Blogger Mimi - EĞİTİM PINARI

Blogger Mimi




Blogger Mimi yazisi, mim, blog, blogger
Blogger Mimi


Mim yazılarını çok seviyorum. Vakit buldukça ben de bu yazılara katılmak istiyorum. Bundan önce de bazı mim yazılarına katılmıştım. Fakat bu yazı biraz farklı bir yazı; neredeyse tüm blogger arkadaşlarımızı ilgilendiriyor. Çünkü blog açma serüvenimizi sorguluyor. Bu sebeple bu etkinliğe birkaç cümle ile katılarak düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

1-   Blog dünyasına nasıl adım attın? Hadi anlat bize.
Yaklaşık 20 yıllık meslek hayatımda çok önemli tecrübelerim oldu. Eğitim camiasında çalıştığım süre zarfında eğitimcilerin tecrübelerini kendilerine sakladıkları kanaatine vardım. Şüphesiz bunu bilinçli olarak yapmıyorlar. Fakat bu anlamda bilinçli bir çaba içerisine girmek istemiyorlar. Oysa bana göre eğitimciler en küçük tecrübelerini bile diğer eğitimcilerle paylaşmalı ve onlara bir şeyler katmalıydılar. Çünkü ancak bu şekilde ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunulabilirdi. Belki çok fazla bir birikimim yoktu ancak yine de ülkeme olan borcumun bir parçasını ödemek amacı ile bildiklerimi diğer insanlara anlatmak istedim. Böylelikle blog dünyasına adım atmış oldum.

2-   Bloğunu kısaca tanıt desem  neler söylemek istersin?
Blogum olay ve olguları bir eğitimcinin gözünden (yani benim gözümden) görme ve gördüklerini işleyerek insanlara eğitsel bir çıktı verme amacını gütmekte olan kişisel bir blogdur.

3-   Yazarken olmazsa olmazların nelerdir?
Yazarken genelde sessiz bir ortam tercihimdir.

4-   Ne sıklıkta yayın giriyorsun ?
Bu konuda hedeflerimi sürekli olarak güncellemekteyim. İlk başlarda günde bir yazı girmek hedefimdi. Daha sonraları bu hedefi gerçekleştirme konusunda yetersiz kaldım ve iki üç günde bir yazı girmeye çalışıyorum. Belki de bu hedefimi de güncellemek durumunda kalabilirim.

5  -Degistirebilme imkanın olsaydı Blogger da neyi değiştirirdin?
Blogger konusunda şikayetim yok; genelde memnunum. Ancak blog dünyasına geç girmiş olmaktan dolayı çok üzgünüm. Bana göre eğitimcilerin tamamı daha mesleğe yeni başladıkları andan itibaren blog yazmalı ve tecrübelerini diğer insanlara aktarmalıdır. Ben bu konudaki görüşlerimi ‘’Her Öğretmen Blog Yazmalıdır’’ Başlığı ile daha önceden okuyucularımla paylaşmıştım.

5-   Yazıların içinde en fayda sağlayan yazın ya da yazıların nelerdir?
Doğrusu böyle bir tasnif yapmak hiç aklıma gelmedi. Ancak ‘’6 Adımda Çocuğunuzun Ders Çalışmasını Sağlayın’’ başlıklı yazım acayip bir tıklanma aldı ve binlerce kez okundu. Galiba bu durum velilerimizin bu konudan fazlası ile şikayetçi olmaları ile alakalıdır.


6-   Senin sevdiğin  blog türleri  hangileri?
Aslında tüm blogları severim. Çünkü onlardan çok şeyler öğrendim. Ancak yine de kendi alanımla ilgili bloglar daha fazla ilgimi çekiyor.

               7-   Blogunla ilgili içine sinmeyen ya da değiştirmek istediğin bir şeyler var mı?
Blogumla ilgili içime sinmeyen bazı şeyler var: Mesela blog açarken blog hakkında fazla bilgim yoktu; birçok şeyi el yordamı ile yapmaya gayret ettim. Bu sebeple teknik konularda acemiliklerim oldu. Mesela şimdi olsa bloguma adım ve soyadımdan oluşan bir isim vermek yerine alanımla ilgili bir isim verirdim. 

