EĞİTİM GENÇLİK ÜNİVERSİTE - EĞİTİM PINARI

EĞİTİM GENÇLİK ÜNİVERSİTE



egitim benclik universite kitabi, Peyami Safa
Eğitim Gençlik Üniversite


Eğitim öğretim alanında önemli kitaplardan birisi de Peyami Safa’nın Eğitim Gençlik Üniversite isimli eseridir. Eser, yazarın çeşitli gazete ve dergilerde yayınlanan deneme ve makalelerinden oluşmaktadır.

Peyami Safa,  Eğitim Gençlik Üniversite isimli eserinde gençliğin önemine dikkat çekerek iyi bir şekilde eğitilmiş gençliğin milletlerin geleceğinin teminatı olduğundan bahsetmektedir. Gençliğin eğitimi konusunda sadece eğitimcilerin sorumlu olmadığını düşünen yazar, bu konuda toplumun her kesimine görevler düştüğünü vurgulamaktadır.

Kitapların en iyi dostlar olduğunu anlatan yazar, kitapların yıllar geçse de hep aynı şeyden bahsetmelerini kitapların kötü taraflarına örnek olarak göstermektedir. Kitapların insanlara kendi gözlüklerini takarak; insanları kendi pencerelerinden bakmaya zorladıkları da yazara göre kitapların kötü(?) özelliklerindendir.

Kendi gayretleri ile Fransızca öğrenen yazar eğitimin sadece önümüze konan müfredat olmadığını; esas eğitimin gençlerin kendi çabaları ile öğrendikleri ve hayata kattıkları şeyler olduğunu savunur. Aslında yazar bu bakış açısı ile günümüzün önemli yaklaşımlarından olan ‘’Kendi kendine öğrenme yaklaşımını’’ işaret etmektedir.

Kitapta olumsuz diyebileceğimiz görüşlerden belki de en önemlisi; yazarın gençleri adeta bir robot gibi görmesi ve sürekli olarak çalışmayı tavsiye etmesidir. Yazar kitabında sosyal ve sportif faaliyetlere karşı birazcık mesafeli durmaktadır.

Peyami Safa’nın Eğitim Gençlik Üniversite isimli eserinde de eğitimciler açısından çok değerli fikirler mevcuttur. Özellikle taa o zamanlardan ‘’Kendi kendine öğrenme yaklaşımı’’ na dikkat çekmesi bence takdir edilmesi gereken bir tespittir.
Görseller: sozcu.com.tr
EĞİTİM GENÇLİK ÜNİVERSİTE EĞİTİM GENÇLİK ÜNİVERSİTE Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 11, 2019 Rating: 5

18 yorum:

  1. Kendi gayretiyle Fıransızca öğrenmesi büyük başarı, önemli bir örnek. ben henüz İngilizcedeki engellerimi bile aşamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Yazar kendi çabası ile Fransızca öğreniyor hem de gramer kitabı yazacak seviyede.

      Sil
  2. Eğitim, üzerine en az kitap yazılan kavram, olgu sanırım.
    Çok da güzel kitaplar var .

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım size faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Okumakta fayda var bence de. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Peyami Safa'nın eserlerini henüz okumadım. Okumak istediğim kitabı bu kitabıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde kitap size bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  5. Eğitim kitlesel olmaz bence; kişiye özel olmalı! Bizim en büyük yanlışımız burada sanki. Ha bir de eğitim sistemini de ticarete dökmemiz sayılmazsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve katkılarınızdan dolayı çok teşekkürler.

      Sil
  6. Peyami Safa’nın "Eğitim Gençlik Üniversite" kitabını okudum sanmıyosam ama çok yıllar önceydi,belki okul zamanlarında olabilir,güzel alıntılar yapardik mesela,derslerde,kitaplarda,sınavlarda çokça çıkardi alintlari..yeniden hatirlamak iyi oldu..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size nostalji yaptırabildim ise ne mutlu bana yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  7. Böyle bir kitabı olduğuna ilk defa duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olduysa ne mutlu bana yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  8. gençlerimizi çocuklarımızı ilimle bilimle fenle en gelişmiş teknolojik bilgilerle yetiştirmek için topyekün devlet yapmazsa biz aileler olarak onların ve ülkemizin ve bizim geleceğimiz için elimizden geleni yapmalıyız....

    YanıtlaSil
  9. Yazarı severim ama bu kitabını okumadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu yazı size bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.