Kitap Okumanın Zararları Nelerdir? - EĞİTİM PINARI

Kitap Okumanın Zararları Nelerdir?


kitap okumanin faydalari, kitap okumanin zararlari
Kitap Okumanın Zararları Nelerdir?


Yazının başlığına göz atan okuyucularımın bazıları kitap okumanın zararları mı olurmuş? Yıllardan beri kitap okumanın faydalarını öğrenmeye ve çocuklarımıza da öğretmeye çalıştık diye düşünebilirler. Kimi uyanık öğrenciler de hah! Kitap okumak tümden faydalı değilmiş diye anne babalarını sıkıştırmaya ve sorumluluktan kaçmaya çalışabilirler. Böyle düşünen okuyucularıma yazımı sonuna kadar okumalarını tavsiye ediyorum.

İlaçların bile yan etkisinin olduğu günümüzde kitap okumanın faydaları olduğu gibi tabii ki,  kitap okumanın zararları da vardır. Ancak kitap okumanın zararları nelerdir? Sorusuna cevaplar bulmadan önce kitap okumanın kanıtlanmış faydalarına bir göz atmakta fayda vardır. Kitap okumanın faydaları şunlardır:

** Kitap okumak algılama yeteneğinin gelişmesini sağlar.
** Kitap okumak iyi bir uyku uyumamıza da sebep olur.
** Kitap okumak bilgilenmenin en önemli ve en temel yöntemidir.
** Beyin fonksiyonlarının tam kapasite çalışmasını sağlar.
** Kitap okumak psikolojimize da katkı yapar; yalnızlık duygusu ile baş etmemizi sağlar.
** Kitap okumak ilerleyen yaşlarda alzheimer hastalığına yakalanmamızı önler.
** Kitap okumak stresten korur.

Kitap okumanın kanıtlanmış faydalarından bazılarını saydıktan sonra kitap okumanın zararlarına da göz atmakta fayda vardır:

** Görme bozukluklarına neden olabilir.
** Duruş bozukluklarına neden olarak dikkat edilmediğinde bu durum omurga eğriliklerine kadar gidebilir.
** Öğrendikleri ile amel etmeyen insanlarda ruhsal çelişkilere neden olabilir.

Sevgili okurlarım, kitap okumanın zararları nelerdir? Başlıklı bu yazımda amacım; kitap okumanın zararlarını bulup çıkarmak değildi. Asıl maksadım; böyle bir başlık atmak suretiyle yazıya dikkat çekerek kitap okumanın faydalarını gözler önüne sermekti. Tüm yazarlar için okunma isteği anlayışla karşılanabilecek bir durumdur. Bundan dolayı ben de okuyucularımdan anlayış beklemekteyim.

Görseller:unsplash.com
Kitap Okumanın Zararları Nelerdir? Kitap Okumanın Zararları Nelerdir? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 22, 2019 Rating: 5

46 yorum:

  1. Başlık gerçekten dikkat çekici olmuş. İnsan ister istemez giriyor yazıya :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ali Bey, başlığın dikkat çekici olması beni çok mutlu etti. Keşke başka dikkat çekici başlıklar bulabilsem.:)

      Sil
    2. Yazılarınızın çoğunu severek okuyorum :) Çoğu da en azından "bana" dikkat çekici geliyor :)

      Sil
    3. Çok teşekkürler Ali Bey, ben de sizin yazılarınıza fırsat buldukça bakıyorum ve sizin yazılar da gelecek vaadediyor. Bunu belirtmeliyim.

      Sil
    4. Rica ederim Ali Bey, ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. süper bir yazı olmuş gerçekten başlık ile dikkat çekiyor, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Herşeyde olduğu gibi bunda da azı karar çoğu zarar...

