Babil’in En Zengin Adamı Kitabından Ne Anladım? - EĞİTİM PINARI

Babil’in En Zengin Adamı Kitabından Ne Anladım?



zengin olma, babilin en zengin adami, para biriktirme
Babil’in En Zengin Adamı Kitabından Ne Anladım?



Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere Babil’in en zengin adamı kitabını tanıtmak istiyorum. Okuduğum kitaplara genelde böyle bir başlık atarak tanıtım yapmaya gayret ediyorum. Böyle yapmamın tabii ki özel bir sebebi var. Kimi zaman insanlar isteseler de aktarmak istediklerini tam olarak aktaramayabilirler. Bu durumda kitabın tanıtımını okuyan insanlar bazen kitaplarla tanıtımlar arasında çok fark olduğunu görerek hayal kırıklığına  uğrayabilirler.

Okuyucularıma ve takipçilerime bu şekilde bir hayal kırıklığı yaşatmamak için böyle bir tarz geliştirmemin doğru olacağını düşünüyorum. Sonuçta kitaptan anladıklarımı yazarken, bazı şeyleri de gerektiği gibi anlayamama ihtimalime karşı kapıyı da her zaman açık tutmayı yeğlemekteyim. Babil’in en zengin adamı adlı kitabı da bu şekilde tanıtmayı mantıklı buluyorum.

Babil’in en zengin adamı adlı kitapta belki de bizim kültürümüze tam olarak uymayan bazı ilkelerin olduğunu görmemiz de mümkündür. Bu kitap tam olarak bizi anlatmayabilir ancak yine de bize faydalı olabilecek bazı yöntemler de yok değildir. Ben daha ziyade bu yöntemler üzerinde odaklanmaya çalışacağım. Bizim için işlevsel olmayan yöntemleri de çok fazla nazara vermekten uzak duracağım.

Babil’in en zengin adamı adlı kitapta önemsediğim en önemli bakış açısı; Babil’in en zengin adamı olan Arkad’ın olaylara bakış açısıdır. Arkad, zengin olmak istiyorsanız, Bu isteğinizi sabah, akşam, kısacası her zaman, kelimeler gökyüzünde ateş  oluncaya kadar söyleyin der. Burada belirlenen hedeflere çok şiddetle odaklanmamız gerektiğini vurgulamaktadır.

Kitapta Arkad, kendime bir hedef belirlersem o hedeften kesinlikle vaz geçmem der. Burada da hedeflerimizin arkasında durmamız gerektiğini vurgulamaktadır.

Arkad, bunların dışında bazı tavsiyelerde bulunmaktadır. Bunları da okuyucularım için kısa kısa sıralamak istiyorum.

-         Cüzdanını doldurmaya başla. Cüzdana koyduğunuz her on sikkeden sadece dokuzunu harcayın. Birini ise kendinize ayırın ve kendinize ayırdığınız sikkeyi kesinlikle harcamayın. Bu maddeyi gerçekten önemsemekteyim. Günlük hayatta neredeyse her şeye para bulduğumuz halde ve her şeye harcama yaptığımız halde kendi kendimize para harcamakta zorlanıyoruz. Oysa bu kitapta Kendimize harcama yapmamız gerektiğini vurgulamaktadır. Bu anlamda kişilerin bireysel emeklilik hesabı açarak kendilerine yatırım yapmaları faydalı olabilir diye düşünmekteyim.

-         Harcamalarınızı kontrol altına alın. Arkad, bu maddede kişilerin zorunlu ve keyfi harcamalarını iyi ayırt etmeleri gerektiğini anlatır. Ona göre insanlar farkında olamazlarsa zorunlu harcamaları gelirleri oranında artacaktır. Bu maddenin de gerçekten önemli bir madde olduğuna inanıyorum. Çünkü paramız yok iken ihtiyaç duymadığımız pek çok şeye paramız olduğunda ihtiyaç duymaktayız.

-         Servetinin zarar görmesine izin verme. Bir alana yatırım yapmadan veya birisine borç para vermeden önce çok iyi araştırma yapmalısın. Böylelikle servetinin zarar görmesini önlemiş olursun.

-         Sahip olduğun emlak kar getiren bir yatırım olsun. İlerleyen yıllarda hem başınızı sokabileceğiniz bir eviniz olmalı hem de kar getiren bir emlağınız olmalıdır.

-         Para kazanma yeteneğini geliştir. Para kazanma yeteneğini geliştirebilmen için para kazanmayı arzulamalısın. Arzuların çok karmaşık olmamalıdır, kesin ve net hedefler koyabilir ve bunları şiddetli arzulayabilirsen başarılı olabilirsin.

Sevgili okurlar, bu yazımızda sizlere aktarmaya çalıştığım Babil’in en zengin adamı adlı GEORGE S. CLASON’un kitabı bana göre çok önemli bir kitaptır. Kitapta birbirinden değerli fikirler var. Ancak ben özellikle kendimize yatırım yapalım fikrinin çok beğendim. Bu fikir aynı zamanda ‘’anı yaşama’’ yöntemidir. Çoğumuz uzak bir gelecekteki güzel günler için birikim yapıyor ve anı yaşamıyoruz. Oysa anı yaşayamazsak biriktirdiğimiz paranın faydasını görmeden bu dünyadan çekip gitme durumunda da kalabiliriz. Çeşitli alanlara yatırım yapmaya gayret ederken aynı zamanda kendimize anı yaşamak için de yatırım yapabilmeliyiz.

Görseller: Google görseller
Babil’in En Zengin Adamı Kitabından Ne Anladım? Babil’in En Zengin Adamı Kitabından Ne Anladım? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 14, 2018 Rating: 5

12 yorum:

  1. Fatih hocam nedense hep kendimizi unutmuş oluruz. Güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Gerçekten de kendimizi ihmal ettiğimiz çok doğrudur.

      Sil
  2. Yazınız çok güzeldi. Teşekkürler bu kitabı okuyacağım galiba :D

    saygılar
    www.karincha.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olabilmek ne güzel. Okumanızda çok fayda var diye düşünmekteyim.Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık. Yazıyı okuyunca kitabı alıp okusam diye düşündüm. Gerçekten çok güzel anlatmışsınız. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu değerli yorumunuzdan dolayı sizlere çok teşekkür ederim. Okuyucularıma faydalı olabilmek çok güzel bir duygu.

      Sil
  4. Anı yaşamak, güzel bir fikir. Nedense gerçekten bunu düşünemiyoruz. Blogunuzda ve yazılarınızda başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaretiniz sebebiyle size çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Tavsiyeler güzelmiş özellikle emlak tavsiyesi en doğrularından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumlarla bana destek olduğunuz için.

      Sil
  6. Bundan şu çıkarımı yapıyorum: Demek ki yeterince istememişim çok para kazanmayı.:) Para kazanma yeteneğim bu yüzden gelişmemiş olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkarımlarınız çok yerinde ve mantıklı bence de.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.