CAHİL HOCA - EĞİTİM PINARI

CAHİL HOCA



cahil hoca kitabi, kitap tanitimi, Jacques Ranciere
CAHİL HOCA



Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere yine MEB tavsiyeli kitaplardan birisi olan Cahil Hoca kitabını tanıtmak istiyorum. Kitabın yazarı Jacques Ranciere’dir.

Jacques Ranciere Cahil Hoca isimli kitabında Josep Jacotot isimli öğretmenin keşfetmiş olduğu bazı yöntemlerden bahseder.
Josep Jacotot, Fransızca öğretmenliği yapmakta iken bir grup Hollandalı öğrenciye ders vermesi gerekir. Öğretmen Flemenklerin dilini bilmemekte; öğrenciler de Fransızca bilmemektedir. Öğretmen buna rağmen öğrencilerle bir şekilde anlaşabileceğini düşünür.

Kısa bir zamanda öğrencilerle çok başarılı bir şekilde anlaştığını fark eden öğretmen eğitim öğretimin bilinen kurallar dışında da yapılabileceğini, bunun için en önemli etkenin öğrencilerdeki öğrenme arzusu olduğu kanaatine varır. Hoca mazeretlere sığınmak yerine harekete geçmenin gerekli olduğunu düşünmektedir.

Josep Jacotot, bu olaydan sonra öğrencilere çok fazla açıklama yapmadan da gerektiği gibi öğrendiklerini kanaatine varır. Zira küçük çocuklar hiçbir açıklama yapmadan dillerini öğrenebilmektedir. Böylelikle öğretmen klasik eğitim öğretim yöntemlerinin anlamsızlığını ve eğitimde daima yeni yöntemler araştırmak gerektiğini de kavramış olur.

Ona göre akıl sahibi her insan, istediği her şeyi öğrenebilir. Bunun için yapılması gereken en önemli şey; yapılması gerekenlerin dilini öğrenmektir. dehanın sırrı: Öğrenmek, tekrarlamak, taklit etmek, tercüme etmek, ögelerine ayırmak, yeniden birleştirmektir.

Jacques Ranciere, öğretmenin geleneksel kurallarda ısrar etmesi ve yeni yöntemleri deneme konusundaki gecikmişliği sebebi ile öğretmeni Cahil Hoca şeklinde nitelemiştir.

Kitapta anlatılan fikirler sadece yukarıda bahsedilen fikirler değil; bunların dışında çok değerli fikirler mevcuttur. Şu ana kadar okumamış olan eğitimcilerimizin bu kitabı acilen okuma listelerine eklemelerinde çok fayda bulunmaktadır.




CAHİL HOCA CAHİL HOCA Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 04, 2019 Rating: 5

15 yorum:

  1. Bazı kitaplar vardır ki, "okumadım" sözü kabul edilmez :) Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de çok haklısınız. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Geçtiğimiz aylarda okumuştum. Ben de eğitimciler tarafından okunması gerektiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de eğitimciler tarafından okunmasında çok fayda olabilecek bir kitaptır. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Eğitimde yeni yöntemler araştırma ve geliştirmeler yararlı olacaktır güzel tanıtımdı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Size katılıyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Kitap hakkında ilk defa bilgi sahibi oldum. Çok değerli bir paylaşım oldu bu benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olması beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. kitabı okumadım ama kitap başlığı ilgimi çekti başlık ismi aslında "cahil öğretmen" olmalıydı ama nedense "hoca" demeye alışmışız,kitap çevirmenleri de buna uymuş..😊

    YanıtlaSil
  7. Cahil Hoca kitabını okumadım ama çok güzel bir kitapmış Fatih Bey. İlginç bir konusu varmış. Kesinlikle okurum bu kitabı diye düşünüyorum. Teşekkürler bilgi verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  8. Selamlar,
    Uzun zamandır kitaplığımda duruyordu bu kitap. İlk fırsatta okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yorumunuz gözden kaçmış. Gecikmeli olarak cevaplandırdığım için özür dilerim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.