    YanıtlaSil
  4. varsın zararlı olsun ben okurum bağımlısıyım çünkü ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman size bol bol okumalar dilerim. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Fatih Bey :) sizin sağ gösterip sol vurmalarınız tabii ki işe yarıyor. Faydalı bir içerik olmuş. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Faydalı bir yazı olmasına çok sevindim. Sağ gösterip sol vurma meselesine gelince; maalesef böyle bir özelliğim var. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Yazınızda amacınız kitap okumanın faydalarına dikkat çekmek olduğunu belirtmişsiniz ancak, başlığı görünce doğrudan, Arthur Schopenhauer'in "Okumak,Yazmak ve Yaşamak Üzerine" adlı kitabı geldi aklıma. Bu kitapta çok okumanın, insan düşüncesi üzerindeki olumsuz etkileri ortaya koyuyor. İlginizi çekeceğini umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz kitabı merak ettim. En kısa zamanda okumak isterim hatta sizin blogda tanıtımı varsa göz atacağım. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. aklıma hemen annemın küçükken ''Kızım gözlerin bozulacak'' deyişleri geldi.Şükür 40 ıma kadar bir şey olmadı sonra tabii ki yakın gözlüklerle okumaya devam ediyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yakını görememe durumu kırkından sonra kendisini göstermektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. kitap okumanın bir zararı daaa insanı hayattan uzaklaştırmak yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle bir zararı da vardır. Çok teşekkür ederim yorumlarla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  9. Kitap okumanın bir zararı da benden film izleme isteğinizi azaltabilir 😂😊

    YanıtlaSil
  10. gerçekten dikkat çekici olmuş, hemen tıklayıp okumak istedim yazınızı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkat çekici olması beni çok mutlu etti ama ondan daha önemli olanı yazının faydalı olmasıdır. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  11. Tek zararını söyleyeyim, gözlük numarası büyüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirdeyim. Benim de gözlük numaramı kitap okumak çok etkiledi. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Ahahaha gayet güzel bir troll olmuş bu yazı Okuyucunuz için😁
    Hemen dikkatimi çekti ve yazıyı tıklayıp okudum.
    Çokta iyi yapmışsınız😁Emeğinize saglık.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Monotonluktan çok çektik biraz heyecan olsun dediydim de.:)

      Sil
  13. sabahları 30 dk ile 1-2 saat arasında falan okurum ama internette daha çok okuyom herhalde bundan olucak göz bozukluğuna yakalananlardanım şu sıralar..o yüzden pek fazla kitap okuyamıyom..güzel bilgilerdi elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle cep telefonlarından kitap veya haber okumak göz sağlığını ciddi anlamda bozmaktadır. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  14. bir zararı da gerçeklerden koparıp hayal dünyasında kahramanlar arasında dolaştırmak...bi de işler kalıyor evdeeee:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bazı sakıncaları var ancak faydası zararından fazladır. çok teşekkürler yorumlarla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  15. Kitap okumanın zararları başlığı gerçekten de etkili olmuş Fatih Bey. Elbette zararından çok faydası olan bir eylem. En büyük zararı da cehalete dokunuyor tabii.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Gülhan Hanım.

      Sil
  16. Gözlük numarası gerçekten büyüyor ama yine de yaşasın kitap okumak! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeye rağmen kitap okumaktan vazgeçemeyiz. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Bence de yararı kadar zararı var.Bir de kalitesiz içeriklii kitaplar akıl karışıklığına ya da ahlaki yozlaşmaya da sebep olsbilir.Nacizane fikrim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu saydıklarınız kitapların direkt zararları olmasa da indirekt zararlarından sayılabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  18. Her şeyin fazlası zarar derler büyüklerimiz. Gerçekten öyle ama vücudu ve gözleri dinlendirerek kitap okumaya devam derim ben.

    YanıtlaSil
  19. İşte başlığın gücü diye buna denir ;) Harika ters köşe, merak uyandırıyor :))
    Kitap okuyarak algıların gelişmesinin bir zararını ekleyelim o halde; etraftakilerle muhabbet sıkıcılaşabiliyor bazen. Derin muhabbetlere özlem oluşturuyor. Benzerlerini aramayı da unutmayalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli tespitler ve değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  20. kitap okumadan uyuyamayanlar için ciddi sağlık sorunları. ama değer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  21. daha bugün içimden geçen bir konuya değinmişsiniz çok teşekkür ederim. durduk yere kendime acaba kitap okumanın zararı var mı diye sormuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu yeni gördüm. Çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.