Bloglarla ilgili belki şikayet değil ama bir iç dökmede bulunmak isterim: Bir yazı yazıyorum ve arkadaşlarım yazılarımı okuyor. Yorumlara baktığımda gerçekten de arkadaşlarımın yazılarımı satır satır okumuş olduklarını anlayabiliyorum. Ancak maalesef yazılarımı okuyan ve bana yorum bırakan arkadaşlarımın tamamının yazısını okumaya ve yorum bırakmaya yetişemiyorum. Dolayısı ile arkadaşlarımın ziyaretlerine gerektiği şekilde karşılık verememe durumu bende mahcubiyet duygusu oluşturuyor. Keşke tüm arkadaşlarımın yazılarını satır satır okuyacak vaktim olsaydı.

8-   Blogunla ilgili hedefin nedir?
Blogumla ilgili olarak yukarıda belki bahsetmeyi unuttum ancak başlangıçta maddi bir hedefim de vardı. Ancak geldiğim şu aşamada blogların maddi olarak bir getirisi olmadığını anladım. Maalesef bloglar maddi olarak bizlere bir şeyler katmıyorlar. Bloguma reklam alalı neredeyse bir yıl olduğu halde şu ana kadar hiç ödeme almak nasip olmadı. Fakat manevi anlamda beklentim çok yüksek; yazdığım her yazıyı geleceğe yazılan bir mektup gibi görüyorum ve şişenin içine koyarak denize atıyorum. Belki bir gün birisi okur da ona faydası olur diye. Bundan başka da çok fazla bir beklenti içinde değilim.
  Görseller: Google görseller







Blogger Mimi Blogger Mimi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 11, 2019 Rating: 5

64 yorum:

  1. güzel bir iç dökmeee :) parayı boşver burası mutluluk kaynağıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekte parayı pek önemsemiyorum. Ancak olsa da iyi olmaz mıydı deeptone? sevgili blog arkadaşım.:)) Mutluluk kaynağı olduğuna katılıyorum. Güzel insanlarla diyalog halinde olmak kadar güzel bir şey yok.

      Sil
  2. Açık, net ve samimi cevaplar. Umarım her şey gönlünüzce olur:)

    YanıtlaSil
  3. Blogdan para kazanmak hayal zaten:)
    İyi ki blog dünyasına katılmışsınız. Faydalı bilgiler verdiniz. Teşekkürler. Yazmaya devam:)

    YanıtlaSil
  4. Güzel amaçlarınızın sizi hep mutlu etmesini diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu güzel temenniler için çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  5. Çok güzel bir amaca dönmüş şişenin içine koyup bir gün birileri tarafından bulunması ne hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beni desteklemeniz çok güzel.

      Sil
  6. Amacınız çok kutsal, takdir ettim gerçekten 👍👏🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yıldız Hanım, yorumunuz beni çok mutlu etti.:))

      Sil
  7. Severek yazdığını her yazından anlamak mümkün. Parasından ziyade yazdığın her yazının geleceğe yazılan bir mektup gibi görmen ise çok asil bir düşünce.Sen yazmaya devam et, biz çok istifade ediyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke sizin kadar güzel yazılar hazırlayabilseydim. Çok teşekkürler Duo Diyet.:))

      Sil
  8. Böyle istikrarlı bir şekilde ve severek yaptığınız sürece, emeklerinizin önce manevi ve en nihayetinde maddi karşılığını göreceğinizi umuyor, inanıyorum. Keşke her eğitimci, birikimini paylaşma konusuna sizin kadar bilinçli yaklaşabilse, o koyvermişlikten kurtulabilse... Bu paylaşımları bir vatani görev bilinciyle yapmanız da ayrı bir incelik. Ne güzel bir insansınız, iyi ki varsınız :)
    Çok değerli bir blogger mimiydi, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel yorumlar yapıyorsunuz ki, beni mahcup ediyorsunuz. Çok teşekkürler Deniz Hanım.:)) sevgilerle.

      Sil
  9. Bilgi ve tecrübeleri bir eğitimci olarak başkalarına da fayda sağlaması için blog açmak öok iyi bir düşünce isim konusuna gelince artık bir domain almasınız bence o şekilde hem istediğiniz ismi alır hem de daha profesyonel bir görüntü oluşturabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeler için çok teşekkürler. Tavsiyelerinizden istifade etmeye çalışacağım.:)

      Sil
  10. Bloga başlama sebebiniz çok kutsal bence. Gerçekten de size katılıyorum bilgi uygulandığı ve paylaşıldığı zaman ortaya çıkar yoksa kuru kalabalık eder beynimizde. Bu mimler sayesinde daha iyi tanıyoruz birbirimizi. Yolunuz açık olsun yazılarınız bizlerle olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, güzel yorumlarınızla bana katkı sağlamanız çok güzeldi Lerzan Hanım, çok teşekkürler.

