Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç - EĞİTİM PINARI

Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç


Kuyruklu Yilldiz Altinda Bir İzdivac romani,  Huseyin Rahmi Gurpinar
Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç


Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç romanı romantizmin önemli örneklerindendir. İstanbul’da 1900’lü yıllarda Halley kuyruklu yıldızının dünyaya çarpacağı şeklinde bir inanç vardır. Romanımızın başkahramanı İrfan Galip Batılı eğitim almış, mizahı seven bir delikanlıdır. İrfan Galip evlilik zamanının geldiğini; kendisi gibi eğitimli bir kadınla evlenmesi gerektiğini düşünmektedir.

Yolda yürürken yüzü peçeli bir kadın görmüş; bu kadının aradığı kadın olduğunu düşünerek kadınla tanışmak istemiştir. Ancak kadın tarafından terslenen İrfan Galip’in gururu çok kırılmıştır. Bu olaydan dolayı kadınlara karşı kinlenen İrfan Galip Kuyruklu yıldızın dünyaya çarpacağı yalanını uydurarak kadınlardan intikam almayı amaçlamaktadır.

Kendisi gibi macera sever bir kadından bir mektup alır. Bu kadın yaşantısından şikayet etmektedir, kadın olduğu için büyük bir üzüntü içinde olduğunu söylemektedir. Kadınların toplum içinde yaşamlarını rahat bir şekilde sürdüremediklerinden dert yanmaktadır. İrfan Galip, mektuplaştığı bu kadına hiç görmeden aşık olmuştur.

İrfan Galip,mektuplaştığı kadın hakkında çok kötü şeyler duymasına rağmen yine de kadına evlenme teklif eder. Kadın evlilik teklifini kabul eder ancak evlilik için bir şartı vardır: ‘’Kuyruklu yıldızın çarpacağı zamana kadar İrfan bu kadının yüzünü görmeyecektir.’’

Halley’in görüneceği gün düğün yapılır. Gelinle güvey arasında uzun ve bilimsel konuşmalar geçer. Gelin adayı evliliğin ilk gününden bilgisini, kültürünü eşine ispat ederek aslında eşit şartlarda bir evlilik istediğinin mesajını vermiştir.

Hayali sevgilinin Feriha Davut isminde İrfan Galip’in aradığı şartlara uygun genç bir kız olduğu ortaya çıkmıştır. Gizemli bayan, kadınların intikamını almak için aslında İrfan'a bir oyun yapmak istemiş fakat sonunda onun iyi bir eş olacağını anlayarak evlenmeye karar vermiştir.

Halley Kuyruklu Yıldızı, Dünya’ya çarpmaz ama bu iki oyun sonucunda birbirlerini mektuplar yoluyla tanımış olan iki genç kuyruklu yıldız altında bir izdivaç yapmış olurlar.Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç Romanı romanın yazıldığı dönemin toplumsal ve kültürel yapısını yansıtması adına çok güzel bir eserdir. Toplumdaki kadına bakış açısı eserin tamamından gözlemlenebilir.
Görseller:dr.com.tr

Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 07, 2019 Rating: 5

34 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ben de size ziyaret ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Kuyruklu yıldızla bağlantılı izdivaç...Konusu ilginçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılırım, enteresan bir konusu var. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Önemli eserlerden biri daha. Teşekkürler tanıtımınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Ben iş bankası yayınları okudum yeni baskı keyifli bir kitaptı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de okuma zevki adına çok güzel bir eserdir. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunacaklar arasına almakta fayda var diye düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Lise son sınıf ödevimdi Hüseyin Rahmi Gürpınar’da batıl inanç.
    Bütün eserlerini okumuştum.
    Tez gibi bir dönem ödevi hazırlamıştım.
    Heybeliada’da anneannesinin yanında hayatını geçiren Hüseyin Tahmi batıl inançaları da bu sayede öğrenmiştir. Ve bunları da çok güzel bir şekilde romanlarına konu etmiştir.
    Kuyruklu Yıldız Altında bir izdivaç da dönemin kültürel özelliklerini yansıttığı en güzel eserlerinden birisidir

    YanıtlaSil
  7. Hüseyin Rahmi'nin sevdiğim romanlarından bir.Mahalle kadınlarının camdan cama muhavereleri! çok eğlenceli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  8. yıllar evvel okuduğum yeniden okumak istediğim kitaptır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Emine Hanım.:)

      Sil
  9. ah bunun tiyatrosunu izledim ne güldüm yaaa :) hüseyin rahmiii ve reşat nuri, gözdelerim, hocalarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz yazarların edebiyatımızdaki yerleri yadsınamaz. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Kuyruklu Yıldız Altında İzdivaç kitabını hep duyuyorum ama okumamıştım. Güzel özetin sayesinde yeniden okuma isteği doğdu. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Duo Diyet. Sizin bu güzel yorumlarınız benim duygusal olarak borçlu gibi hissetmeme sebep olmaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Ben de ortaokuldayken tiyatrosunu seyretmiştim. Çok eğlenceliydi...Kitap yorumu için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de ziyaret ve yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın pek çok eserini okudum ama Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç'ını okumadım :( Farklı bir konusu var. Teşekkür ederim değerli tanıtımınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Eseri ilkkez duydum diğer eserlerinden 2 tane okudum not aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi kültürlü bir insanın bu eseri duymamış olmasına çok şaşırdım doğrusu. Demek ki kitap tanıtımları olması gereken paylaşımlar. Çok teşekkürler Sibel Hanım.

      Sil
  14. Keyifli bir okuma olmuş,tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  16. Hüseyin Rahmi Gürpınar üslubunu en çok sevdiğim yazarlardan biridir. Kuyruklu Yıldız Altında İzdivaç da en sevdiğim eserlerdendir. O zamanın insanının cehaletini, hayata bakışını, geleneklerini ve hatta konuşma tarzını çok iyi yansıtır bu eser. Teşekkürler bilgi verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitleriniz çok yerindedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Elimdeki kitabı ay sonu gelmeden bitirebilirsem bu ay, bitiremezsem ağustos ayında mutlaka okuyacağım bu kitabı. Çok merak ediyorum ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.