Çocuğun Sensin - EĞİTİM PINARI

Çocuğun Sensin



cocuk egitimi, cocugun sensin, cocuk egitiminde model olma
Çocuğun Sensin



Sayın veli, bazen ‘bu çocuk beni öldürecek’ diye sinirleniyor ve çocuğunun marifetlerini yakınlarına anlatarak rahatlamak istiyorsun değil mi? Sıralamaya kalksan öyle çok anlatacağın şeyler var ki;

·       Odası çok dağınık; bir türlü odasını toplamıyor,

·       Sorumluluklarının farkında değil; derslerine gerektiği gibi çalışmıyor,

·       Arkadaşları ve kardeşleri ile iyi geçinmiyor,

·       Büyüklerine karşı saygısı yok; küçükleri ile iyi anlaşamıyor,

·       İnsanlarla gerektiği gibi iletişim kuramıyor,

·       Zaman zaman yalan söylüyor,

·       Televizyon, telefon, bilgisayar başından kalkmıyor,

·       Çok müsrif; parasının kıymetini bilmiyor, yersiz harcamalar yapıyor,

·       Terbiyesiz bir çocuk; kaba davranışlar sergiliyor, sofrada iğrençlikler yapıyor.

Daha nice şeyler anlatmak istiyorsun değil mi? Fakat ben sana bir uyarıda bulunayım; sakın anlatma. Sen çocuğunu değil; kendini anlatıyorsun.  Çünkü ‘çocuğun sensin’ çocuk büyüklerini örnek alır, gördüklerini yapar.

Görseller: Google görseller
Çocuğun Sensin Çocuğun Sensin Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 31, 2018 Rating: 5

16 yorum:

  1. Çocuklar yetişkinlere ayna tutuyor kesinlikle. Ne ekersek onu biçiyoruz. Ayrıca çocukların tutumlarından dolayı şikayet edip onları suçlamaktansa "ne yapabilirim" diye kendini sorgulamak gerekiyor. Çocuk yetiştirmek ayrı bir sanat dalı olsaydı yeriydi..

    YanıtlaSil
  2. Bir çocuk önce anne babanın elinde şekillenir ve biz gelir.
    Anne baba nasıl davranıyorsa çocuğun da başka türlü olması düşünülemez.
    Hep diyorum insanlar anne baba olmadan önce bir eğitim almalı ve doğru anne baba olabilmeleri için de bir eğitimden daha geçmeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anne baba olmadan eğitim almak gerektiğine sonuna kadar destek verenlerdenim. Teşekkürler.

      Sil
  3. Sözden, ikazdan daha çok davranıştır örnek olan, model olan. İletişimi hiç koparmadan sabırla ve tatlılıkla çocuklarımızı eğitebilmeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabır ve tatlı dil çocuk eğitiminde temel taşlarıdır bence de teşekkürler.

      Sil
  4. Fatih bey,yerinde ve dogru tespitleriniz eğitim camiasına ışık oluyor.Bu tür yazılara ihtiyacımız var.Tesekkurler mutlu yillar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım yazılarım faydalı olur.

      Sil
  5. ÇOK EMİN DEĞİLİM ASLINA BAKARSANIZ...BAZEN ARMUT DİBİNE DÜŞMÜYOR GERÇEKTEN...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen armut dibine düşmeyebiliyor ama 'istisnalar kaideyi bozmaz' demişler.

      Sil
  6. Katılıyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Müge Hanım, yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. çok güzel bir yazı çocuklar ailelerinin vitrinleridir gibi bir söz vardı sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim Kız Kardeşler.

      Sil
  8. ancak bu kadar net anlatılırdı.bravo!

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.