Çocuklarımızı Eğitimden Soğutan Nedenler - EĞİTİM PINARI

Çocuklarımızı Eğitimden Soğutan Nedenler


cocuklari egitimden sogutmak, odev, okul korkusu,
Çocuklarımızı Eğitimden Soğutan Nedenler




Sevgili okurlar, Bazı sitelerde çocukları eğitimden soğutan sebepler gibi yazılar okumaktayım. Bu başlık altında gerçekten de uzmanlar çocuklarımızın eğitimden nasıl soğuduklarını anlatıyorlar.

Böylesi düşünen uzmanlara göre eğitim öğretimde uygulamaya çalıştığımız yöntem ve teknikler çocuklarımızı eğitimden soğutmaktadır. Bence de uzmanlarımız böyle düşünmekte tamamen haklılar ancak ben işi biraz daha ileriye taşıyarak yanlış uygulanan yöntem ve tekniklerin çocuklarımızı sadece eğitimden değil belki de yaşamdan bile soğuttuğunu savunuyorum.

Benim yapamaya çalıştığım olumsuza odaklanmak değil; sadece olaylara farklı bir açıdan bakma gayretidir. Okul çağına gelmeden önce şen şakrak olan çocuklarımız okula başladıktan sonra yaşamdan soğumuş vaziyette yılgın bir şekle bürünüyorlar.

Çocuklarımızı eğitimden soğutan sebeplere göz attığımızda genelde çocuklarımıza yaşlarının üstünde sorumluluklar yüklendiğini, onların akranları ile acımasız bir rekabete sokulduklarını görmekteyiz. Oysa gelişmiş batı ülkelerinin büyük çoğunluğunda özellikle birinci kademede(ilkokulda) çocuklardan çok fazla bir şey beklemediklerini görmekteyiz. Mesela uluslar arası bilim olimpiyatlarında ilk sıralarda başarı sağlayan Finlandiya’da birinci kademede sınav bile yapılmamaktadır.

Ben de daha önceki yazılarımda ilköğretim birinci kademede sınav ve karne uygulamasının kaldırılması gerektiğini anlatmaya çalışmıştım. Böyle düşünme sebebimi de uzun uzun açıklamıştım. O yazımda çocuklarımıza yapmış olduğumuz sınavlarda bir kısım öğrencileri başarılısın diye ödüllendirirken; bir kısım öğrencilerimizi de başarısızsın diyerek etiketlediğimizi anlatmaya çalışmıştım. Gerçekten de sınavların belki çok farkında olmasak da böyle bir yan etkisi de vardır. Bazı öğrencilerimizi farkında olmadan tembelsin diye etiketlemekteyiz.

Oysa ilköğretim birinci kademe oyun çağıdır ve bu dönemde çocuklarımız yaşamın yüklerini omuzlarına alarak ezilmek yerine doya doya oyun oynamalı ve oyunla öğrenmeye çalışmalıdırlar. Çocuklarımızı bu yaşlarda büyük sorumluluklar altına sokmak onları eğitimden değil, yaşamdan bile soğutabilir. Günümüzde yaşamdan soğumuş yılgın çocukları çevremizde fazlası ile görmemiz mümkündür. Böyle çocuklar okula gitmedikleri günü bayram kabul ediyorlar.

Çocuklarımızı yaşamdan soğutan nedenlerden birisi de onlara aşırı ödev vermektir. Ben çocuklarımıza ödev verilmesi taraftarı değilim fakat çocuklarımıza illa ki ödev vereceksek, bu ödevlerin çocuklarımızın isteyerek yapacakları yoğunlukta olması gerektiğini düşünüyorum. Ödev yapmak istemeyen çocuğu ailesinin veya öğretmeninin zorlamaması gerekir. Çocuklarımıza kaygı oluşturacak yoğunluktaki ödevlerin çocuklarımızı eğitimden soğuttuğunu hatta yaşamdan bile soğuttuğunu düşünmekteyim.

Toparlayacak olursak çocuklarımızı günün şartlarına göre eğitebilmek için onlara çeşitli görev sorumluluklar vermekteyiz. Belki bu durumu bir yere kadar anlayışla karşılamak da gerekir.

