Aylak Adam - EĞİTİM PINARI

Aylak Adam



Aylak Adam Romani, Yusuf Atılgan
Aylak Adam


Sorumluluklarının farkında olmayan, hayattaki tek gayesi hayatının kadınını bulmak olan ve sokaklarda aylak aylak gezmekte olan bir delikanlının öyküsünü Yusuf Atılgan’ın Aylak Adam kitabında okuma imkanı bulacağız.

Kitabımızın başkahramanı C adında bir delikanlıdır. C, geçimini babasından kalma evlerin kirasını alarak sağlar. Günlük hayatını da arkadaşlarının yanında amaçsızca dolaşarak ve mahalledeki esnaflara takılarak geçirmektedir.

Kahramanımız küçük yaşlarda annesini kaybetmiş, teyzesinin yanında büyümüştür. Tanıştığı tüm kadınlarda annesini aramaktadır. C’nin annesine benzeyen kadın arayışı onun aşk hayatında da başarısızlıklar yaşamasına sebep olmuştur.

Ayşe adında bir kadınla tanışan kahramanımız Ayşe’yi sebepsiz yere kıskanmaya başlar. Hatta Ayşe’nin iş yerindeki bir delikanlı ile ilişkisinin olduğunu düşünerek ondan ayrılır. Sonraki zamanlarda başka kadınlarla da tanışan C, tanıştığı kadınların hiçbirisi ile uzun süre birliktelik yaşayamaz.

Bir pansiyonda Ayşe ile tekrar karşılaşan kahramanımız ondan özür dileyerek tekrar arkadaş olmak istediğini söyler. C ve Ayşe bir süre daha birlikte yaşasalar da bu birliktelik de fazla uzun sürmez ve tekrar ayrılırlar. Kahramanımız bu olaydan sonra tekrar aylak bir şekilde dolaşmaya başlamıştır.

C, amaçsızca sokakta gezmekte iken başka bir kadın görür ve bu kadının hayatının kadını olduğunu düşünerek peşinden gider. Ancak hayatının kadını otobüse binerek uzaklaşır. C, bir taksiye binerek otobüsü yakalamaya çalışır. Taksici otobüsü yakalamayınca, onunla kavga eder.

Aylak Adam, Yusuf Atılgan’ın ilk romanı olmasına rağmen çok güzel bir eserdir. Bu kitapta yazar, insanların çocukluk çağlarında yaşadıkları travmaların bir ömür boyu etkisini gösterdiğini anlatmayı amaçlamıştır. Bu yönü ile eser okunmayı fazlası ile hak etmektedir. Bu kısa tanıtımın okuyucularıma küçük de olsa bir fikir vermesini ümit etmekteyim.
 Görseller:kitapyurdu.com


Aylak Adam Aylak Adam Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 02, 2019 Rating: 5

39 yorum:

  1. Güzel bir kitap yönlendirme için editöre teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, GÜZEL yorumunuz beni ziyadesi ile mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. ay bu yazardan çok sıkılıyom bunu ve bikaç romanını okudum of bana çok bunalım geldiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkeş bu yazarı çok seviyo, sen niye sıkılıverdiydin anlamıyom ki,:)

      Sil
  3. Bizim Aylak Editör'ün adına kitap yazmışlar herhalde diye gelmiştim ben bu yazıya. :)

