Zihin Haritaları ile Not Tutma - EĞİTİM PINARI

Zihin Haritaları ile Not Tutma



Zihin Haritalari ile Not Tutma, Tony Buzan
Zihin Haritaları ile Not Tutma


Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere hafıza uzmanı Tony Buzan’ın geliştirmiş olduğu zihin haritaları ile not tutma konusundan bahsetmek istiyorum. Böyle bir konuya değinme sebebim; öğrencilerimizin sayfalarca not tutmalarına rağmen sorulan sorulara iki cümle ile cevap verememeleridir.

Bugün geleneksel yöntemlerle not tutmanın verimsiz bir yöntem olduğu anlaşılmıştır. Her sözcüğü not eden bir kişi, ön izleme yapmayan bir okuyucu gibidir. Ağaçlarla uğraşmaktan ormanı göremeyen bir insana benzer. Yani konunun genel akışını kaçırır. Bundan dolayı konuda bütünlük yakalayamaz.

Sık not alma tıpkı bir sekreterin yazdığı roman hakkında en küçük bir fikrinin olmaması gibi bütününün atlanmasına neden olur.Tony Buzan’ın geliştirmiş olduğu zihin haritalarıyla not tutma öğrenme verimliliğini fazlası ile artırmaktadır.

Bir zihin haritası bütün zihinsel becerileri harekete geçirir.
Zihin haritası notlarında hatırlamak istediğiniz bilgileri cümleler veya listeler halinde yazmak yerine sayfanın ortasına bir imge yerleştirin ve daha sonra da imgelerin etrafında organize bir biçimde anahtar sözcükleri ve imgeleri kullanarak sayfayı doldurun.

Yerinde kullanıldığında zihin haritası okuma ve öğrenme veriminizi üç katına çıkarmanızı sağlar ve genel okuma verimliliğinizi artırarak size büyük ölçüde zaman kazandırır.

Zihin haritası yapma kuralları:
** Ortada renkli bir imge olmalı
** Ana fikirler merkeze yayılmalıdır
** Ana fikirler yan fikirlere göre daha büyük harflerle yazılmalıdır.
** Her zaman her satırda bir sözcük olmalıdır.
** Sözcükler her zaman büyük ya da küçük harflerle ya da ham büyük hem de küçük harflerle yazılması gerekir.
** Sözcüklerin satırlara yazılması gerekir.
** Satırlar bağlantılı olmalıdır.
** Olabildiğince çok imge kullanılmalıdır.
** Mümkün olan her yerde boyut kullanılmalıdır.
** Sayılar veya kodlar kullanılmalıdır.
** Kodlama yapmak veya bağlantı kurmak için oklar, semboller, sayılar, harfler, imgeler, renkler, boyutlar taslaklar kullanılmalıdır.

 Görseller:arzusavas.com

Zihin Haritaları ile Not Tutma Zihin Haritaları ile Not Tutma Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 28, 2019 Rating: 5

36 yorum:

  1. Güzel konu.
    Tüm öğrencilerin okuyabilmelerini dilerdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrencilerimizin okumasında çok büyük fayda vardır diye düşünüyorum. Değerli yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Anlamak, algılamak, ezberlemek kişiden kişiye, zekadan zekaya değişen bir kavram olduğunu biliyoruz. Ben sadece anahtar kelimeler ile anlıyorumdur. Diğeri her bir ayrıntısını yazarak anlıyordur. Bir başkası yazarsa hiçbirşey anlamıyordur oturup okuması lazımdır. Okuyunca da belki tek seferde anlıyordur. Belki sessiz sakin ortamda 100 kere okuyarak anlıyordur. Herkes bir değil karakter ve zekaya göre bu durumlar farklılık gösterebilir diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru düşünmektesiniz. Söylediğiniz şeylere sonuna kadar katılıyorum ancak ben burada geleneksel yöntemlerle not tutma ve zihin haritaları ile not tutma konusunu mukayese etmeye çalıştım. Değerli fikirler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Zihin haritası yapma kurallarını uygulayacağım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olduysa ne mutlu bana, yorumlarla bana destek olduğunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Zihin haritalarıyla not tutma oldukça iyi bir yöntem imiş. Kodlama yapmak gerektiğini bende düşünüyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve değerli katkılar için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. aslında eğitim alanında faydası olabilir. yani özellikle yetişme çağındaki öğrencilerde işe yarayabilir gibime geliyor. fakat ilerleyen eğitim süreçlerinde bu tür bir kodlama veya mekanizma oluşturmak zaten başlı başına bir süreç gibi görünüyor.

