Öz Güvenli Çocuk mu Yetiştirmek İstiyorsun? - EĞİTİM PINARI

Öz Güvenli Çocuk mu Yetiştirmek İstiyorsun?


oz guven, oz guvenli cocuk, cocuklarda oz guven
Öz Güvenli Çocuk mu Yetiştirmek İstiyorsun?

‘Öz güvenli çocuk yetiştirmek istiyorum; çocuğum pısırık olmasın, toplumsal hayatta kendine güvenen ve baskı altında kalmadan yaşayan bir birey olsun. İnsanlar ne diyecek diye düşünerek onlara göre kendi yaşantısını dizayn etmesin, otantik yani kendi içinden geldiği gibi ve kendisine yeter seviyede bir kişilik olsun.’ Diyorsan aşağıda sıralayacağım tavsiyelere kulak vermelisin.

1-   Daha küçük yaşlardan itibaren çocuklarınızın düşüncelerine önem verin ve bilinçli olarak günlük olaylar hakkında konuşturmaya çalışın.
2-   Olumlu davranışlarını onaylayın.
3-   Tepki verdiğiniz zaman hangi davranışlarına kızdığınızı açıkça belirtin.
4-   Her durumda ve her şartta çocuklarınızın arkasında olduğunuzu hissettirin.
5-   Yaşlarına uygun sorumluluk verin.
6-   Sevdiğinizi hissettirin. Çocuklarınız, onları kayıtsız şartsız sevdiğinize emin olsun.
7-   Onlarla bol bol vakit geçirin.
8- Çocuklarınıza sabırla davranmayı alışkanlık haline getirin.
9- Çocuklarda öz güvenin sınırı nedir? başlıklı yazımı okuyun.
10- Girişimci çocuk yetiştirme yöntemleri başlıklı yazımı okuyun.
11- Güçlü çocuk yetiştirme yöntemleri başlıklı yazımı okuyun.
12- Başarı inancı geliştirme başlıklı yazımı okuyun.

Görseller: Google görseller

Öz Güvenli Çocuk mu Yetiştirmek İstiyorsun? Öz Güvenli Çocuk mu Yetiştirmek İstiyorsun? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 30, 2018 Rating: 5

20 yorum:

  1. Ozguvensiz çocuklar içine kapanık oluyor.Bu makaleyi tüm anne baba ve öğretmenler okumali

    YanıtlaSil
  2. Çocukların özgüvenli olarak yetişmesi gerçekten çok önemli.. Bugünün küçükleri yarının büyükleri.. Toplumsal gelişim açısından çocuk yetişmek konusunda gereken hassasiyet gösterilmeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum.Teşekkürler yorum ve değerlendirmeler için.

      Sil
  3. Çocuklar geleceğimizi oluşturuyor. Bu nedenle güzel bir konu olmuş . Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olabilmek çok güzel teşekkürler.

      Sil
  4. Yazılarınızla olası geleceğim ile ilgili ön hazırlıklar yapıyorum :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Bu konuya özel ihtimam gösteriyorum. Diğer yazılarınızı da okuyacağım. Çokkkkk teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Kendi kişiliğimden de yola çıkarak ailenin çok önemli olduğunun farkındayım. Güzel yetiştirildiğimi düşünüyorum ama birtakım eksiklikler olacak ki özgüven konusunu çok zor aştım. Kendi kendime mücadele etmek zorunda kaldım. Neyse ki başardım ve çocuklarımda da bu çerçeveye uyacağım inşallah. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olabildimse ne mutlu bana teşekkürler.

      Sil
  7. Fatih hocam yine keyifle okuduğum bir yazı yazmışsın ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, size de mutlu ve sağlıklı günler dilerim.

      Sil
  8. Ziyaretiniz için teşekkürler Fatih bey ,ben bir süre ara verenlerdenim :) arada dolaşıp bakınıyorum yorumunuzu görünce uğrayayım dedim .
    Ellerinize sağlık doğru noktalara değinilmiş çok değerli bir konuyu ele almışsınız elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hatice Hanım, umarım faydalı olabilmişimdir.

      Sil
  9. Her anne baba için çocuklarının eğitiminde ve yetiştirilme sürecinde çok dikkatli ve bilinçli olması konusunda önemli bilgiler paylaşmışsınız.Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.