2080 Yılına Mektup - EĞİTİM PINARI

2080 Yılına Mektup



2080 Yilina Mektup etkinligi
2080 Yılına Mektup



Uzun zamandır blogger arkadaşlarımızın başlatmış olduğu 2080 yılına mektup kampanyasına katılmak ve birkaç kelam da ben yazmak istiyordum ancak bir türlü vakit bulup ta birkaç kelime yazamadım.

2080 yılına Dünya gezegeni ulaştığında muhtemelen ben ebedi istirahatgahımda dinlenmekte olacağım. Çocuklarıma uzun ömürler dilerim ancak belki de çocuklarımın bazıları da o günleri göremeyecektir. Bundan dolayı 2080 yılına mektup yazımı torunlarıma ithafen yazmak istiyorum.

Sevgili torunum!
** Ben de senin gibi Dünya’da yaşamakta iken bir gün yok olup gideceğimi hiç düşünmeden hırsla yaşamaktaydım. Bundan dolayı istemesem de bazı insanlara kırıcı davrandığım da olmuştur. Dünya’da misafir olduğunu unutma ve her daim bu bilinçle yaşa.

** Dünya’nın bir değirmen olduğunu unutma! Dünya, insanları farkında olmadan öğütür de bitirir.

** Çok güzel bir söz duymuştum:’’Oyun bitince şahlarla piyonlar aynı kutunun içine konulur.’’ Diye, zamanı geldiğinde tüm insanların bir parça bezle Dünya’dan uğurlandığını unutma.

** Her zaman güzel günler yaşayacağını düşünme; kötü günlerin için dost biriktir.

** Harcadığın paranın seni fakirleştirmeyeceğini bil; Dünya’nın nimetlerinden de istifade et, gez, toz, nitelikli yaşa.

** Paran çok iken parasız kalacağın zamanlar için biriktirmeyi de bil.

** Mutlu günler yaşarken mutsuz günler de yaşayabileceğini düşün ve mutsuz günlere psikolojik olarak hazırlıklı ol.

** Sağlığın yerinde iken sağlıksız kalacağın günler için sağlık biriktir; doğal gıdalarla beslen ve spor yaparak vücut direncini artırmaya gayret et.

** Başkalarına ihtiyacın olduğunda sana el uzatacakları şekilde (başta aile üyelerin olmak üzere) insanlar arasında güzel izlenimler bırak.

** Dünya’nın bir tiyatro sahnesi olduğunu unutma; oyun bittiğinde sahneden inmek zorundasın. Oyununu mümkün olduğunca iyi oynamaya gayret et.

Sevgili okurlarım, 2080 yılına mektup kampanyasına gecikmeli de olsa birkaç kelime yazabilmekten dolayı mutlu oldum. Yazıma yorumlarınızla katkıda bulunursanız çok sevineceğim.

Görseller:ailehayati.com

2080 Yılına Mektup 2080 Yılına Mektup Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 20, 2019 Rating: 5

34 yorum:

  1. torununuz çok şanslı olucak böylesine harika öğütler verebilen bilge bir dedesi olduğu için...harika bir mektup olmuş bu..adeta hayatı yaşama dersi olmuş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil
  2. Güzel öğütler... Torununuzdan önce kulağıma küpe yapayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydası olursa çok sevineceğim. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Çocuğun hayatta olursa torununa şunu diyecek: "Oğlum beni dinlemiyorsun bari dedeni dinle, bak ne güzel şeyler vasiyet etmiş sana." Ve torunun bu güzel satırları okur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film gibi ama hayat bu işte. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Hepsi de gönülden katıldığım çok güzel öğütler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil
  5. Ne güzel öğütler vermişsiniz torunlarınıza..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  6. Evlatlara, torunlara güzel, aydınlık bir bir gelecek diliyorum bu altın öğütler, dilek ve dualarla aksi mümkün olmayacaktır zaten, inşallah :))

    YanıtlaSil
  7. hayalimde tonton bir dede canlandı, şöyle ağır ağır konuşan:) Güzel öğütler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tonton olmasa iyi idi ama neyse. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. İthaf edeceğiniz kişinin torunlarınız olması sizi bir çok bakımından açıklamış, ne güzel. Ve de harika öğütler, onlar da çok güzel. Mutlu ekinokslar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hakkımda bir fikir edinmiş gibisiniz. Neyse bu da merak eden okuyucularıma bir ipucu olsun. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Sağlık biriktirmek ne kadar dolu bir temenni. Koruyucu Hekimlik anlayışının tüm ülkede yayılması temennimdir. Hasta olmamak için uğraşmak yerine, hasta olup tedavi edilmeyi bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel düşünülmüş bu kampanya. Torununuza yaptığınız öğütler de çok anlamlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil
  11. Bugün keşfedilmiş bu güzel düşünceleri geleceğe armağan etmişsiniz güzeldi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  12. mektup kelimesi bile yetiyor bir şeyleri yazma dürtüsünün tetiklenmesine:)

    YanıtlaSil
  13. Şanslı torun. Güzel öğütler :)

    YanıtlaSil
  14. Böyle bir kampanya çok güzel düşünülmüş, öğütleriniz de kulağa küpe olacak nitelikte.

    YanıtlaSil
  15. güzel bir yazı olmuş nasihatlarınız umarım torunlarımıza ulaşır saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben burada kendi torunlarım üzerinden tüm insanlara bir farkındalık oluşturmak çabasındayım. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  16. 2080 yılına mektup etkinliği güzel paylaşımlar ortaya çıkardı. Torununuza mektubunuz çok güzel olmuş ve çok güzel öğütler vermişsiniz. Teşekkürler bu keyifli etkinliğe katıldığınız için Fatih Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  17. Çok güzel öğütler, geleceği düşlemek güzel hele ki birilerine öğretebilmek adınaysa daha güzel.. Torunlarınız çok şanslı.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.