Kişisel Gelişim Fikirleri 3 - EĞİTİM PINARI

Kişisel Gelişim Fikirleri 3



kisisel gelisim fikirleri, dogan cuceloglu, savascı
Kişisel Gelişim Fikirleri 3


Sevgili okurlarım sizler için kişisel gelişim fikirleri serimizin üçüncü yazısını hazırlamaya çalıştım. Bu yazımda çoğunlukla Pr. Dr. Doğan Cüceloğlu Hocamızın Savaşçı isimli kitabından yararlanmaya çalıştım. Umarım derlediğim bilgiler sizlere faydalı olur.

Kişisel Gelişim Fikirleri

** Olaylara ders alınabilecek bir öğrenme ortamı olarak bakmak gerekir.

** Hayır demesini bilmeyen kişi güçsüz kişidir. Kendi güç ve potansiyelimizi kullanabilmek için hayır demesini bilmeliyiz.

** Başkası için değil; kendi gönlümüz, kendi niyetimiz için yaşamayı öğrenmeliyiz.

** Bütün kötülüklerin anası gerçeğe saygısızlıktır. Kişisel bütünlüğün olabilmesi için kişinin kendi içindeki ve çevresindeki gerçeklere koşulsuz saygı duyması ve onları tanıması gerekir.

** Bir insan kişisel bütünlüğü kadar kendisidir. Kendisi olmayan insanın etkileme gücü yoktur. Düşünce duygu ve eylemlerinden hesap vermeye hazır olduğun an kişisel bütünlüğün ortaya çıkar.

** Sorumluluk: Kişinin üzerine aldığı her şeyden hesap vermeye hazır olması demektir. Düşünce duygu ve eylemlerinden hesap vermeye hazır olduğun an kişisel bütünlük ortaya çıkar.

** Sorumluluk alan kişi şikayet etme yerine karar verir ve verdiği kararı uygular.

** İnsan bilmediği şeylerden sorumlu tutulamaz çünkü insan o kadar cahil olabilir ki; neyi bilmediğini bile bilmeyebilir

** Bu gün toplumumuzun içinde bulunduğu sorunların temelinde yatan nedenlerden biri de insanlarımızın yetişkin özgürlüğü isterken; çocuk sorumluluğunu talep ediyor olmasıdır.   
                                        
Değerli okurlarım, bu yazımda da sizler için bazı Kişisel Gelişim Fikirleri sunmaya çalıştım. Yazımın ana teması sorumluluk alma ve kişisel bütünlük içinde yaşama idi. Yazımın sizlere faydalı olmasını ümit ediyorum.

Görseller: emekce.com
Kişisel Gelişim Fikirleri 3 Kişisel Gelişim Fikirleri 3 Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 21, 2019 Rating: 5

28 yorum:

  1. Hiç bir şeye karşı sorumluluk duymadan çocuklar gibi yaşamak yetişkinlerin en büyük hatalarından. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bir de pozitif ol pozitif ol pozitif ol diyesim geldi. Malum ne düşünürsek onu çekiyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, pozitif düşünmek çok önemlidir.çok teşekkürler.

      Sil
  3. Hayatta sorumluluk almazsak olduğumuz yerde bir arpa boyu yol almadan dururuz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Savaşçı her eğitimcinin başucu kitabı olmalı, çok güzel seçimler yapmışsın kitaptan, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. sayenizde çok güzel bilgiler yöntemler öğreniyoruz...teşekkür ederiz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  6. sorumluluk almadan başarı ve huzurlu bir hayat olmuyor

    YanıtlaSil
  7. "yetişkin özgürlüğü isterken; çocuk sorumluluğunu talep ediyor olmak" derken buna biraz rahatlık diyebilirmiyiz.. Günümüzde rahatlığın fazlalığı beni artık rahatsız ediyor. Veya duyarsızlık mı demeliyim bilemiyorum. İnsanlar git gide daha duyarsız hale geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yerinde tespitleriniz var, çok teşekkürler.

      Sil
  8. Güzel bir yazıydı hocam emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.çok teşekkürler.

      Sil
  9. Gene çok değerli önerilerde bulunmuşsunuz sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.çok teşekkürler.

      Sil
  10. İlgilileri için güzel yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ilgi duyan arkadaşlarımıza faydalı olmasını ümit ederim.

      Sil
  11. Doğan Cüceloğlu benim de çok sevdiğim bir yazar. Kişisel gelişim kitaplarını severek okurum kendisinin. Öneriler gayet güzel bir derleme halinde sunulmuş Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülhan Hanım. Ben de sizin gibi düşünüyorum.

      Sil
  12. Kendimiz için yaşamayı öğrenmeliyiz bence de :))

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir kişisel tanıtım yazısı olmuş bencede bazen hayır demeyi bilmeliyiz başkaları üzülmesin diye hep kendimizi ertelemyelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hayırı olmayanın evetinin de bir anlamı yoktur. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Güzel bir yazı alıntı olmuş. Her seçenek aslında biz olmamız için bir kriter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.