      Sil
  11. Amacınız öyle özel ki.. Ne mutlu size. Dilerim tüm hedefleriniz ve dilekleriniz gerçekleşir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem bu tatlı değerlendirmelerden dolayı, hem de güzel temennilerden dolayı çok teşekkür ederim Akela, sevgilerle:))

      Sil
  12. selamlae bende öğretmenim ben daha çok kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışınca bu etkinlikleri neredeyse hiç duymuyorum teşekkür ederim güzel yorumunuz ve davetiniz için. çok güzel bir yazı keyifle okudum. bende öğretmenim. teknolojinin bu kadar geliştiği ve yayıldığı bir ortamda hiçbir tecrübe lokal kalmamalı. çok daha fazla insana ulaşmak için blog çok iyi bir yol. bakın siz ve beni bile buluşturdu. :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl böyle güzel yorumlar yapıyorsunuz anlamadım. Ben kocaman bir deneme yazıyorum. Sizdeki bu sıcaklığı yakalamam mümkün olmuyor. Çok teşekkürler Mavilale. Tanıştığımıza memnun oldum.Sevgilerle:))

      Sil
    2. çok teşekkür ederim. çok kibarsınız. yıllardır meslek lisesinde felsefe anlatıyorum. meramımı en kısa ve basit dille anlatmak sanırım alışkanlık oldu :)) sevgiler.

      Sil
    3. Ne mutlu size, bence de en güzeli; az sözle çok şey anlatmaktır. Benden de size kucak dolusu sevgi ve saygılar::))

      Sil
  13. Her eğitimcinin Blog yazması fikrine kocaman alkış koyuyorum."Yazdığım her yazıyı geleceğe yazılan bir mektup gibi görüyorum ve şişenin içine koyarak denize atıyorum. Belki bir gün birisi okur da ona faydası olur", temiz, samimi ve içten yorumunuza bayıldım.
    Çok değerli blog sayfalarının takibi konusundaki üzüntünüzü paylaşıyorum. Her zaman vakit olmuyor. Vakit olduğunfa da kim zaman ruh halininiz müsade etmiyor.
    Çok değerli ve keyifli bir iç yazısı olmuş. Kutlarım.
    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumunuz da çok harika oldu Taner Bey, inanın yazıdaki bazı eksikliklikleri tamamladı. Çok çok teşekkürler. Sevgilerle:))

      Sil
  14. 1. Bloggerlik günümüzde gerekillik. Translata ile bütün dillere çevrildiğine göre, sayfalarımız bütün dünyaya açık pencere. Ben de bu amaçla sayfamı açmıştım.

    2. Eğitimle ilgili blog sayfalarını seviyorum. Özellikle ilöğretim vazgeçilmezim diyebilirim. Bütün dünyadaki ilköğretimle ilgili sayfalara giriyor yeni yeni şeyler öğreniyorum. Benim bloğm inanç, kültür, sanat günlüğü gibi. Bir iddiam yok. Kendi yağımla kavrulmaya çalışıyorum.

    3. Ben de sessiz ortamda yazmayı seviyorum; bir de geceleri.

    4. Blouma zaman zaman giremiyorum. Bir de yazları köyde olduğumda da giremiyorum. Onun dışında ihmal etmek istemiyorum. Belik buna da bir çare buluruz.

    5. Astsubay haklarıyla ilgili bir yazı yazmıştım. tek kanatlı brove. Beşbinin üzerinde bir günde ziyaret almıştım.

    6. Her tür bloğu seviyorum. Ayrım yok!...

    7. Bloğumdan memnunum. Sadece gözden kaçırdığım imla hataları olabiliyor. Yaşlılık işte!..

    8. Bloğumla ilgili hedefim daha profösyonelce işleyişini sağlamak ve daha işlevsel hale getirmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teknik bilgiler verdiniz; çok teşekkürler.

      Sil
  15. Diğer yazılarınızıda inceledim, yazma amacınızı da çok beğendim. Siz şişenin içine koyup denize atmaya devam edin, illaki kıymetini bilen birinin karşısına çıkacaktır. Takipteyim blogunuzu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip, ziyaret ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgilerle.:))

      Sil
  16. Ben de öğretmenim.Kendimce kitap paylaşımlarında bulunuyorum.Herkesi bloğuma davet ediyorum.Bilgiler paylaşıldıkça çoğalır.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıştığımıza memnun oldum hocam. Tabii ki, sizi ziyarete geleceğiz. Ziyaret ve değerli yorumlar için çok teşekkürler.

