DÜNYA OKULU - EĞİTİM PINARI

DÜNYA OKULU



dunya okulu, dunya okulu kitabı tanıtımı, Salman Kahn
DÜNYA OKULU


Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere Salman Khan’ın Dünya Okulu isimli kitabı hakkında bilgiler vermek istiyorum. Dünya Okulu kitabı da bana göre eğitimcilerin ve eğitimle yakından ilgilenen kişilerin zaman kaybetmeden okuması gereken kitaplardandır.

Kitaptan önemli gördüğüm fikirlerden ilki; öğretmenlerin öğrencilere bir şeyler öğretmeye çalışırken aslında kendilerinin de öğrendikleridir. Yani öğrenmenin en önemli yollarından birisi de başkalarına bir şeyler öğretmektir.

Yazar kitabında öğretmenlerin klasik öğrenmeyi bir tarafa bırakarak öğrencilere öğrenmeyi öğretmeleri gerektiğini anlatmaktadır. Bunun için de öğretmenlerin öğrencilerine rehberlik yaparak yani onları yönlendirerek derslerini anlatmaları gerektiğini söylemektedir.

Yazar sınıftaki işbirliğine dayalı öğrenmenin önemine dikkat çekerek; bu öğrenme şeklinin hem sosyal hem de akademik anlamda çok faydalı olduğunu anlatmıştır.

Salman Khan’ın Dünya Okulu isimli kitabında uygun eğitim öğretim ortamları ve imkanları sağlanması halinde tüm öğrencilerin yeterli düzeyde öğrenebileceklerini savunmaktadır. Bu yaklaşım eğitimciler açısından ‘’Çuvaldızı da iğneyi de kendimize batırmak’’ anlamına gelmektedir.

Yazar kitabında yeme eylemlerini otomatik olarak yaptığımız gibi öğrenme faaliyetlerini de otomatik yaptığımızı ve bu sebeple yeniliklere çok fazla açık olmadığımızı vurgulamaktadır.

Teknolojik aletlerdeki gelişmeleri fırsat eşitliği adına olumlu bulan yazar, bu aletlerin bilinçli kullanılması gerektiğinin altını özellikle çizmektedir. Ona göre kaliteli içerik sağlayamazsak bu aletler pahalı birer oyuncaktan farksızdır.

Yazar öğrencilere bir şeyler öğretmekten daha önemli olanın ‘’kendi kendine öğrenme’’ becerilerinin geliştirilmesi olduğunu söylemektedir.

Salman Khan’ın Dünya Okulu isimli kitabı öğrenme öğretme yaklaşımlarınızı kökten değiştirecek nitelikte bir kitaptır. Dünya Okulu kitabında da genelde eğitim sistemlerine eleştirel bir yaklaşım sergilendiğini görmekteyiz. Ancak daha önceki tanıtımlarımızın çoğunda olduğu gibi bu tanıtımda da örgün eğitimi tümden çöpe atalım gibi bir yaklaşım içinde değilim. Amacım; bu fikirleri tarafsız bir bakış açısı ile değerlendirerek eğitim öğretime olumlu anlamda girdi sağlanmasına katkıda bulunmaktır.
Görseller: Google görseller

DÜNYA OKULU DÜNYA OKULU Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 09, 2019 Rating: 5

22 yorum:

  1. Demek ki bu kitap kılavuz niteliğinde bir kitap. tanırım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kitabı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Yorum ve ziyaretiniz için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Bşr öğretmen olarak bu tarz kitapları okumaya çalııuorum.Insan içinde bulunduğu sisteme esef edebiliyor çünlü.Kitabı listeme aldım,teşeklürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı listenize almanıza çok sevindim. Gerçekten de çok harika bir kitaptır. Yorum ve değerli ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  3. çok güzel bir kitaba benziyor,öğrencinin kendi kendine öğrenme becerisi kazanması çok önemli bence de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de önemli olan öğrenmeyi öğrenmektir. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Eğitimle ilgili kitapları seviyorum paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size fikir verdi ise çok mutlu olacağım.Çok teşekkürler.

      Sil
  5. çocuklara aileleri ve öğretmenleri olarak herşeyden önce merak etmeyi sorgulamayı araştırmayı yeniliklere açık olmayı öğretmeliyiz diye düşündüm yazınızı okurken ne dersiniz sizce doğru mu düşündüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, doğru düşündünüz hem de çok doğru. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Fillandiya eğitim sisteminin mantığı bu bildiğim kadarıyla. Örgün eğitim çöpe atılmamalı tabi ama geliştirilmeli.

    YanıtlaSil
  7. hımmm sevdim not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda okumanız dileği ile.:)Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Teşekkürler. Ben severim eğitim kitaplarını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman tanıtım size bir fikir verecektir.Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Selman Khan Dünya okulu kitabını daha önce duymamıştım Fatih Bey. Sayenizde güzel kitaplar tanımış oluyoruz. Bu arada sizi direk blog adına açtığımız hesaptan da takibe aldım. Yaşasın blog dayanışması diyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülhan Hanım, beni takibe almanızdan dolayı. Ben de geçenlerde sizin blogda gezinirken bu zamana kadar takibe almamış olduğumu fark ettim ve çok üzüldüm. Lütfen yanlış anlamayınız. Bazı şeyleri zamanla fark edebiliyorum ve gerektiği gibi yapamadığım işlerden dolayı arkadaşlarımdan af ve anlayış bekliyorum. Lütfen blogger arkadaşlarım benim eksikliğimi yanlış anlamasınlar.

      Sil
  10. Bu kitapta okuma listemde. Henüz sıra gelmedi.
    Kendi kendine öğrenme becerileri günümüz dünyasında çok önemli hale geldi.

    YanıtlaSil
  11. Yazarın düşüncesine katılıyorum, öğretmenler çocuklara öğrenmeyi ve okumayı sevdirmeliler sonrası kendiliğinden geliyor zaten. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.