    şöyle örnekliyim belki bir kitabın bir bölümü için bu metod işe yarayabilir ama kitabın tümü için böyle bir görselleştirme zaten birçok bilgiyi yüklemeniz gerektiğinde karmaşaya sebep olur.

    naçizane fikrim, iyi bloglar :)

    YanıtlaSil
  6. Bir türlü not tutmayı beceremedim. Hep başkalarının tuttuğu notlar ile yaşıyorum. Bu yöntemi deneyeyim bir de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olmasını ümit ederim. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. ilginç bir metodmuş,ilerde lazım olur belki bize de..elinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı olmuştur. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Şimdiki gençlere uygun gözüküyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur teşekkürler.

      Sil
  9. Ah bizim zamanımızda olacaktı bu yöntemler. Ne faydalı bi paylaşım olmuş. Teşekkürler Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bu yöntemleri öğrenmek uygulamak öğrencilere çok faydalı olabilir diye düşünüyorum. Değerli yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  10. gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş.
    Üniversitede tam benzemese de bende benzer bir yöntem kullanırdım....

    YanıtlaSil
  11. çok farklı bir konuda değişmişsiniz. Zihin haritaları ile not tutma yöntemlerini deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı size faydalı oldu ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Tony Buzan'ın geliştirmiş olduğu zihin haritaları ile not tutma tekniği oldukça başarılı bir teknik. İnsana zaman kazandırıyor. Bu güzel makale için teşekkürler Fatih hocam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim İbrahim Bey, umarım not tutarak çalışma aşamasında olan okuyucularımıza faydası olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. ay ben de sözlü çeviri yaparken benzer şekilde notlar tutuuyoruum :) hızlı olmak gerektiği için. bunu da bi inceleyim tişkir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler deeptone, umarım yöntemler sana faydalı olmuştur.

      Sil
  14. Çok güzel bir yöntem sanirim bu konuda bir kitabi not almistim okumak icin 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım size faydalı olduysa ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil
  15. Okulda öğretmen okuduğunu tek tek harf harf yazdırırdı. Bunun öğrenciye hiçbir faydası yok tabii ki. 40 dakikalık süre bitsin de ne olursa olsun mantığındaki kendini geliştiremeyen öğretmen tarzı idi bu.

    Umarım sizleri takip eden eğitimciler bu taktiklerden yararlanır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu taktikler çok önemli ve dünya hafıza şampiyonu bir bilim adamının geliştirmiş olduğu yöntemler. Bundan dolayı bu yöntemler eğitimcilerimize çok faydalı olacaktır diye düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Eğitim konularını ele almanız çok güzel, sevdiğim yazılar ve konular. Bilginin kağıda dökülmesinde farklı yollar vardır, bu yollardan biri de Zihin Haritalarıdır. Doğru kodlama ve kaleme dökme ancak belirli kurallar ışığında gerçekleşir. Bu nedenle bu kuralları ve basamakları doğru kullanmak gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel tespitlerde bulunmuşsunuz. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Zihin haritaları ogrencilerimle en sevdiğim ders işleme yöntemi izninizle yazınızı paylaşıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı paylaşmanızdan dolayı mutlu olurum. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  18. Harika noktalara odaklanmişsiniz. tebrik ederim. Oldukca basarili bir makale yazimi olmus iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size ''Zihin haritaları ile not tutma'' başlıklı yazıma yapmış olduğunuz güzel değerlendirmelerden dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.