Çocuğunun zekasının gelişmesini ister misin? - EĞİTİM PINARI

Çocuğunun zekasının gelişmesini ister misin?




cocuklarda zeka gelisimi, zeka gelisiminde ebeveyn katkısı
Çocuğunun zekasının gelişmesini ister misin?
Sayın veli, kaba bir değerlendirme ile neredeyse her çocuk eşit zeka ile doğmakta iken bazı çocukların zekalarının geliştiğini ancak bazılarının zekasının istenen seviyede gelişemediğini görüyoruz.

Bu sebeple zeka gelişiminde çevresel faktörlere yoğunlaşmak durumunda kalıyoruz. Çevresel faktörler arasında da en önemli faktörün anne baba tutumu olduğunu görmekteyiz. Sen de çocuğunun zekasının gelişmesini istiyorsan Çocuğunun zekasının gelişmesini ister misin? başlıklı yazımı okumalı ve yazıdaki tavsiyeleri yerine getirmelisin.

Çocuğunun zekasının gelişmesini ister misin?

** Çocuklarına karşı aşırı koruyucu ebeveyn tutumundan uzak dur. Çocuklara aşırı koruyucu davranmak onların yeteneklerinin gelişmesini engeller.

** Çocuklarına demokratik bir aile ortamı sağla. Çocuk olsalar bile onların da fikirlerinin olacağını kabullen.

** Onlara karşı destekleyici bir yaklaşım geliştir. Çocukların her durumda anne babasının arkasında olduğunu bilsin.

** Çocuklarına hoşgörülü davran. Onlara karşı aşırı kuralcı olma.

** Çocuklarına mutlu bir aile ortamı oluştur.  Çocukların zeka gelişiminde en önemli faktör mutlu bir aile ortamıdır. Çocuklarının geleceği için mutlu bir aile ortamı hazırlamaya gayret et.(Mutlu aile ortamı sağlamak sadece benim elimde olan bir şey değil dediğini duyar gibiyim; idare et.:)

** Zeka gelişimine en olumsuz katkı ebeveynlerin tutarsız davranışlarıdır. Çocuklarına karşı tutarlı davranmaya çalış.

** Zekiçocuk yetiştirme yöntemleri başlıklı yazımı oku.

Sayın veli, zeka gelişiminde anne babaların katkısı çok önemlidir. Sen de çocuğunun zekasının gelişmesini istiyorsan; çocuklarına yapıcı ve destekleyici bir şekilde davranma yol ve yöntemlerini hayata geçirmelisin.
 Görseller: neotempo.com









Çocuğunun zekasının gelişmesini ister misin? Çocuğunun zekasının gelişmesini ister misin? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 11, 2019 Rating: 5

33 yorum:

  1. Benim de eklemek istediğim nacizane bir kaç şey var : elektronik eşyalardan uzak tutun, sudoku çözdürün, toprakla haşır neşir olmasını sağlayın, ezberlemesini değil analitik düşünmesini öğretin :)

    http://www.yazimbari.com

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, yerinde tespitleriniz var.

    YanıtlaSil
  3. Herkes ister ve ilgiyle okunduğuna da eminim, teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Demokratik ortamı önemsiyorum.
    Çocuklar kendini ifade ettikçe başarılı olurlar.
    Teşekkürler öneriler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu güzel yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim

      Sil
  5. Çok katkı sağlayan bir yazı olmuş.Aşırı baskıcı ebeveyn olmak çocuğu çok olumsuz etkiliyor bence de..

    YanıtlaSil
  6. Çok yerinde tespitler yine.Keşke her ana-baba bu gibi kurallara uyarak yetiştirebilse çocuklarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk yetiştirirken bu tavsiyeleri uygulamak faydalı olacaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Her çocuk keşke bu önerilere uygun büyüse.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ah keşke diyorum. Umarım bu önerilerin anne babalara faydası olur.

      Sil
  8. her anne baba keşke bu önerileri uygulasa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temenniler genelde bir birine yakın. bunları uygulamak faydalı olacaktır.

      Sil
  9. Aralarında yapmam gereken maddeler var, uygulasam iyi olacak :)

    YanıtlaSil
  10. Tamda bir önceki yazınıza aynı siz söylediklerinizi yazmışım çocuklar üzerinde çok emeğiniz var saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
    2. tabiki faydalarını görüyoruz saygılar

      Sil
    3. Ben de size saygılarımı sunarım.

      Sil
  11. İsteriz tabi kim istemez:) Yazdıklarından anladığım, zekayı serbest bırakacaksın ki, yağsın gürlesin. Sıkıştırdığın zaman kasılıyor, gelişmiyo.

    YanıtlaSil
  12. Şimdiki çocuklara ne kadar baskı yaparsanız o kadar ters tepki yapıyor. Biraz daha sakin ve anlaşılır konuşulunca anlayabiliyorlar. Ben denedim olumlu sonuç aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin anlaşılır ve dostça anlatmak gerçekten de çok etkili bir yöntemdir. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Zekâsını tutarlı bir şekilde özgür bırakmalıyız. Her biri ayrı değerli öneriler emeğinize sağlık güzel paylaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaret ve değerli yorumunuz için.

      Sil
  14. Toplum olarak aşırı müdahaleci ve korumacıyız. Haliyle bu yönümüz ile çocuk yetiştirdiğimiz için kendine güvensiz kişilikler ortaya çıkıyor. "Ben sana güveniyorum ama topluma güvenmiyorum" sözü bunun en önemli ispatı. Önerileriniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, tespitleriniz çok yerinde ve doğru.

      Sil
  15. Çocuklara bol bol yapma ve üretme şansı vermek lazım hocam. Böylece hem zekalarını hem de yeteneklerini geliştirmiş olurlar. Bu güzel yazı için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, değerli fikirlerinizle bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  16. Ben de çeşitli matematiksel işlemleri ve problem çözme tekniklerini içeren, bulmacalar üretmeyi ve çözmeyi tavsiye eden bir sunum beklemiştim. Fakat çok doğal ve olması gereken detayları vermişsiniz. Yani bize pek uzak olmayan hemen yanıbaşımızdaki çözümler...

    Teşekkür ederim Fatih hocam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli ziyaretiniz için çok teşekkür ederim Hayati Bey. Ben genelde bu tür yazıları teknik konulara fazla girerek sıkıcı hale getirmek istemiyorum. Yazılarımın biraz daha sade ve anlaşılır olmasını istiyorum.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.