EĞİTİM ÜZERİNE - EĞİTİM PINARI

EĞİTİM ÜZERİNE






Egiitm uzerine, egitim uzerine kitabi, İmmanul Kant
Eğitim Üzerine

Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere tanıtmak istediğim kitap; Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine isimli eseridir. Bu kitapta da önemli fikirler okuma imkanına sahip olacağız.

Eğitim öğretim konusunda çok fazla fikir vardır ve bu fikirlerden hangisinin ideal fikir olduğu konusunda ciddi kafa karışıklığı vardır. Bu kafa karışıklığının nedeni; görüşlerin taban tabana zıt olmasındandır. Zaten eğitimciler de ideal fikir aramaktan çok farklı fikirleri eğitim sistemine entegre etme amacındadır. Bana göre de doğru olan yaklaşım budur.

Farklı görüşlerin alıcı bulmasının ana nedeni her öğrencinin farklı yapıda olması ve her öğretmenin de öğretme tarzının farklı olmasıdır.


Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine kitabındaki fikirlerden bazılarını sizler için derlemeye gayret ettim.

**Immanuel Kant, çocuklara verilmesi gereken eğitimin küçük yaşlarda verilmesi gerektiğini savunmaktadır.

**Yazar en önemli eğitimin düşünmeyi öğrenmek ve sorgulamak olduğunu söyler.

**Özgürlüğün keyfilik olmadığını söyleyen yazar, bu iki kavram arasındaki çizginin iyi çizilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.

**Özgürlük tutkusunun çok güçlü bir duygu olduğunu anlatan yazar bireylerin özgürlük kavramını iyi öğrenmeden disipline olması gerektiğini savunur. Sınırsız özgürlük verilen bireylerin daha sonra disipline edilmelerinin zor olduğunu anlatmaktadır.

** Yazar, insanların daha küçük yaşlarda kendilerini aklın buyruklarına uymaya alıştırmaları gerektiğini vurguluyor.

**Bireylerin çok erken yaşlarda kendilerini sınırlamayı, dilek ve isteklerini ötelemeyi öğrenmeleri gerektiğinden bahseden yazar erken yaşlarda kendilerini sınırlamayı öğrenmeyen kişilerin ilerleyen yıllarda çok zorluklar çekeceklerini anlatıyor.

**Çocuklarda yetişkin insanlara gerekli olan tüm eğitsel potansiyelin olduğunu ve eğitimcilerin yapması gerekenin bu becerileri ortaya çıkarmak olduğunu söyler.

**Çocukların günümüz şartlarına göre değil; geleceğe dönük yetiştirmeleri gerektiğini anlatıyor.

**Çocukların hatalarından dolayı utandırılmamaları gerektiğini, eğer hatalarından dolayı utandırılırlarsa çekingen bir kişiliğe sahip olabileceklerini anlatan yazar, bu görüşünü yalan söyleyen çocuklar için esnetiyor. Yalan söyleyen insanların erdemli insanlar olamayacağından bahisle bu çocukların utandırılması gerektiğine inanıyor.

Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine isimli kitabındaki fikirleri okurken Les Giblin’in bir görüşünü anımsadım. Les Giblin’in görüşü şöyleydi:  Hiçbir şey  karşımızdaki kişinin sizin istediğinizi yapacağını varsaymak kadar kuvvetli bir yönlendirici olamaz. Yani çocuklarımızı yetiştirirken onların gelecekte olmasını düşündüğümüz mesleği kazandıklarını hayal ederek, onlara bu duygu ve düşüncelerimizi hissettirerek yetiştirmeliyiz. Böyle bir yaklaşım yukarıdaki görüşlerle de yakından ilgilidir.

