Nasıl Kitapları Okuyalım - EĞİTİM PINARI

Nasıl Kitapları Okuyalım



Nasil Kitaplari Okuyalim? fatihpinarca, kitap okuma
Nasıl Kitapları Okuyalım?


Nasıl kitapları okuyalım
? sorusu önemli sorulardan birisidir. Çünkü birçok insan kısıtlı zamanlarını kitap okumaya ayırmakta ancak kimi zaman okuduğu kitaptan beklediği faydayı görememektedir. Bu durumda kitap okumaya ayırdığı zamanı boşu boşuna harcanmış zaman dilimi olarak değerlendirmektedir.

Kitap dostlarının kafasındaki bu soruya cevap bulmak çok önemli bir sosyal sorumluluk vazifesidir. Çünkü nasıl kitapları okuyalım? sorusuna cevap bulamamış insanlar rastgele kitapları okumaya çalışmakta; daha sonra da fikir sahibi olmadan okudukları kitapları yarıda bırakmaktadırlar.

Daha önce bloğumda birkaç yazı ile kitap okumaalışkanlığı kazandırma yöntemleri hakkında bilgiler vererek çocuklarımıza nasıl kitap okutabileceğimizi anlatmaya çalışmıştım. Ancak o yazılarım daha ziyade okul çağında olan çocuklarımıza nasıl kitap okutabileceğimiz hakkında bilgiler vermekte idi.

Kitap kurdu çocuk yetiştirme yöntemleri başlıklı yazımda çocuklarımızın nasıl kitap müptelası olabileceği konusunda fikirler vermeye çalışmıştım. Bu yazılarımın hedef kitlesi ilkokul ve ortaokul çağlarındaki çocuklar olduğu için onları kitap okumaya yönlendirmek belki biraz kolay olmaktaydı. Ancak bugünkü yazımın esas hedef kitlesi yetişkin insanlardır.

Lise çağında ve belki de daha ileri yaşlarda insanların da zaman zaman Nasıl kitapları okuyalım? Sorularına muhatap olabiliyoruz. Bu sorular karşısında çok çeşitli cevaplar verilebilir ancak benim cevabım içerik açısından olmayacaktır.

Ben,  Nasıl kitapları okuyalım? Sorusuna çok basit ve kafaları karıştırmayan bir cevap vermek istiyorum. Bana göre Nasıl kitapları okuyalım? Sorusunun cevabı: ‘’Kısa ve çok zevk aldığınız kitapları okuyun’’ olacaktır.

Böyle bir tavsiye verme amacım; insanların alışkanlık kazanma aşamaları hakkındaki düşüncelerimdir. İnsanlar zevk alarak yaptıkları şeyleri alışkanlık haline getirirler. Oyun alışkanlığı kazanan insanların bu alışkanlığı nasıl kazandığını gözlemlemek bile bize bu konuda fikir verecektir.

Özetlemek gerekirse Nasıl kitapları okuyalım? Diyen okuyucularıma tavsiyem; okuduğunuz kitabın ilk 20-30 sayfasını okuduğunuzda  kitaptan zevk alıyorsanız okumaya devam edin ancak bu aşamada kitap size sıkıcı geliyorsa hemen  o kitabı değiştirin derim.

Görseller:unsplash.com


Nasıl Kitapları Okuyalım Nasıl Kitapları Okuyalım Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 19, 2019 Rating: 5

19 yorum:

  1. Güzel açıklama ve bilgilendirme yapmışsınız... Not: bloğuma bana yorum yazmayınız lütfen, açıklamasını daha önce yaptığımı düşünüyorum .

    Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yorum yazmayınız! şeklindeki uyarılarınız gözümden kaçmış olabilir. Tabii ki, hassasiyetlerinize sonuna kadar saygılıyım. Bundan sonra size yorum bırakmayacağıma emin olabilirsiniz. Saygılarımla.

      Sil
  2. Sıkıcı geldiğinde bende kitabı bırakma taraftarıyım.Eskiden sonuna kadar giderdim ama işkence gibi olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf başladığım kitabı bitireyim endişesi ile hoşlanmadığımız kitapları okumaya zorlamak bizlerdeki okuma isteğini de yok etmektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Doğru yaklaşım ve güzel bir öneriydi, teşekkürler. Kitapları nasıl okuyalım adlı bir yazı da bekliyoruz sizden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkür ederim. ''Kitapları nasıl okuyalım?'' başlıklı bir yazıyı da çok uzun olmayan bir zamanda sizlerin beğenisine sunmak isterim.

      Sil
  4. Zevk aldığımız kitapları okumalıyız. Şeklindeki tavsiyelerim daha ziyade kitap okuma alışkanlığı kazanma aşamasında olan kişiler için yapmış olduğum bir tavsiye idi. Zaten kitap okuma alışkanlığı kazanmış bir kişi sıkıcı kitapları okumaktan bile sıkılmayacaktır. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Aynen öyle zorlamanın bir faydası olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorlamanın faydası olmadığı gibi belki zararı bile olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. bir kez böyle bıraktım kitabı. fi adlı kitabı elli sayfa okuyup bıraktım. kısa ve keyif alınan eveet, kısa ve acısız olsun hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa ve zevkli olması çok önemlidir. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. önemli tavsiyeler,özellikle de en sonda ki tavsiyeniz yerinde olmuş bence,sıkıldığımız kitabı değiştirmek daha mantıklı gibi..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana hak verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. son yazımda demişsin yaa, vakit buldukça okuycam diye, neyi okuycan k, dizilerle ilgili yazdığım yazıları mı, blogumu muu, neyi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogundaki tüm yazıları, Çünkü bloğunu çok beğeniyorum.

      Sil
  9. Kitap okuma konusunda maalesef istenen düzeyde değiliz. Bu nedenle insanların kitap okuma alışkanlığı kazanabilmesi için öncelikle sizin de söylediğiniz gibi kısa ama zevkle okunabilen kitaplardan işe başlanılmalı. Yararlı bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlar ve değerli fikirlerinizle bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Harikasınız. Kitap okumanın insanın gelişimi için önemini bir kere daha vurgulamışsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de harikasınız hocam, çok güzel yorumlarla beni motive ediyorsunuz. Teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.