      Sil
  17. Eğitimcilerin blog yazması fikri güzel bence de,blog dünyasında hem emekli hem de görevinde olan öğretmenler var bunu biliyoruz..Ama çoğu öğretmenler tabii bu konuda biraz endişeli,"ya yanlış bir şey yazarsam,devlet beni yakar!" gibi korkulara da kapılıyor haklı olarak bu nedenle blog açmak falan istemiyorlar gibi bir durum var..Çoğu da ilgi duymuyor mesela sizin bahsettiğiniz gibi..Sanmıyorsam biraz ilgisizlik biraz da "devlet korkusu" bastırıyor öğretmenlerin blogda yazı yazmasını..Bence blog yazma amacınız güzelmiş,olumlu aynı düşünceler bende de var,sonlara doğru ne güzel açıklamışsınız,". Belki bir gün birisi okur da ona faydası olur diye. " İşte bütün mesele bu,birilerine faydalı olmak..Elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öğretmenler için bazı endişeler olabilir. Ancak hangi işin yan etkisi yok ki? Amacımız topluma ve gençlerimize faydalı olmaksa, çok fazla olumsuz şeylere takılmamak gerekir diye düşünmekteyim. Çok teşekkürler Ertuğrul Bey, güzel yorumunuzla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  18. Blog açma amacınız ve çabanız takdire şayan. Dediğiniz gibi keşke her öğretmenin birbirleriyle tecrübelerini paylaşabileceği bir platform olsaydı. Kişilerin anonim kalması işin rekabete dönmemesi için gayet uygun olurdu. Neyse bloğunuza davet ettiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve değerli yorumunuzla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  19. Eğitimcilerin blog yazmasına kesinlikle katılıyorum ama şöyle bir nokta mı var acaba, insanlar kendi tecrübeleriyle buldukları dopruları belki başka meslektaşlarına eşe dosta fikir olsun diye bile paylaşmaya kısmen çekiniyor. Çok büyük bir güruh var art niyetli arayışlar içerisindeler. Ama paylaşılması ve bir güzel varsa bile çoğalıp 3 güzel 5 güzel olması ne kadar güzel oluyor 🤗 cesaretgerek tecrübelere güvenmek eleştiriye açık olmak aynı zamanda da eleştiri üslubunu da bilmek gerek. Hadsizlik büyük problem şu zamanda bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumsuz eleştiriler olabilir ve her zaman olmuştur sevgili uzmanamatör. Bizim muhatabımız yapıcı ve iyi niyetli insanlardır. Bildiklerimizi paylaşsak kötü mü olur? Bir öğretmen arkadaşım bir anısını anlatmıştı; tez hazırladığı bir dönemde bir kelimenin hatalı olduğunu fark etmiş ve hatalı kelimeleri bulup değiştirebilmek için yüzlerce sayfayı taramış. Oysa bir ctrl tuşu ile bir dakikada yanlış kelimenin yerine doğru kelimeyi koymak mümkündür. Arkadaşımız bunu öğrendiğinde yüzlerce sayfayı saatlerini vererek tekrar gözden geçirdiğine öyle üzülmüştü ki, anlatamam. Değerli fikirlerinizi benimle paylaşarak bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  20. Samimiyetle cevaplamışsın soruları. Manevi bir tatmin yaratıyor blog insanda, değişik bir duygu.
    Kendini geliştiren ve öğretmeyi seven öğretmenlere ve paylaşımlarına ihtiyaç var tabiiki.
    Paylaşıma devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirlerinizle beni desteklemeniz çok güzel. Çok teşekkürler Lady Wednesday.

      Sil
  21. Çok samimi, çok net bir anlatım olmuş o kadar çok kendimle aynı cevapları buldum ki yazınızda anlatamam.Bir çok konuda sizinle aynı duyguları paylaşıyor ve her eğitimcinin blog açması konusundaki fikrinizi ayrıca alkışlıyorum👏🏻Ama son cümleler kesinlikle çok vurucu, her yazınızı geleceğe mektup olarak tasvir etmeniz ve şişeye atıp denizin içine atma seramonisine bayıldım tek kelimeyle👍Emeğinize, kaleminize sağlık🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım, okuyucularımın gönlündeki doğrulara dokunabilmektir. Sizinle aynı şeyleri düşünüyor olmaktan ben de çok mutlu oldum. Çok teşekkürler.