Ancak onlara verdiğimiz görev ve sorumlulukların onların becerilerinin çok üstünde olmamasına dikkat etmeliyiz. Çocuklarımıza vereceğimiz sorumluluklar onların becerilerinin çok üstünde olursa onları hem eğitimden hem de yaşamdan soğutmuş olabiliriz. Yaşamdan soğumuş çocukları tekrar normal moda döndürmek pek kolay olmayacaktır. Bu yazı sanırım çocukları eğitimden soğutan sebeplere cevap niteliğinde bir yazı olmuştur. 
Görseller: Google görseller



Çocuklarımızı Eğitimden Soğutan Nedenler Çocuklarımızı Eğitimden Soğutan Nedenler Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 21, 2018 Rating: 5

20 yorum:

  1. Anne ve Babaya büyük sorumluluk düşüyor. Öğretmenlerinde bu yazıda ki bilinçle hareket etmeleri kanısındayım. Sadece aielde bitmiyor iş

    YanıtlaSil
  2. Yazının her satır ve kelimesine katılıyorum.Egitimin dışındaki faktörler eğitimden soğuttu maalesef..Ve eğitimin iyi örnekleri göz ardı edildi..Mesela ünlü popcu 2 kırıtıyor parayı kazanıyor.. Futbolcu ol okumasana olur...Birde bizim nobel ödülü kazanmış yazarlarımıza bakın.. Ikisi de küstü gitti..Neden eğitime önem yok maalesef ülkemizde .konuşulacak çok şey var editor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Öğretmen olarak düşündüren kısımlar oldu benim için. yazı için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Hanım, keşke düşündüren kısımları yorumunuzda belirtseydiniz. Teşekkürler.

      Sil
  4. Ödev konusunda haklısınız,buna ek öğretmen de çocuğun okulunu,sınıfını sevmesi ve derslerinde başarılı olması için büyük etken..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki çok fazla etken var. Ancak bu yazıda ödevlerin öğrenciler üzerindeki etkilerine değinmek istedim. Teşekkürler.

      Sil
  5. Bir öğretmen lisesi mezunu olarak, söylediklerinizin hepsine katılıyorum. Bizim eğitim sistemimizin düzenlenmeye hatta yenilenmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla katkıda bulunduğunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Lise zamanında tiyatro çalışmaları var diyerek dersten çıkıyorduk sebep; o ders hocasının ne kadar çok sıkıcı olduğu sözün özü işi ehli olana vermek gerekir. Maaşıma bakarım diye düşünen öğretmenler maalesef çok...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli fikirleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Sınavlar karneler ve ödevler çocukları çok üzüyor gibi görünüyor. Özellikle hazırlandıkları büyük sınavlar çok yorucu. İyi bir liseye girmek ya da üniversite eğitimi için yapılan sınavlar çocuklara lise bitene kadar rahat yüzü göstermiyor. Dolayısıyla okuldan soğuyorlar. Teşekkürler bu konuya değindiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla beni desteklediğiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Dediklerinizde haklısınız ben ayrı bir noktaya değinmek istiyorum. Çocuklarımızın dış görünüşleride eğitimlerinden soğutuyor. Örneğin bir tanıdım çocugunun ön dişi kırıldı çocuk okula gitmek istemedi meğersem okulda dalga geçmişler.

    YanıtlaSil
  10. Fatih bey öyle bir konuyu dile getirmişsinizki, ben kendi adima teşekkür ederim. Çocuklara o kadar fazla ödev veriliyorki. Ödev bitmezse öğretmen kızacak korkusu oluyor çocuklarda. Haliyle çocuk hem strese giriyor, hemde okuldan soğuyor. Ödevlerin çokluğundan hepsini bitiricez diye bizlerde çocuğa ögretmekten çok aman yeterki ödevin bitsin durumu oluyor. Tabi hoş olmuyor bu durum. Çünkü bizde veliler olarak öğreteceğimizi öğretemiyoruz. Çünkü çocuğa bıkkınlık geliyor ders çalışmaktan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel toparlamışsınız çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.