Varolmak Gelişmek Uzlaşmak - EĞİTİM PINARI

Varolmak Gelişmek Uzlaşmak


var olmak, gelismek, uzlasmak, otantik yasam, ani yasamak
Varolmak Gelişmek Uzlaşmak 


Sevgili okurlar, bu yazımda sizlere tanıtmak istediğim kitap;
Üstün Dökmen’in var olmak gelişmek uzlaşmak isimli kitabıdır.  Ara ara sizlere kitap tanıtımları yapıyorum ve bazı kitaplar hakkındaki görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. 

Yazarlar yıllarını vererek bir kitap yazıyor ve bizlere tecrübelerini ikram ediyor. Biz de hiç olmazsa okuduğumuz kitaplar hakkında birkaç kelam etmeliyiz ve başka insanların da bu düşüncelerden istifade etmelerini sağlamalıyız diye düşünüyorum.

Yazar Üstün Dökmen’in  olaylara bakış açısı, çevre ile çatışmak yerine uzlaşma yolunu araması doğrusu benim kişiliğimle çok uyumlu tavırlardır.

Var olmak gelişmek uzlaşmak kitabında birçok kişisel gelişimcinin tavsiye ettiği gibi kendimizi gerçekleştirme uğruna anlamsız ve yersiz sürtüşmelere girmek yerine; yaşamla ve insanlarla uzlaşma çabası çok bariz bir şekilde gözükmektedir. Kitaptan önemli bulduğum bazı fikirleri sizlere sunmak istiyorum.

-         Üstün Dökmen, insanın hayattaki temel amacının yarına kalmak olduğunu söyler ve yarına kalabilmek için gerekli donanımları da var olmak, gelişmek, uzlaşmak olarak niteler.

-         Yazar, 'kişilerin yaşam kalitesini genetik değil, seçme özgürlüğü belirler' der. Ona göre seçme özgürlüğü aynı zamanda sorululuk da gerektirir.
-         Yazar, 'dünyanın sizi kucaklamasını istiyorsanız; batsın bu dünya demekten vazgeçin' der.

-         Üstün Dökmen, 'kişilerin dış dünyayı tanımalarının ön şartının kendilerini ve isteklerini tanımak' olduğunu söyler. Ona göre; isteklerini fark eden ve ifade eden insan içindeki büyük potansiyeli kullanma şansını yakalamış olur.

-         Uzaktaki köy bizim köyümüz diyorsanız o köyün yanına gitmeli ve o köyü keşfetmelisiniz. Farkında olmadığımız şey bizim değildir.
-         Kendi yaşantınızı anlamlı kılabilmek için diğer insanların iç dünyalarını anlayabilmeli yani empati yapabilmelisiniz.

-         Otantik yaşamak, kendi duygu ve düşüncelerimizin farkında olarak bunlara uygun yaşayabilmektir. Pek çok insan başkalarının isteklerini kendi isteği sanarak yaşamını sürdürmektedir.

-         Anı yaşamak çok önemlidir. Yaşantımızda ertelediğimiz günleri tekrar yaşama imkanımız yoktur.

-         Hayatımız her zaman mutlu bir şekilde devam etmeyebilir. Bazı zamanlar acılar da çekebiliriz. Önemli olan acıda anlam bulabilmektir. Acıda anlam bulmak için yaşamda bir nedene sahip olmamız gerekir.

-         Var olmak gelişmek uzlaşmak için insanların kendinden hoşnut olması gerekir. Kendinden hoşnut olmanın somut göstergesi de kendisini olumlu olumsuz her yönü ile kabul etmesidir.

Üstün Dökmen’in var olmak gelişmek uzlaşmak isimli kitabını dünya ve insanlarla sürtüşmeden; uzlaşarak yaşamak istiyorum diyen herkese tavsiye edebilirim. Kitapta bahsettiğim fikirlerin dışında çok daha değerli fikirler vardır. Benim bahsettiklerim ‘devede kulak’ kalır. Gerisini de bir zahmet siz okuyun.
Görseller: Google görseller

Varolmak Gelişmek Uzlaşmak Varolmak Gelişmek Uzlaşmak Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 26, 2019 Rating: 5

20 yorum:

  1. Zaten kendinden hoşnut olmayan bir insanın başkalarından hoşnut olması beklenmez değil mi üstad😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru Yıldız Hanım, kendinden hoşnut olmayan insan başkalarından da hoşnut olamaz. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Üstün Dökmen i severek takip ediyorum. Tavsiye icin tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur Derya Hanım.

      Sil
  3. tavsiyeler için teşekkürler fatih hocam

    YanıtlaSil
  4. Üstün Dökmen yazılarını okuyorum zaman zaman ama kitaplarını hiç almadım. Bir tanesinden başlamak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletişim becerileri adına okunmasında fayda olabilecek bir yazardır. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Harka tavsiyeler var teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  6. Mükemel bilgiler ve tavsiyeler teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Üstün Dökmen, önemli kişisel gelişim kitapları yazıyor. Bu kitabı da anlattığınızdan hareketle faydalı bilgiler içeriyor. Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur. Çok teşekkürler Gülhan Hanım.

      Sil
  8. Anı yaşamak... Son yıllarda artık bir tek anı bile ıskalamak istemiyorum artık. Hayat bulunduğumuz andan ibaret..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Kıymetini bilmek gerekir. Çok teşekkürler değerli yorumlarınız için.

      Sil
  9. Üstün Dökmen'in bir kaç kitabını okudum ama var "Olmak Gelişmek Uzlaşmak" adlı kitabını henüz okumadım. Tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım size bir fikir verdiyse ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.