Çocukları Mutlu Etmek Öyle Kolay ki - EĞİTİM PINARI

Çocukları Mutlu Etmek Öyle Kolay ki



cocuklari mutlu etmek oyle kolay ki kısa hikaye, fatih pinar
Çocukları Mutlu Etmek Öyle Kolay ki


Kreş çağlarında olan kızım, kağıtları keserek/katlayarak etkinlik yapmayı çok sever. Yoğun bir günümde bir şeyler yapmaya çalışıyor, tam olarak okuma ve yazmayı öğrenemediği için çalışmalarının üzerini annesine yazdırarak yaptıklarını bana vermeye çalışıyordu.

Ben ise o an için yorgun ve rahatsız olduğumdan kızımın ne yapmaya çalıştığını pek anlayamamıştım belki de anlamak istememiştim. Hatta beni gereksiz yere rahatsız ettiği için birkaç defa azarlamıştım.

Her şeye rağmen kızım yanıma geldi ve cebime bir kağıt sıkıştırdı. ‘’ Baba bunu atma, hep cebinde kalsın.’’ Dedi. Ben de onu geçiştirmek için ‘’ Tamam kızım atmam, merak etme.’’ Dedim.

Ne yazıyor? diye merak edip bakmadığım kağıdı sırf kızım sorabilir diye birkaç gün cebimde gezdirdim, kağıt cebimde ses yaptığı için artık onu çöpe atmaya karar verdim. Ancak içimden bir ses atmadan kağıda bir bakmamı söyledi. Kızımın cebime sokuşturduğu kağıdı okuduğumda içim burkuldu. Kağıtta şunlar yazıyordu: ‘’Baba beni hastaneye götürdüğün için, eskiden balon aldığın için, bana bu yemekleri aldığın için teşekkür ederim.’’

Kendi kendime dedim ki: ‘’Çocukları mutlu etmek öyle kolay ki; ebeveynler olarak bizler hırslarımızın, olumsuz duygularımızın peşine takılarak hem kendimizi hem de çocuklarımızı mutsuz etmeyi çok iyi  beceriyoruz.’’


Çocukları Mutlu Etmek Öyle Kolay ki Çocukları Mutlu Etmek Öyle Kolay ki Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 17, 2019 Rating: 5

37 yorum:

  1. Çocukların yüreği kadar temiz bir dünya olsaydi keşke diye boşuna demiyoruz...

    YanıtlaSil
  2. ahh onları dinlemeyi bir denesek ve duyabilsek neler anlatıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de çocuklarımızı gerektiği gibi anlayamamak büyük bir sorun yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Çok duygulu bir evlatmış. Allah bağışlasın. EVlatlarımız sulandıkça yeşeren eşsiz çiçeklerimiz bizim, iyi ki varlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar bizim Neşe ve mutluluk kaynağımızdır yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çocuklar yaşama kaynağı. Onlara baktıkça umudu hatırlıyorum . Yazınızı okuyunca çocuklarımın küçüklük halleri canlandı gözümde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size nostalji yaptırabildimse ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil
  5. Güzel bir yazı ellerinize sağlık fatih hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Yazıyı sanırım annesine yazdırmış değil mi hocam? Bir an kreşe giden yavrunuzun yazabiliyor olması düşündürttü beni de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Recep bey, annesine yazdırdı. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Ah şu çocuklar... Küçücük yüreklerinde kocaman sevgi taşıyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle ama maalesef yetişkinler olarak bizler bu sevginin kıymetini bilemiyoruz. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. ne güzel duygulu bir evlat. Rabbim karşısına iyi insanlar çıkartsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu güzel temenniler için. Tüm güzellikler hepimiz için olsun diye devam ettirmek isterim bu temennileri.

      Sil
  9. Size katılıyorum, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. Çocuklar her zaman masum ve saf kalabilse,kirlenmese keşke kalpleri de ruhları da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bahsettiğiniz gibi olsa. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Ne olur sakın atmayın o kağıdı. Ben bir dosya tutuyorum. Önemli şeyleri içine koyup saklıyorum.

    YanıtlaSil
  12. Çocuklara mutlu etmeye ne var ki. Keşke onlar gibi küçük şeylerle mutlu olabilsek:)

    YanıtlaSil
  13. :)) babamda beni ufacık şeylerle mutlu ederdi..çocukken mutlu olmak kolaydı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke çocuklar gibi olaylara saf ve temiz bakabilsek. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Ben de böyle şeyler yapardım, kızdığımda da mektup yazardım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların davranışları genelde benzerlikler göstermektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Çocuklar anne babaların hep severler ve takip ederler, onları ertelememek gerekiyor.

    YanıtlaSil
  16. Ne kadar güzel bir not yazmış kızınız. Çok duygulandım. Evet onları mutlu etmek çok kolay. En azından bu yaşlardayken kolay. Ergenlik çağında anne babalar ağzıyla kuş tutsa beğendiremiyor çocuklara. Bence bu zamanları iyi değerlendirin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size sonuna kadar katılıyorum Gülhan Hanım, çok teşekkürler.

      Sil
  17. :) Çocuklar, bir başkadır onlar. Allah bağışlasın hep mutlu olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, çocukların mutluluğu bizim mutluluğumuzdur aynı zamanda.

      Sil
  18. Çocukları etmek gerçekten çok kolay. Yeter ki onlarla güzel ve kaliteli bakit geçirelim. Allah bağışlasın kızınızı 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli fikirlerle bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.