      Sil
  22. Merhabalar, daha önce de sizden bir mim almıştım, bunu da alacağım izninizle, hem soruları hem cevaplarınızı beğendim. Yine samimi cevaplar vermişsiniz. Her yazınıza yorum yapamasam da blogunuzu sürekli inceliyorum. Emeğinize sağlık. Oldukça üretkensiniz. Sizinle meslektaş olmak gurur verici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, mim yazısı almak için benden müsade almanıza gerek yok. Ben de zaten başka arkadaşlardan aldım. Yanılmıyorsam, inci Hanımefendi hazırladı bu mim yazısını. Ben de bu vesile ile arkadaşımıza teşekkür etmek isterim. Cevapları samimi bulmanız beni çok mutlu etti. İyi ki, varsınız.:) Yorum yapıp yapmamanızın hiç önemi yok. Herkesin kendince işi oluyor ve bazen bloguna zaman ayıramayabiliyor. Yorum bırakan arkadaşlarıma minnettarım ancak bırakamayan arkadaşlarımdan da böyle bir beklenti içinde değilim ve onları anlayışla karşılıyorum. Ben de zaten bana yorum bırakan arkadaşlarıma bile iadei ziyarette bulunmaya yetişemiyorum. İltifatlarınız çok güzel; çok çok teşekkür ederim. Sevgilerle.:))

      Sil
  23. Amacınız gerçekten çok güzel Fatih bey.yazınİz çok güzel ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumunuz da çok güzel, Nilay Hanım. Teşekkürler.:))

      Sil
  24. Sorular güzel, cevaplarınız da sade, samimi. Özendim :) Ben de yapayım bu mimi. Sanki epey önceden yazmıştım bu konu ile ilgili ama emin de olamadım. Olsun bazı şeyler de çift dikiş iyidir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çift dikiş bence de çok iyidir. Öğrendiklerimizin pekişmesini sağlar. Güzel yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  25. bence sirf egitimciler degil herkes isiyle ilgili ogrendiklerini,tecrubelerini yazmali.Hos is olmasa da,blog yazmak ve okumak insanlara cok sey katiyor kanimca.Benim hissettigim pozitiflikleri paylasip,belki biraz ilham verebilmekten baska bir amacim olmadi blogumu actigimdan beri.Reklam almayi dusunmedim ve cok reklamli bloglardan sIkIlIyorum ben nedense.Hep dedigim gibi blog yazmak hayatimda yaptigim en iyi seylerden biri,gercekten mutluluk kaynagi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eğitimci olduğum için belki özellikle eğitimcilerin blog yazmasının önemini vurgulamaya çalıştım. Ancak ben de sizin gibi tüm meslek gruplarının blog yazarak birikimlerini diğer insanlarla paylaşmasının çok faydalı olacağını düşünmekteyim. Bloguma hoş geldiniz Çileksuyu Sibel Hanım.:))

      Sil
  26. Çok samimi çok özenli bir mim olmuş kesinlikle...
    Ben de eğitimcilerin tecrübelerini paylaşmasını önemsiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  27. Çok güzel,içten bir mim yazısı olmuş😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil
  28. Öncelikle merhaba oğlum. Mimini sindirerek okudum, çok beğendim. Haklısın.Eğitimcilerin bilgiye dayalı paylaşacakları toplum için çok değerli. Seni çok takdir ediyorum oğlum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz çok güzel, beni çok mutlu etti Ece Anne. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  29. Sizin yazılarınızı beğenerek okuyanlardanım. Mimi içten ve güzel cevaplamışsınız emeğinize sağlık :)
    Bir eğitimci olarak sizden beklentim, tabi bir veli olarak; isim vermeden öğrencilerinizden, eğitim günlerinizden örnekler verebilmeniz. Hem bizlere de ışık olur kanaatindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıları beğenmeniz beni çok mutlu etti Ferda Hanım. Bahsettiğiniz şekilde çalışmalar da hazırlamaya çalışacağım. Teşekkürler.:))

      Sil
  30. Çok içten bir mim olmuş :)

    YanıtlaSil
  31. Blogdan para kazanmak için kozmetik ya da moda blogu yazmak gerekiyor. Eğitimle ilgili bloglara maddi anlamda pek katkı olmuyor maalesef ama dediğiniz gibi manevi tatmin insanı burada tutuyor.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.