Bereketli Topraklar Üzerinde - EĞİTİM PINARI

Bereketli Topraklar Üzerinde


Bereketli Topraklar Uzerinde romani, Orhan  Kemal
Bereketli Topraklar Üzerinde


Orhan Kemal
, Bereketli Topraklar Üzerinde isimli eserinde de Anadolu insanının gurbet ellerdeki ekmek mücadelesini çok güzel bir şekilde anlatmıştır. Eserimizde Anadolu’nun bir köyünden Çukur ova’ya çalışmaya giden üç gencin hikayesi anlatılmaktadır.

Çukurova’da köylülerinin fabrikasında işe başlayan gençler beklemedikleri çilelerle karşılaşırlar. Gençlerden bir tanesi fabrikanın kimyasallarından zehirlenerek hayatını kaybeder.

Diğer gençler fabrikada çalışmaya devam ederler. Ancak fabrikada zorlu olaylar yaşarlar. Irgat başı gençlerden haraç almak ister. Gençler fabrika sahibinin kendi köylüleri olduğunu düşünerek ırgat başına kafa tutarlar. Ancak fabrika sahibi kendilerini savunmaz ve işten atar. Gençler bu olayla birlikte insanlar hakkında ciddi anlamda bir kırılma yaşamıştır.

Gençlerin hayalleri vardır; bir tanesi biriktirdiği para ile sevgilisi ile evlenmek istemekte, bir diğeri ise köyüne bir gaz ocağı almak istemektedir. Gaz ocağını köyüne götürünce köylülerin kendisine hayran olacaklarını düşünmektedir.

Fabrikadaki işlerinden olan gençler başka bir fabrikada iş bulurlar. Gençlerden birisi bir kadına tutularak bütün parasını bitirir. Daha sonra fabrikadaki işinden de olan genç bir patozcunun yanında işe girer. Patozcu gencin çaresizliğini anladığı için onu gece gündüz çalıştırır. Çalışmaktan yorgun düşen genç patoza ayağını kaptırarak kan kaybından ölür.

Gençlerden sadece birisi hayatta kalır ve hayallerini gerçekleştirir. İşe başlarken hayal ettiği gibi ayna, tarak ve gaz ocağını alarak köyüne döner. Köye dönen genç hayallerini gerçekleştirmiş olmaktan dolayı çok mutlu ancak arkadaşlarını kaybettiği için çok üzüntülüdür.

Köy ve köylü gerçeğinin harika bir şekilde anlatıldığı Bereketli Topraklar Üzerinde isimli roman bana göre Orhan Kemal’in en güzel eseri sayılabilir. Eserde şehir hayatının acımasızlığına, insanların ilkesizliğine de vurgu yapılmıştır.
 Görseller:dr.com.tr

Bereketli Topraklar Üzerinde Bereketli Topraklar Üzerinde Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 23, 2019 Rating: 5

34 yorum:

  1. Konusunu hiç bilmiyordum, degerli yazarımızın eserini mutlaka okumalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim Esra Hanım.:)

      Sil
  2. Üç Kemal okunmalıymış, Yaşar Kemal, Orhan Kemal, Kemal Tahir. Bu yazarımızı henüz hiç okumadım ama okumayı çok istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Güzel bir inceleme olmuş 😊 Orhan Kemal kitapları etkileyici detaylarla doludur ... Hanımın çiftliği kitabını da tavsiye ederim size ... Gerçek bir hikayeden etkilenip yazıldığı söylenir 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin katkılarınız da çok değerli, çok teşekkürler.

      Sil
  4. İncelemeniz için teşekkürler. Kitap kulübümüzde de bu kitap üzerine konuşmuştuk. Emekçinin bakış açısını anlatan başarılı bir eser.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Tanıtımı beğenmeniz çok önemli, çok teşekkürler.

      Sil
  6. bunun filmi, yerli sinemanın en iyilerinden :)

    YanıtlaSil
  7. incelemniz ve paylaşımınız için teşekkürler. faydalı oluyor kitap incelemeleriniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kitap tanıtımlarını beğenmeniz beni çok mutlu etti.Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Orhan Kemal 'in eserleri insanı Anadolu'ya götürüyor, gösteriyor, içini acıtıyor. Öyle akıcı dille yapıyor ki, başlayınca bitene kadar bırakılmıyor elden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu değerli fikirlere katılıyorum, çok teşekkürler.

      Sil
  9. Orhan Kemal’in Cemilesi elimde şu an hem de İngilizce olarak; hastasıyız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailecek Orhan Kemal seviyorsunuz anlaşılan Fatoş Hanım.

      Sil
  10. Orhan Kemal'i severek okuyorum. Anlatmak istediğini çok güzel ifade eden bir eser... Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirlerinize katılıyorum, yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  11. Off üzücü olsada o zamanların önemli konularına değinmiş Orhan Kemal. Gerçi Şimdi başka başka şekillerde yaşanıyor hala bu acınası haller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Orhan Kemal usta yazmış der susarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarın usta olduğuna katılırım. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Merak ettiğim ve okumadığım yazarlardan. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  14. İnsanların acımasızlığı ve ilkesizliği hayatın her katmanında var. Özellikle de para ve gücü elinde bulunduran herkes bu vartaya düşebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. bu yazıdan sonra kitabı okumadığıma üzüldüm
    ilk fırsatta okuyacağım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, kısa tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana.Çok teşekkürler. Sevgilerle:)

      Sil
  16. Orhan Kemal hiç okumadım ama çok değerli bir yazar, bu güzel paylaşımınız için teşekkür ederiz, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimi, size faydalı olabilmek ne güzel. Teşekkürler.

      Sil
  17. Bereketli Topraklar Üzerinde Orhan Kemal'in en sevdiğim eserlerinden biridir. İşçilerin dramını gözler önüne seren, toplumcu gerçekçi bir eser. Hem dili de yorucu, sıkıcı değil. Kolay okunabiliyor. Herkese tavsiye ederim ben de okumayan kalmasın. Teşekkürler öneriniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınız benim için çok önemli. Çok teşekkürler Gülhan Hanım.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.