019 Rating: 5

22 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsınız daha güzel tarif edilemezdi :) ben de bu tip insanların hayatımda olmasını istemiyorum ve mümkün olduğu kadar kaçıyorum. Kara delik tabirini aklıma yazdım bundan sonra bu tipler için bunu kullanacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuzla bana katkı sağlamanız çok güzeldi. Teşekkürler.

      Sil
  2. Çok severim bu tür konuları. Teşekkürler bilgiler için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, o halde sizi blogumda daha fazla görmek isterim. Teşekkürler.

      Sil
  3. Öyle insanlar hep oldular ve olacaklar ne yazık ki. Kara delik örneği iyiymiş.

    YanıtlaSil
  4. Ne zorlanırım kara delik insanlara karşı. Sinir olurum da içim içimi yer. Mümkün olduğu kadar uzak tutmaya çalışıyorum hayatımdan, ama ne mümkün. Karşılaşmamak mümkün değil yeni biriyle, birini uzaklaştırsam bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda neredeyse birebir aynı düşünmekteyiz. Değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Metaforu beğenmenizden dolayı çok mutlu oldum. Teşekkürler.

      Sil
  6. Maalesef hayatımızın her alanında varlar ve olmaya devam edecekler. Önemli olan onları hayatımızdan uzak tutabilmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tip insanları hayatımızdan uzak tutmak bir aşama ancak böylesi adamların kendileri hakkında bir öz eleştiri yapma gereği duymamaları da olayın başka bir aşamasıdır bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. süper bir buluş, kara delik insanlarla dolu etrafımız... elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazıyı beğenmenize çok sevindim. Teşekkürler.

      Sil
  8. ruh kemirgenleri, enerji yiyicileri onlar :)

    YanıtlaSil
  9. Kara Delikler... Çok güzel bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İrem Can, yazıyı beğenmeniz çok hoşuma gitti.:)

      Sil
  10. karadelik hakkında verdiğiniz bilgi için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.