Çocukların Mutlu Olsun İster misin? - EĞİTİM PINARI

Çocukların Mutlu Olsun İster misin?



mutlu cocuk yetistirmek, mutlu cocuk yetistirme yontemleri
Çocukların Mutlu Olsun İster misin?


Başlık saçma gelebilir. Her anne baba mutlu çocuk yetiştirmek ister. Bundan dolayı bana kızıyor olabilirsin. Ben de çocukları ile gerektiği gibi ilgilenmeyen ailelere kızıyorum. Çocuklar tarladaki karpuzlar gibi yata yata büyümez. İlgi, alaka bekler. Mutlu çocuk yetiştirmek istiyorsan aşağıdaki kuralları uygulamalısın.

** Çocukların çocuk olduğunu unutma, çocuklarına yetişkin insan muamelesi yaparak çatışmaya girme.

** Çocuklarına çok fazla yük yükleme; kurs, özel ders vb. gibi aşırı faaliyetler altında canlarını çıkarma.

** Çocuklarınla ilgilen ancak onları aşırı şımartma.

** Onları mutlu etmek için aşırı harcama yaparak tatminsiz bireyler haline getirme.

** Onları mutlu etme düşüncesi ile yanlış davranışlarını görmezden gelme.

** Kuralları anlatırken bağırıp çağırmaktan kaçın, sakince anlat.

** Çocuklara uymaları gereken kuralları öğretirken tutarlı ol.

** Başka insanların aile yaşantısına özenerek çocuklarını hırpalama.

** Çocuğunu hayalindeki gibi değil; olduğu gibi kabullen.

** Çocuğun iradesini görmezden gelerek baskı ile bir şeyler yaptırmaya çalışma.

** Sosyal çocuk yetiştirme yöntemleri başlıklı yazımı oku.


** Güçlü çocuk yetiştirme yöntemleri başlıklı yazımı oku.

** Sen en iyisi blogumdaki tüm yazıları detaylıca oku. Çok istifade edersin. :) 
Görseller: Google görseller

Çocukların Mutlu Olsun İster misin? Çocukların Mutlu Olsun İster misin? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 13, 2019 Rating: 5

20 yorum:

  1. Altın kurallar. Çokkkkk teşekkür ederiz 👍🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yıldız, değerli yorumlarınla bana destek olduğun için.

      Sil
  2. önceeee büyükleri anne babaları bi iyi eğitmeliiiiii çocuklara kötü model oluyolar bizdeeeee yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne babaların eğitilmesi gerektiği fikrine ben de çok değer veriyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Bunları farketmeyen insanlar var hala. Teşekkürler güzeldi.

    YanıtlaSil
  4. Çok aşırı ilgi şımarıyorlar haklisiniz
    Güzel tavsiyeler için tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur Sibel Hanım. Ziyaretinizle bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  5. Kurslar konusunda haklısınız ancak şu anki dersler yüzünden ek ders almadan da maalesef olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklılık payınız yok değil; çok teşekkürler.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmenizden dolayı çok mutlu oldum.

      Sil
  7. Çocukların her isteğini yerine getirmekle mutlu edilemediği bir gerçek. Tavsiyeleriniz bu hususta önemli. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çocuklarımız imkanların kısıtlı olduğunu küçük yaşlarda öğrenseler çok iyi olacak. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. ben kendimden biliyorum en nefret ettiğim şey başkalarının çocuklarıyla kıyaslanmaktı...babam çok yapardı...bence büyük hata...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çocukları akranları ile karşılaştırmak çok derin hasarlar bırakabiliyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Mükemmel bir yazı olmuş emeginize sağlık ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmenizden dolayı çok mutlu oldum.

      Sil
  10. Bilgilendirici güzel bir yazı olmus. Tavsiyelerinizden faydalanıcaz.
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.