    YanıtlaSil
  4. Aylak Adam 'ı lise yıllarında okumuştum ve beni etkileyen bir kitap olmuştu.C. karakterinin toplumla olan sorunları,babasıyla olan sorunları ve hiçbir işinin olmaması, onu ruh eşini aramaya itiyordu sanırım.Psikilojik ağırlıklı bir kitap ve ben çok sevmiştim.
    Yazarın Anayurt Oteli isimli eseri de ilginçtir mesela..Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım bu kısa tanıtım kitabı okumayan arkadaşlarımıza küçük de olsa bir fikir vermiş olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Türk Edebiyatının hep önerilen bir kitabı. Edebi yönde bunu hak ediyor da olabilir, ancak babadan kalan miras nedeniyle karnı tok, sırtı pek C'nin, sevgiliyi ararken, çocukluğunda babası ve teyzesinin uygunsuz bir davranışına şahit oluşunun da etkisiyle yer yer bilinçaltının dışa vurumu olan cinsel sapkınlık derecesine varan psikolojisi beni sarmamıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de kitap tasvip edilmeyecek bazı ögeler barındırmakta ancak biz toplumsal olaylara ibretlik birer vaka olarak bakabiliriz diye düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Güzel bir kitaba benziyor sanırım :) yazı için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, okumakta fayda vardır diye düşünmekteyim. Ben de size çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  7. Çocukluk döneminde hissedilen anne eksikliğinin ömür boyu arayışı gibi sanki, kitabın hikayesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annesizliğin yol açtığı bazı psikolojik sorunlar yaşamakta yazar. Tespitleriniz çok yerinde Arif Bey. Teşekkürler.

      Sil
  8. İsabetli bir karar olur bence de çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Atlarımızla ilişkilerimiz karşı cins ilişkilerimizi belirliyor.Ya annemize ya da babamıza benzeyen insanları çekiyoruz onları reddettikçe.
    Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  10. Mutlu olmayan insan hep arayış içindedir. Tanıtım, aylak adam kitabını merak ettirmeye yetti, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimi, kısa tanıtımlar size faydalı olduysa ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Aylak Adam okumak istediğim kitaplar arasındadır. Tanıtım için teşekkür ederim. Kitap tanıtımları çok güzel gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana motivasyon kaynağı oldunuz Elmas Hanım, çok teşekkürler.

      Sil
    2. Estağfurullah
      ben teşekkür ederim:)

      Sil
    3. Rica ederim. Saygılarımla.:)

      Sil
  12. Bu kitap tanıtımın da çok güzeldi Fatih oğlum. İnan çok fazla kitap okuyamadığım için bilgim oluyor ve çok seviniyorum. Teşekkürler, sevgilerimle Fatih :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu tanıtımın size faydalı olmasını ümit ediyorum Anne. Teşekkürler.

      Sil
  13. Kitabın kahramanı için üzüldüm...ne kötü bir şey ömür boyu annesine benzeyen bir kadın aramak...tanıtım için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu ben de kitabın kahramanına çok üzüldüm. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Bu kitabı çok okumak istiyorum hatta aldığımı unutup, bir tane daha almışım. :D İkincisini arkadaşıma hediye ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kısa tanıtımdan sonra sizde okuma isteği oluşmuş olabilir.:)

      Sil
  15. Yusuf Atılgan'ın Anayurt Oteli'ni okumuştum.Oradaki karakter Zebercet'i sevmememe rağmen, yazarı beğenmiştim.Eminim bu kitabı da kült eserler arasına girecek seviyededir.Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtımın size küçük de olsa bir fikir vermesini ümit ederim. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Hep türkçe paragraf soruların karşımıza çıkar . Her yazarın kitabı hayatından bağımsız değildir . Hayatından izler taşır .
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar en iyi yaşadıklarını yazar. Bu konuda size katılmaktayım. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Aylak Adam edebiyatımızda Modern romanın başlangıcı kabul ediliyor çoğu kaynakta. Mutlaka okunmalı. Teşekkürler bilgi verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de yorumlarla bana katkı sağladığınız için size çok teşekkür ederim.

      Sil
  18. Yazınızdan anladığım kadarıyla baş karakter baya talihsizmiş. Zincirleme gelişen olaylar ilgi çekici görünüyor.İncelemeniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de baş karakter çok talihsiz. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  19. Türk edebiyatında özel bir yere sahip bir eserdir "Aylak Adam". Herkese tavsiye ederim. Teşekkürler Fatih Hocam değerlendirmeleriniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim İbrahim Bey, ben de size katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.