Delikanlı - EĞİTİM PINARI

Delikanlı



Delikanli romani, Dostoyevski
Delikanlı

Dostoyevski
, Delikanlı romanında felsefi sorgulamalar yapmıştır. Romanda sıklıkla insanlar arası ilişkiler, kuşaklar arası çatışmalar ve hayatın anlamsızlığı gibi konular işlenmeye çalışılmıştır. Toprak sahibi, kadın düşkünü bir babanın gayrı meşru çocuğu Dolgorukiy ve babası arasındaki ilişkiler anlatılmaya çalışılmıştır.

Dolgorukiy, babası ile aynı kadına aşık olmuş ancak bu aşkını itiraf etmekten kaçınmıştır.Baba ve oğul arasındaki duygusal çatışmalar eserin tamamında etkisini göstermektedir.  Dolgorukiy o dönemin toplumsal değerlerine bağdaşmayacak davranışlar sergilemekte olan sıra dışı bir gençtir.

Dolgorukiy kendi davranışlarının dönemin değerleri ile bağdaşmadığını bilmesine rağmen kafasına göre yaşamak ister. Çünkü ona göre insanların kendilerine olan saygıları gereği içlerinden geldiği gibi yaşamaları gerekmektedir.

Fakat kendi düşüncesine göre yaşama çabası çevresindeki insanlarla problemler yaşamasına sebep olmaktadır. Dolgorukiy bu sebeplerden dolayı bazen çevresindeki insanların bazen de babasının isteklerine göre davranmak zorunda kalır. Ancak Dolgorukiy, davranışlarını başkalarına göre ayarlama işinden pek de hoşnut değildir. Çünkü delikanlı kendisini bir özgürlük savaşçısı olarak görmektedir.

İnsan olma mücadelesi, karnını doyurma mücadelesi ve buna benzer sayısız mücadeleler vermek zorunda kalan kahramanımız tüm bu mücadeleleri kendi özgürleşmesinde bir aşama olarak görmektedir.

Dolgorukiy, yaşamındaki mücadeleleri ve iç dünyasındaki çekişmeleri ile dolu dolu bir yaşam sürmektedir. Kafasına buyruk yaşama sürecinde sayısız günah işlemiştir.

Kahramanımızın bağımsız yaşama ve bireysel takılma düşüncesi zaman zaman onun hiç beklemediği zorluklarla karşılaşmasına sebebiyet vermiştir. Bu zorluklardan en önemlisi de toplum tarafından dışlanma ve ötekileştirilme durumudur.

Dostoyevski’nin Delikanlı isimli eserinde mutsuz Dolgorukiy ‘in eserin tamamında içinden gelmediği halde mahalle baskısı sebebi ile topluma uyum sağlama gayretlerini okuyabilirsiniz.
 Görseller:babil.com



Delikanlı Delikanlı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 11, 2019 Rating: 5

18 yorum:

  1. Değerli bir yapıt. Okumam gerekenlerden. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumlar için çok teşekkürler Yıldız Hanım. Eksik olmayınız.:)))

      Sil
  2. Kendi dilinizden bor yazıyı tercih ederdim açıkçası yine de kitabi merak ettim.

    YanıtlaSil
  3. Konu olarak bana aynı yazarın Karamazov Kardeşler romanını anımsattı.Orada da baba ve oğlun aynı kadına aşık olması üzerine bir konu işleniyordu.

    YanıtlaSil
  4. Delikanlı yı okumadım, tavsiyeniz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. Dostoyevski'nin yazım dilini,betimlemelerini ve felsefik yaklaşımlarını seviyorum.Bu kitabı da okuyabilirim, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur.

      Sil
  6. Sağ ol Fatih oğlum. Çok güzel özetlemişsin. Dostoyevski karakter analizi konusunda bir dahi.

    YanıtlaSil
  7. dostoveyski bütün romanlarını okudum. devlerden tabii. ama ben tolstoycuyum. insanlar dostocular ve tolstoycular diye ikiye ayrılırmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağlamanız çok güzeldi. Çok teşekkürler.:))

      Sil
  8. Dostoyevski denilince akıllara hemen birkaç kült eseri geliyor tabii. Ama bu eseri de oldukça önemli. Tüm kitaplarını arka arkaya okumuştum yazarın. Herkes okusun derim. Teşekkürler Fatih Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de ziyaretiniz sebebi ile size çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Dostoyevski okumayı çok çok severim, paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.