Beyin Gücünü Artırmak İster misin? - EĞİTİM PINARI

Beyin Gücünü Artırmak İster misin?



beyin gucu, beyin gucunu artirmak
Beyin Gücünü Artırmak İster misin?


İnsan beyni, ebatına göre vücuda alınan enerjinin en fazla miktarını harcamakta ve gelişmiş bir bilgisayardan kat kat fazla yoğunlukta çalışmaktadır. Bilim adamları bir insanın beyninin yaklaşık olarak yüzde beşini kullandığını düşünmektedirler. Bu sebeple beyin gücümüzü artırmak ve maksimum seviyede çalıştırmak her insan için amaç haline gelmiştir. Bu yazımda beyin gücünü artıracak yöntemler üzerinde kafa yormaya gayret gösterdim. Beyin gücünü artırmak ister misin? Başlıklı yazım bu anlamda sizlere faydalı bir yazı olacaktır.

Beyin gücünü artıracak yöntemler

** Beslenme, beyin gücünü artıracak en önemli yöntemlerden birisi doğru ve sağlıklı beslenmedir. Beyne iyi gelen besinler düzenli olarak tüketilmelidir.

** Beyin gücünü artırmak için başvuracağımız yöntemlerden birisi de müzik dinlemektir. Özellikle klasik müzik beyne çok faydalıdır.

** Zihinsel egzersizler. Özellikle zor matematik problemleri beyin gücünü artırma konusunda çok etkilidir.

** Uyku. Düzenli ve yeterli uyku beyin gücünü artırma konusunda olmazsa olmazlardandır.

** Hafıza oyunları. Gün içinde yapılacak egzersizler, çözülen bulmacalar beyin gücünün artırılmasına çok etki etmektedir.

** Açık havada yürüyüş. Açık havada yürüyüş yapmanın insan beynine katkıları binlerce yıl öncesinden keşfedilmiştir.

** Hobiler. İnsanların yapmaktan zevk aldıkları hobiler beyin gücünün artırılması konusunda çok etkilidir.

** Odaklanma faaliyetleri. Beyin gücünü artırma konusunda önemli yöntemlerden birisi de yoga, meditasyon, ibadet etmek gibi faaliyetlerdir.

Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere beyin gücünü artıracak yöntemleri araştırmaya çalıştım. Yazımı hazırlarken bu konuda geliştirilen tıbbi yöntemlerden uzak durmaya çalıştım. Çünkü bu konuda tavsiye edilen ilaçlar ve takviye gıdalar konusu benim ilgi alanım dışındadır. Ben genellikle bu konunun eğitsel yönüne odaklandım. Yazımın sizlere faydalı olmasını ümit ediyorum.

 Görseller: medyafaresi.com

Beyin Gücünü Artırmak İster misin? Beyin Gücünü Artırmak İster misin? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 28, 2019 Rating: 5

36 yorum:

  1. ayyy zeka bulmacaları çok keyifli oluyo yaa :)

    YanıtlaSil
  2. Hep zor matematik sorularıyla cebelleniyorum 4 yıldır, ama uyku her şeyi bozuyor iyi uyku şart
    Faydalı bir yazı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yeterli uyku çok önemlidir. Yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Beyin jimnastiği şart. çok güzel bilgilerdi, teşekkür ederiz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size değerli katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bulmacalar, açık hava yürüyüşleri favorim... Çok faydalı bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yazılarımı yorumlarınızla desteklediğiniz çok teşekkürler.

      Sil
  5. Beyin egzersizleri, uyku ve hafıza oyunları bence en önemlileri. Güzel bir derleme olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Olmaz olur mu? blog yazmak zaten birçok etkinliği içinde barındırmaktadır.

      Sil
  7. Beyin gücü dediğiniz gibi arttırılabilir. Faydalı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Beslenme ve zihinsel egzersizler favorim zihni tembelliğe alıştırmamak gerek.

    YanıtlaSil
  9. Tembel zihin alzahimere de neden oluyor.Tavsiyeler için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaret ve bu değerli yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. beyin gücünü artıracak yöntemler güzelmiş..🙂 tıbbi yöntemleri ele almamanız iyi olmuş,nolur nolmaz..🤔 elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
  11. İnsan beyni çok güçlü gerçekten.. Uzmanların deyimiyle sadece yüzde beşini kullanıyorsak eğer beyin gücünü artırdığımzda neler neler yaparız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tespitlerde bulunmaktasınız. Mümkün olduğunca yüksek kapasitede kullanmak gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. yürüyüş, bulmacalar favorim :) çok faydalı bir yazı olmuş..teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Teşekkürler.

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de beyin gücünü artırma konusunda en önemli maddelerden birisi de kitap okumaktır. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. Güzel tavsiyeler, tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  15. Faydalı bir yazı olmuş. Özellikle bulmaca ve hafıza oyunlarının işe yarayacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, bulmaca ve hafiza oyunları gerçekten de çok faydalıdır.

      Sil
  16. Valla böyle bir tesedaüf olamaz fatih bey aynı yazıyı bende yazdım bir kaç gün önce pişti olduk iyimi güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı yazıyı yazmak benim açımdan hiç sorun değildir. Zaten Amerika'yı yeniden keşfettiğimiz falan da yok. Mevcut bilgileri kendi üslubumuzla tekrar ediyoruz. Önemli gördüğümüz şeyleri yazmaya devam edelim bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. bazı ülkelerde, demansa karşı beyni aktif tutmak için yaşlılara örgü ördürülüyor diye bir haber okudum geçenlerde. beyni sürekli meşgul tutmak, kullanmak gerekli demekki, işleyen demir ışıldar misali. yazınızı çok faydalı buldum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazımı beğenmenizden dolayı da çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.