Yazmak Niyet Etmektir - EĞİTİM PINARI

Yazmak Niyet Etmektir

Yazmak Niyet Etmektir, deneme, fatihpinarca
Yazmak Niyet Etmektir


Yazmak
niyet etmektir. Diye bir söz var ya.. Bu sözü yabana atmamak gerekir. Gün içerisinde yaptığımız işlerin belki çoğunu farkında olmadan yani otomatik olarak yapıyoruz. Kimi zaman ibadetlerimizi bile otomatik olarak yaptığımız oluyor. Namaz kılarken bazen kaç rekat kıldığımızı hatırlamıyoruz ya da okuduğumuz dua ve surelerin ne anlama geldiğini düşünmüyoruz.

Kafamızda ileriye dönük birçok plan olduğu halde çoğu zaman bunların pek azını yapabiliyoruz. Tasarladığımız şeylerden çoğunu unutup gidiyoruz. Planladığımız şeylerin çoğunu unutmamızın sebebi; bunları yazıya dökmememizdir. Yazıya döktüğümüz şeyler aslında yapmaya niyet ettiğimiz şeylerdir. Niyet etmek yaptığımız işe bilinç katmamızı ve bu işleri bilinçli bir şekilde yapmamızı sağlar.

Bundan dolayı yazmak niyet etmektir. Görüşüne sonuna kadar inanmaktayım. Yazdığımız bu listeyi zaman sırasına koyarak görebileceğimiz bir alana veya panomuza asmak bu planları gerçekleştirme konusunda bizlere daima baskı unsuru olacaktır. Planlama yaptığımız listede gerçekleştirdiğimiz hedeflerin üzerini kalemle çizmek çok faydalı bir motivasyon kaynağıdır.

Etkili insanların çoğunun amaçlarını neredeyse her gün yazarak kendi kendilerini motive ettiklerini biliyoruz. Bu sebeple yapmak istediğimiz her şeyi temenni olmaktan çıkarmak ve fiiliyata geçirmek için yazıya dökmek verimlilik adına çok faydalı olacaktır.
 Görseller:pxhere.com


Yazmak Niyet Etmektir Yazmak Niyet Etmektir Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 27, 2019 Rating: 5

33 yorum:

  1. Katılıyorum kardeşim. Yazınca somutlaştırıyorsun hedefleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yorumlar ve ziyaretinizle bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  2. Ana hedefimize giden yolda kendimize küçük küçük basamaklar bulmalıyız. Ana hedefe ulaşmak için küçük hedefler belirlemeliyiz bunları dediğiniz gibi yazmalı her hedefe ulaştığımızda bunları çizmeliyiz bize motivasyon ve başarıyorum hissi kazandıracaktır. Devamlılığıda sağlayacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli tespitler ve yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Evet bir çok şeyi otomatik yapıyoruz. ben hep not tutarak yazıyorum. kafamız o kadar dolu oluyor ki hatırlamamak elde değil. Not tutunca geriye dönük baktığımızda hatırlayamadığımız şeyleri buluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, çok değerli tespitleriniz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Yazmak benim için nefes almak gibi çünkü kendimi konuşarak çok iyi ifade edemiyorum yazarak çok işi halletmişimdir yazı dilim sevilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimimiz yazarak, kimimiz konuşarak kendimizi ifade edebiliyoruz yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  5. aynen çok doğru tespitler,yazmak niyet etmektir..bir insan ne yazmışsa,niyetini de belli etmiş olr..elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Ertuğrul Bey.

      Sil
  6. Yazmak karmaşık düşünceleri de sıraya koyuyor hem de :)) Yazmak niyet etmektir sözünü duymamışım çok güzelmiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Not almak yazmak güzel oluyor bazen yazdıklarına sen bile şaşırıyorsun çok güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Yorum ve ziyaretinizle bana destek olduğunuz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Evet yazıldığı zaman uygulamak daha kolay oluyor. Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorum ve katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Niyet etmek hayal etmektir. Hayali gerçeğe çevirmek için ise yazmak gerek...

    YanıtlaSil
  11. Böyle bir alışkanlığım var benimde yıllardır. Bir not defterine gün içerisini planlarım yazarım yaptıkça mutlu olurum

    YanıtlaSil
  12. ben de hep yazarııım, listeciyim, hep notlar tutarıım :)

    YanıtlaSil
  13. Bende bu yüzden kaç tane ajanda var bir bilseniz. Her yer defter:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde siz de yazmanın faydalarına insanlardansınız. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Çok doğru tespitler. Görselleştirmek çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. yazmak benim için nefes almak gibi inan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de yazmak çok faydalı bir eylemdir. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Güzel ve çok faydlı bir söz. Yazmak (her anlamda) önemli ve faydalı.

    YanıtlaSil
  17. Yazmak gerçekten bir yaşam biçimi diye düşünüyorum.Yapmak istediklerimi listelediğim gibi,kızdığım bir kişiye ya da olaya ani tepki vermek yerine oturup olayı yazarım yazarken dinginleşir olaya daha yumuşak bakarım,bazen yazdığımı buruşturup atmak bile rahatlatır.Ne güzel bir söz olmuş "yazmak niyet etmektir." Emeginize sağlık.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazma konusuna farklı bir boyut kazandırarak çok değerli bir katkıda bulundunuz. Çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.