Damga - EĞİTİM PINARI

Damga



Damga Romani, Resat Nuri Guntekin
Damga


Reşat Nuri Güntekin
’in önemli eserlerinden birisi de Damga isimli aşk romanıdır. Kitabımızın başkahramanı İffet; dönemin saygın paşalarından birinin oğludur ve hukuk eğitimi almaktadır. Okuldaki en yakın arkadaşı Celal fikirlerinden dolayı okuldan atılmıştır. Celal kendisini okuldan attıranın İffet’in babası olduğunu düşünmektedir. İffet bu yanlış anlaşılmayı reddetmek ve bu konudaki samimiyetini ispat etmek amacı ile kendisi de okulu bırakmıştır.

İffet,  geçinebilmek için İstanbul’un saygın ailelerinden birisinin çocuğuna ders vermeye başlar. Ancak evin hanımı Vedia’ya aşık olur. Vedia ve İffet arasında karşı konulması imkansız bir aşk başlamıştır.

İffet bir gece Vedia ile buluşmak için konağa gelir. Konağın bahçıvanı onları aynı odada yakalar. İffet, Vedia’nın adını lekelemek istemez, konağa hırsızlık yapmak için geldiğini söyler. Polise teslim edilir ve altı ay hapis cezasına çarptırılır.

İffet, hapisten çıktıktan sonra kimse ona  vermek istemez. Çünkü aldığı ceza dolayısı ile damga yemiştir. Çaresizlik içinde sokakta dolaşan İffet arkadaşı Celal’i görür. Çektiği sıkıntıları Celal’e anlatır. Celal, İffet’e bir iş bulur ve İffet’in sıkıntıları az da olsa hafiflemiştir.

İffet, bir gün tesadüfen Vedia’yı görür ve çok heyecanlanır. Çünkü Vedia’ya olan aşkı tekrar alevlenmiştir. Vedia sohbet esnasında eşinden ayrıldığını söyleyince İffet bu duruma çok sevinir. Çünkü Vedia ile evlenme imkanı doğmuştur. İffet düşüncelerini Vedia’ ya anlattığında hiç beklemediği bir cevap almıştır;  Vedia, damgalanmış bir insanla evlenmesinin doğru olmayacağını söyler.

Reşat Nuri Güntekin’in Damga isimli ederinde o dönem eserlerinin çoğunluğunda olduğu gibi Avrupai bir yaşam özlemi ve Batılılaşma çabalarının yansımaları mevcuttur. Bu dönemin hakim konuları romanda aşk, romantizm temaları ile sunulmaktadır.
Görseller:dr.com.tr

Damga Damga Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 19, 2019 Rating: 5

20 yorum:

  1. Sonuı çok ironikmiş:) Yaaa işte hayat, insanlar böyledir dedirtiyor insana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de ibret alınası olaylar var kitapta.Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Rica ederim, ziyaret ve yorum için ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Damga ismini duyunca hemen damgalamak ile ilgili olduğunu düşündüm ve özeti okuyunca doğru düşündüğümü anladım. Ben bu romanını duymamıştım, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur.

      Sil
  4. Bir roman daha okumuş gibi oldum Fatih oğlum. Okuyan gözlerine, emeğine sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu değerli yorumlardan dolayı çok teşekkür ederim Ece Anne.:)

      Sil
  5. Ben bu yazarın Çalıkuşu kitabını okumuştum. O kitaptan sonra bütün kitaplarını listeme ekledim. Bu kitabı da listemde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap özetimi okumanız ve yorum yaparak bana katlı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. en sevdiğin yazar herhaldeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de yazarı çok severim, romanlarının kurgusu, üslubu beni çok etkiler. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  7. Reşat Nuri'nin kalemini severim ama bu kitap daha önce dikkatimi çekmemişti.
    Özeti okumadım, belki bir gün okurum, şimdiden spoiler yemeyeyim diye :)
    Tanıtım için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  8. Reşat Nuri Güntekin'in hemen hemen tüm eserlerini okumuştum. Ama bunu hatırlayamadım. Sanırım es geçmişim veya okuyup unutmuş da olabilirim. Hatırlattığınız için teşekkürler. Kesinlikle okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kitap tanıtımlarının size faydalı olmasından dolayı çok mutlu olmaktayım. Ben de size çok teşekkür ederim Gülhan Hanım.

      Sil
  9. Reşat Nuri en sevdiğim yazarlardan biri.Bu kitabını okumamıştım, mutlaka okuyacağım.Güzel tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Ne romantik, ne naif eserlerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Derya Hanım.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.