Gerseller:yenifelsefe.com



EĞİTİM ÜZERİNE EĞİTİM ÜZERİNE Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 09, 2019 Rating: 5

26 yorum:

  1. Immanuel Kant'ın Eğitim Üzerine adlı kitabını daha önce defalarca duydum, ancak okumak bir türlü nasip olmadı. Okuma listeme ekliyorum kitabı. Bu eseri bizlere hatırlattığınız için teşekkür ederiz Fatih hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size fikir verdi ise çok mutlu olurum. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. kant'ın düşüncelerinden bir çoğu kullanılıyor eğitimde ama tabi her düşüncesi iyidir denmez. Geçenki yazınızda dediğiniz gibi, fikir ve yaklaşımlar süzgeçten geçirilerek herkesten yararlanmak lazım çeşitlilik için. Ben özellikle çocuk yaştaki eğitim kısmını önemsiyorum. Ağaç yaşken eğilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz gibi yazarın her görüşü doğrudur demiyoruz. Bize göre doğru olanları alarak eğitim sistemimize girdi yapmalıyız. Çok teşekkürler yorumlarla bana katlı sağladığınız için.

      Sil
  3. Kant'ın eğitim üzerine düşünceleri oldukça faydalı görünüyor paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum
    ne kadar doğru maddeler
    şimdiki genç ebeveynler çocuğa sınırsız özgürlük verdiklerinde çok iyi yetiştirdiklerini düşünüyorlar
    ben buna karşıyım
    çocuk hayır'ı bilmeli
    ayrıca çok doğru sen çocuğunu nerede görmek istiyorsan öyle motive etmelisin
    çünkü sürekli aşağılanan eleştirilen çocuk ne kadar başarılı olabilir ki
    bu kitabı herkesin okuması gerekir
    paylaşımınıza sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizlere çok değerli katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim.

      Sil
  5. çocuk yetiştirirken okumakta fayda var bu kitapları ...

    YanıtlaSil
  6. eğitim üzerine yazılmış güzel ve öğretici kitaplardan biri..elinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size fikir verdi ise ne mutlu bana.

      Sil
  7. Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine görüşleri ile atalarımızın söylediği "ağaç yaşken eğili" sözü birbirini destekler gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gibisi fazla. Yazarın çoğu görüşü bizim görüşlerimizle bire bir örtüşmektedir.

      Sil
  8. ooooo kant oooooo hocaaam süfeeer. okudum ama bunu bilmiyom saoool :)

    YanıtlaSil
  9. Immanuel Kant'ın Eğitim Üzerine adlı kitabını okumadım ama bu tarz kitapları okuduktan sonra kendi kültürümüze, kendi yaşam tarzımıza uygun olan maddeleri kendime göre şekillendirip hayata geçirmeye çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da olması gerekenleri yapıyorsunuz. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. hayırı bilmeyen kitle nasıl olacak acaba merak ediyorum çünkü gümbür gümbür geliyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  11. 18. yüzyılın en önemli filozoflarındandır Kant. Felsefeye yeni bir boyut kazandırmıştır. Özellikle "Saf Aklın Eleştirisi" adlı eserini tavsiye ederim. Değerli paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de size katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Kitaptaki derlemeleri mantıklı buldum ama sondaki görüşe katılamayacağım ben..Yani gelecekte olmalarını hayal ettiğim mesleğe göre yetiştirme kısmına..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada birkaç cümle ile anlatmak kolay olmuyor. Çocuklarımızın gelecekte ne olmalarını istiyorsak onlara o şekilde hitap etmek onları bilinçli bir şekilde o yöne doğru sevk edebilir, etmeyebilir de. Tabii ki her görüşe katılmak zorunda değiliz. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. - eğitimin düşünmeyi öğrenmek ve sorgulamak olduğu,
    - Çocuklarda yetişkin insanlara gerekli olan tüm eğitsel potansiyelin olduğunu ve eğitimcilerin yapması gerekenin bu becerileri ortaya çıkarmak olduğu,

    sadece bu iki yöntem ile dahi şahane bir nesil yetiştirmek mümkün.
    Evinde mutlu olan çocukların yetişmesinde katkıları olan ebeveynlerin de önemli olduğu kanısındayım. Huzurlu çocuk, sorgular, üretir zira.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli yorum ve katkılarınız için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.