Gün Olur Asra Bedel - EĞİTİM PINARI

Gün Olur Asra Bedel



Gun Olur Asra Bedel romani, Cengiz Aytmotov
Gün Olur Asra Bedel


Kırgız yazar Cengiz Aytmatov’un önemli eserlerinden Gün Olur Asra Bedel’de yöre insanlarının gelenek göreneklerini korumak için verdikleri mücadeleyi okuma imkanına sahip olacağız. Eserimizin başkahramanı Yedigey’dir. Yedigey’in arkadaşı vefat eder ve cenazenin nereye gömüleceği tartışma konusu olmuştur. Köyde  cenaze işlemlerini sadece Yedigey bilmektedir. Yedigey ve arkadaşları cenazeyi bir traktöre koyarak yola çıkarlar.

Yedigey, yolda giderken Anabeyit efsanesini anlatır. Efsaneye göre  Juan Juanlar ellerine geçirdikleri esirlere işkence ederler. Saçlarını kazıdıkları esirlerin kafalarına deve derisi geçirirler. Esirlerin bir kısmı ölürken bir kısmı ise saçları beyinlerinin içine uzadığı için akıllarını kaybederek mankurt haline gelirler.

O bölgede yaşamakta olan Nayman Ana isimli kadının oğlu da mankurtlaştırılan askerlerdendir. Bahsedilen genç anasını tanımaz, Juan Juanlardan birisi mankurtlaştırılan gence kendi anasını yani Nayman Ana’yı öldürtür. İşte Anabeyit o kadının mezarıdır.

Yedigey ve arkadaşları Anabeyit mezarlığına gelirler. Mezarlığın etrafı dikenli tellerle çevrilidir ve kapıda da Kırgız bir asker nöbet tutmaktadır. Asker, mezarlığın Rus askeri üssü ve yasaklı bölge olduğunu bundan dolayı da girmelerinin mümkün olmadığını söyler. Şiddetli tartışmalardan sonra geri dönerler.

Cengiz Aytmatov’un tanınmış eseri Gün Olur Asra Bedel’de gelenek ve göreneklerinden kopmamak için mücadele veren insanları ve bu insanların çektikleri çileleri okuyabiliriz. Eserde olay örgüsü daha geniştir.Ancak ben  özeti biraz kısa hazırladım. Kısa da olsa bu tanıtımın okuyuculara bir fikir verebileceğini düşünmekteyim.
 Görseller: kitap.yazarokur.com


Gün Olur Asra Bedel Gün Olur Asra Bedel Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 25, 2019 Rating: 5

50 yorum:

  1. Web sitemiz hakkında içerik hırsızlığı adlı bir yazı yayınladık. Çok önemli ve sizleri de ilgilendiren bir konu. Bu konu hakkında yanımızda olacağınıza inanıyoruz. Duyarsız kalmamanızı umuyoruz. Sevgilerimle Pixselle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bilgilendirmeyi yapmanız çok iyi oldu. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Çok uzun zamandır okumuyorum bu yazarı, tekrar hatırlamak iyi geldi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  3. Cengiz Aytmatov bana gore muhteşem bir yazar. Özellikle bu kitabı bütun gençlere okutulması gereken önemli bir kitap. Okumak için zamanı olmayan ya da kitap hakkında fikir sahibi olmak isteyenler icin guzel bir çalışma olmus. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  4. Konu çok ilginçmiş, not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, size faydalı olabilmek çok güzel.

      Sil
  5. güzel kitaba benziyor okunası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok güzel bir kitaptır. Çok teşekkürler.


      Sil
  6. Güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  7. Okuduğumda ortaokuldaydım. Şimdiki çocukların aksine bilgisayarımız yoktu ve dolayısıyla bol bol okurduk. Biz daha iyiydik demek için söylemiyorum, her devir ayrı yaşanıyor. Bir an geçmişe yolculuk yaptım sadece :)
    Roman, en sevdiklerim arasındadır bu arada. Aslında bir de bu yaşımda okumalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yaşta ayrı zevk alacağımız bir kitap bence de çok faydalı olacaktır. çok teşekkürler.

      Sil
  8. Bu kitap özellikle içinde geçen Mankurt hikayesiyle de adından sıkça söz ettirmektedir.

