Çocuklarımız Çöpleri Neden Yere Atıyor? - EĞİTİM PINARI

Çocuklarımız Çöpleri Neden Yere Atıyor?



cevreyi koruma, cevre kirliligi, yerlere cop atma
Çocuklarımız Çöpleri Neden Yere Atıyor?



Merhaba sevgili https://fatihpinarca.blogspot.com/ okuyucuları bugün yine bana göre çok önemli olan bir konu üzerinde durmak istiyorum. Dikkatlerinize sunmak istediğim konu; çevre kirliliği ve çevre kirliliğine yol açan çöpleri yere atma alışkanlığıdır. Bu yazıda hem çevre kirliliği hem de çevremizi temiz tutma bilinci üzerinde durmak istiyorum. Bundan dolayı da çocuklarımız çöpleri neden yere atıyor? Şeklinde bir başlık düzenledim. Bu sorunun cevabını bulabilirsek yaşadığımız ülkenin temizliğine önemli bir katkıda bulunabiliriz diye düşünmekteyim.

Temizlik alışkanlığı ve çöplerimizin yerlere atılmaması çok önemli bir konudur. Çünkü dünyamız ve özellikle de ülkemiz hızlı bir şekilde kirlenmektedir. Hatta öyle ki, ülkemizin bazı yerlerinde kirlilik oranları tehlikeli boyutlara ulaşmıştır. Ülkemizde çevremizi temiz tutma bilinci gelişmediği için çöp yığınlarına ve çevre kirliliğinin sebep olduğu sıkıntılara katlanmak durumunda kalıyoruz.

Gelişmiş dünya ülkelerinin çoğunda çevre bilinci olması gereken seviyeye gelmiş ve insanlar yaşadıkları çevreyi temiz tutmayı başarabilmişlerdir. Oysa bizim ülkemizde bu bilinç çok gelişmemiş, eğitimli saydığımız insanlar bile çöplerini yerlere atmakta sakınca görmemektedir.
Bu durum acaba neden bizim insanımız da çevresini temiz tutmuyor ve çöplerini çöp kutusuna atma noktasında daha bilinçli davranmıyor? Sorularını sormamızı zorunlu kılmaktadır.

Bu sorunun birkaç tane önemli cevabı vardır. Bunlardan bana göre en önemli olanları üzerinde durmak istiyorum. Çocuklarımız çöpleri neden yere atıyor? Sorusunun bana göre en önemli cevabı yetişkin insanların çocuklarımıza olumlu örnek olamayışlarıdır. Çevreyi koruma ve temiz tutma bilinci maalesef yetişkin insanlarda bile yeteri kadar gelişmemiştir. Piknik gibi insanların toplu faaliyetlerde bulundukları yerlerde bu konudaki durumumuz içler acısıdır. Böyle yerlerde insanlar dağıldıktan sonra devasa çöp yığınlarını görmek mümkündür.

Çocuklarımız çöpleri neden yere atıyor? Sorusuna bulabileceğimiz bir diğer cevap ise, çocuklarımızın davranışlarının sonuçlarına katlanmamalarıdır. Düşensenizse, trafikte kural ihlali yapan bir insan bu davranışının sonucunda ciddi bir kaza yaşasa bir daha kural ihlali yapabilir mi?

Okullarımızda çevremizi temiz tutma bilinci geliştirilmeye çalışılırken ve çöplerimizi çöp sepetine atma eğitimi verilirken bu konu ne derece önemsenmektedir. Bazı öğrenciler öğretmen çöplerimizi yerlere atmayalım dedikten hemen sonra daha ilk teneffüste yedikleri gıda maddelerinin ambalajlarını yerlere atıyorlar ve maalesef bazı öğretmenler bu durumu görmezden geliyor.

Oysa bu durum görmezden gelinecek bir durum değildir. Eğitimcilerimiz böyle bir olay yaşamaları halinde öğrencileri çok şiddetli bir şekilde uyarmalı hatta bu konuda eğitsel cezalar vererek öğrencilerin davranışlarının sonuçlarına katlanmasını sağlamalıdır.

Çocuklarımız çöpleri neden yere atıyor? Sorusuna doğru cevapları bulabilmek ve çocuklarımızın çevreyi temiz tutma konusunda daha bilinçli davranmalarını sağlamak bana göre milli ve manevi bir görevdir. Çünkü yerlere çöp atmak sadece yerlere çöp atmak değildir. Yerlere çöp atmak bir anlamda ülkemizin geleceğini karartmaktır.
 Görseller: Google görseller


Çocuklarımız Çöpleri Neden Yere Atıyor? Çocuklarımız Çöpleri Neden Yere Atıyor? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 04, 2018 Rating: 5

17 yorum:

  1. yorumunuzu gördüm iadeyi ziyarete geldim..takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler katılımınız için. Umarım faydalı bir etkinlik olmuştur.

