Gulyabani - EĞİTİM PINARI

Gulyabani



Gulyabani romani, Huseyin Rahmi Gurpinar
Gulyabani


Bu yazımda yine klasik eserlerimizden birisinden bahsetmek istiyorum. Edebiyatımızda önemli klasiklerden birisi de Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Gulyabani isimli romanıdır. Eserimizin başkahramanı Munise isminde genç ve güzel bir kızdır.

Munise'nin anne ve babası o daha küçük yaşlarda iken ölmüştür. Komşuları Munise’ye yardımcı olmuş; onu bakıp büyütmüşler evlilik çağına gelince de iyi huylu bir gençle evlendirmişlerdir. Ancak Munise evlendiği genç ile çok iyi anlaşılmamış ve bu gençten ayrılmanın yollarını aramaya başlamıştır.

Munise, içinde bulunduğu sıkıntılı durumdan kurtulmak için annesinin bir arkadaşından yardım istemiştir. Ayşe Hanım, Munise’ye yardımcı olacağını onu bir konağa hizmetçi olarak sokabileceğini ancak orada gördüğü şeyleri hiç kimseye anlatmaması gerektiğini söyler. Munise ise başına gelecekleri daha sonradan fark edecektir.

Munise'nin işe başladığı konakta garip şeyler olmaktadır. Geceleri cinler ve periler konağa gelerek garip sesler çıkarmaktadırlar. Bu tehlikeli yaratıklardan en önemlisi de Gulyabani ismindeki peridir.

Munise,  yaşadığı olaylardan öyle çok etkilenmiştir ki yanına gelen Hasan ismindeki köşk çalışanını bile peri sanmıştır. Hasan her ne kadar kendisinin peri değil gerçek bir insan olduğunu anlatmaya çalışsa da Munise, Hasan'a bir türlü inanmaz.

Hasan, Munise’ye aşık olduğu için köşkte dönen bütün dolapları ona anlatır. Aslında köşkte cin ve peri gibi yaratıkların olmadığını; köşk çalışanlarının insanları kandırarak bu durumdan menfaat sağladıklarını söyler.

Sonraki günlerde Hasan, olayları tertipleyen insanları teker teker yakalatarak hilelerini ortaya çıkarır. Munise, yaşanan onca  olaydan sonra Hasan'ın iyi niyetli bir insan olduğuna kanaat getirdiği için onunla evlenmeye razı olur. 

Munise ve Hasan bir müddet köşkün sahibi ile birlikte yaşarlar. Köşkün sahibi ölmeden önce bütün mal varlığını bu iki gence bırakmıştır. Münise yaşadığı onca tatsız olaydan sonra nihayet mutlu bir yaşam sürme imkanına kavuşmuştur.

Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Gulyabani isimli macera romanı okuyucularına keyifli okuma imkanı sunmaktadır.
Görseller:idefix.com 


Gulyabani Gulyabani Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 01, 2019 Rating: 5

34 yorum:

  1. bunu daha okumadım ama okurum ama filmi var de mi kemal sunal çok komiiik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, filmi de var. Defalarca izlediğim halde yine sıkılmadan izleyebiliyorum.

      Sil
  2. Filmi biliyorum ama kitap olduğunu bilmiyordum. Böyle cahilliklerime üzülüyorum valla ne yalan söyliyim :) Çok da güzelmiş olay örgüsü. Okuyayım ben bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz çok içten ve samimi.Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Aslında kafayı yiyecek aşamaya geldiği olmuş zaman zaman. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Hüseyin Rahmi'yi çok severim. lise yıllarımda bütün kitaplarını okuyup ödev hazırlamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim; yazarın eserlerini ben de çok severim. Çok teşekkürler Cafe Tigris, uzun bir aradan sonra sizi blogumda ağırlamak çok güzel. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Kemal Sunal filminden bildiğim, oğlumun okuduğu ama benim halen daha okuyamadım kitaptır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitapların filmlerinin yapılması maalesef o kitaplara biraz mesafeli durmamıza sebebiyet veriyor. Ancak şunu söylemeliyim ki; kitap okumanın zevki başka hiçbir şeye benzemez. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Geok Haziran kitabımızdı Gulyabani ben okuyamamıştım ama bu yazınızla okumuş kadar oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana Ebrar Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Gulyabani Hüseyin Rahmi'nin en keyifli eserlerinden biri. Ve aslında trajikomedi diyebiliriz. İnsanların cehaletini ve bundan faydalanmak isteyenlerin hırsını ortaya koyuyor. Fatih Bey, uzun zamandır blogları dolaşamadım. Yorumlarınıza da dönemedim kusura bakmayın lütfen. Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bir yönü ile trajikomedi sayılabilir. Benim yorumlarıma dönüp dönmemenizin çok önemi yok Gülhan Hanım. Ben bir süredir sizin bazı sıkıntıları aşmaya çalıştığınızı biliyorum ve size kolaylıklar diliyorum. Önemli olan daha önceden olduğu gibi sizin mutlu, sağlıklı bir şekilde blog alemine aramıza dönmenizdir. Bu kibar yorumunuz ve nezaketinizden dolayı çok teşekkür ederim. Sevgilerle:))

      Sil
  8. Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Gulyabani'sini duymayan yoktur herhalde. En azından o isme Kemal sunalın filmi vasıtasıyla herkes aşinadır. Bu kitabı yarım yamalak okumuştum. Normalde kitapları yarım bırakmaktan hiç hoşlanmam ama bazı kitapları okurken beklentimin altında kaldığında konsantre olmakta zorlanıyorum. Böyle bitiremeden bıraktığım birkaç kitap var ne yazık ki.. İlerleyen zamanlarda tekrar şans tanıyabilirim ama :) Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size değerli yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  9. Filmine katıla katıla gülmüştüm ama kitabını okumadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi filmini defalarca izledim ve çok güldüm. Yorum için çok teşekkürler.:))

      Sil
  10. günümüz için bile çok geçerli ve güzel bir kitap..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de hala güncelliğini koruyan bir kitap. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  11. Munise'nin yerinde olmak istemezdim ama neyse ki Hasan ile mutlu sona ermişler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de tek tesellimiz mutlu sonla bitmesidir. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Henüz okumadığım eser.
    "Hüseyin Rahmi Gürpınar kitap incelemeleri" için editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve bu güzel yorum için çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  13. Kitabını okumak eminim daha başka bir deneyimdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size katılıyorum, hiçbir şey kitabın verdiği zevki vermez.Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Kitap okuma listemde, bir ara almaya niyetlenmiştim sonra kaldı. Filmini defalarca izlemişizdir hepimiz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet filmini defalarca hem de keyifle izledik. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Kitabı ben de okumadım ama kemal sunallı,şener şenli,halit akçatepeli,adile naşitli gulyabani dillere destan..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz gibi çoğumuz eseri filminden öğrenmiş olduk. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Peri bana daha naif geliyor adının Gulyabani olması biraz farklı geldi :) kitaptan ziyade hikayeyi rahmetli Kemal Sunal ile tanıdık. Büyük ustayı da anmış olduk teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve değerli yorumlar için çok teşekkür ederim.

      Sil
  17. Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Gulyabani kitabı denk gelirsem okuyacağım eserlerden biri :)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.