    YanıtlaSil
  9. Ya ben bu kitabı okumamışım ama ismini çok kullanırım. Bazı günler vardır uzadıkça uzar ya hep 'Gün Olur Asra Bedel' derim. Almalı ve okumalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de okunması gereken kitaplar arasındadır. çok teşekkürler.

      Sil
  10. Mankurt, mankurtlaşma duyduğum kavramlar ancak içeriği hakkında fazla bilgim yok. Gün Olur Asra Bedel kütüphanemde bekliyor. Hatırlattığınız iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimi, İbrahim Bey. Size faydalı olduysam ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. teşekkürler bir güzel kitap daha...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size güzel yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Aytmatov düzenli olarak okumak istediğim yazarlardan biridir. Küçükken Beyaz Gemi ve Toprak Ana romanlarını okumuştum fakat ikisi de hatırımda kalmamış. Yeniden okumam gerekiyor, bu romanı da çok merak ediyorum. Kütüphanemde okunmayı bekliyor. Burada görmem iyi oldu, yazınız bana yazarı daha fazla ertelememem gerektiğini hatırlattı. Teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim, Gözde Hanım. Sevgilerle:)

      Sil
  13. Not aldım teşekkürler... 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ederim::)

      Sil
  14. Çok sevdiğim bir kitap, yazarın diğer kitaplarını da okumaya çalışıyorum. Her biri dokunaklı, okurken derinden etkiliyor.

    YanıtlaSil
  15. en sevdiğim kitapardan biridir. ne güzel tekrar hatırlatmış oldunuz. çok uzun zaman oldu okuyalı, okurken içine çeken bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  16. cengiz aytmotov eserleri dünya üzerinde parlıyor...Çok içten buluyorum bu yazarın eserlerini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok doğru söylüyorsunuz, içten ve samimi yorumlar için çok teşekkür ederim Sibel Hanım.:)

      Sil
  17. Cengiz Aytmatov sevdiğim yazarlardan paylaşımınız çok güzel teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, sizin yorumlarınız da çok güzel Emine Hanım:)

      Sil
  18. Çok ilginç konusu varmış Fatih oğlum. Sanki biraz da ürkütücü.
    Sen bana uğramıyorsun, seni kırdım mı acaba? Yorumların beni sevindiriyordu.
    Bir özet daha okudum. Çok teşekkürler Fatih.Sevgilerimle oğlum .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size kırılmak ne kelime. Daha bu gün kitabınız hakkında bir değerlendirme yapmıştım. Doğrusu size sık uğrayamadığımın ben de farkındayım. Ancak sadece size değil; neredeyse tüm arkadaşlarıma gerektiği şekilde uğrayamıyorum. Ancak bundan sonra sizin güzel blogunuza daha fazla uğramaya çalışacağım. Sevgilerle Ece Anne.:)

      Sil
    2. Teşekkürler oğlum.Yaşlandıkça alınganlaştım herhalde. Kusuruma bakma :)

      Sil
    3. Kusur ne kelime Anne? Ben de zaman zaman böyle sorgulamalar yaparım. Siteme yorum yapan arkadaşlarım ilgisiz davransalar hemen kendimde bir şeyler aramaya başlarım. Olağan durumlar bunlar bence.:) Çok teşekkürler.

      Sil
  19. Başarılarınızın devamını dilerim, yeni açtığım siteye ziyaretinizi bekliyorum. Görüşleriniz benim için önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel temenniler için teşekkür ederim. Yeni açtığınız siteyi de ilk fırsatta ziyaret edeceğim.

      Sil
  20. Cengiz Aytmatov sevilen bir yazar. Yanlış hatırlamıyorsam yıllar önce Toprak Ana diye bir kitabını okumuştum. Başka bir kitabını daha okumadım. Bu kitap hakkında bilgi edindik sayenizde. Not alıp okuyacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış hatırlamıyorsunuz, yazarın Toprak Ana isminde bir kitabı da var. Değerli yorumlar için çok teşekkürler.

      Sil
  21. eveet bunu okudum, aymatov tüm eserlerini okudum, en sevdiğim de öğretmen duyşen :)

    YanıtlaSil
  22. Okuduğum kitaplar arasında ilk sıralardadır bu kitabı çok sevdim. Uzun zaman oldu okuyalı ama yedigey ismini hiç unutmadım . Olay örgüsünü unutmuştum tekrar hatırlatmış oldun . Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.