      Sil
  2. Eğitim okuldan önce evde başlamaktadır. Anne ve baba, pis pasaklı ve özensiz bireyler olduğu müddetçe onların yetiştirdiği öğretmen olmuş kişiler okullardaki kitleyi eğitmeyi tam anlamıyla başaramayacaktır.

    Disney parkları inceleme yaptıkları gözlem sonucu insanların 20-25 adımdan sonra elindeki çöpten kurtulmak istediklerini sonucunu çıkarmış. Disney parklarında bu araştırma sonucu ile birlikte 20-25 adım veya metrede bir çöp tenekesi bulunmaktadır.

    Çevrenin parçası olduğunun farkında olmayan bireyler geri dönüşüm ve ileri dönüşümün farkında maalesef değiller. Belediyeler ile çöp kutuları, geri dönüşüm kumbaraları gibi hizmetleri yeterince uygulayamamaktadır. Bilinçli olarak bugünümüzü ve geleceğimizi kirletmekteyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana destek olduğunuz için teşekkürler.

      Sil
  3. Cezanın çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Bence ilkokul öğretmenlerinin çocuklarla sosyal etkinlikler düzenlemesi gerekmektedir. Örneğin geçenlerde Türk bir öğretmen marketten aldığı kedi köpek mamalarını çocuklara vererek sokak hayvanlarını besleme ödevi vermişti. Bunun gibi bir piknik etkinliği yapıp çocuklarla beraber önce çöpleri toplayıp sonra yemekleri hazırlamak gibi bir şey yapılabilir. En çok çöp toplayan öğrenciye ufak bir hediye (Top, bebek, oyuncak gibi) verilebilir. Çünkü erken yaşta farkındalık yaratılırsa büyüdükçe yaptığı şeyler ona göre şekillenecektir diye düşünüyorum. Böylece belki ceza kısmına gerek kalmaz bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba yazım pek anlaşılamadı. Ben tepki derken tabii ki fiziksel cezadan bahsetmedim. Fiziksel cezayı eğitimciler olarak reddediyoruz. Teşekkürler.

      Sil
  4. Çocuğa öğretmenin en güzel yolu sizin de bahsettiğiniz gibi; örnek olmak. Ahlaki değerlerin daha da gelişmesi dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana destek olduğunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  5. Bence de cok onemli bir konuya deginmissiniz , bir takim seyler kurallar, ahlaki olaylar cocukluktan baslar ve bunda en onemli etken okuldan once ailedir. Ben de bunun cozumu ceza mi baska bir sey mi bilmiyorum ama bunu kucuklukten asilama konusunda tamamen katiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana destek olduğunuz için çok çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Çocuklar çöpleri yerlere atıyor çünkü babaları ve anneleri de atıyor. Başka açıklaması yok. Eskiden bu tür şeylerin eğitimi evde verilirdi. Ben çocukluğumdan edindiğim alışkanlıkla eğer yolda yediğim veya içtiğim bir şeyin çöpünü atacak çöp kutusu bulamazsam, çantama koyup eve getiririm. Çünkü bu bana çocukken öğretildi. Önce ailelerin eğitilmesi gerekiyor. Bu önemli konuya dikkat çektiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Eğitim önce ailede başlar sonra okulda devam eder. Ailenin etkisi çok büyük bence. Aile fertleri iyi örnek olmazsa çocuk da olumlu davranışlar ortaya koyamaz. Yazınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okul ailede başlar görüşü değişmez bir gerçektir.

      Sil
  8. Görüşlerinize tamamen katılmaktayım. Yorumunuz ve ziyeretiniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. İnanın çocuklarımızı aşşağıya indirmeye korkar olduk benim 8 yaşında kızım 5 yaşında da bir oğlum var. Çocuklar aşşağıya oynamaya indikleri zaman ykarıya çıktıklarında değişik bir küfür öğrenerek yukarı çıkıyor. Anne ve baba çocuklarına nasıl sorumsuz davrandıklarını görüyorum. Bu tarz anne ve babanın çocuklarınında sokağa gelişi güzel çöp atmasını gayet nırmal buluyorum eğitim ailede başlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de eğitimde ailenin rolü çok fazla. Yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.