Eskici ve Oğulları - EĞİTİM PINARI

Eskici ve Oğulları

Eskici ve Ogullari romani, Orhan Kemal
Eskici ve Oğulları


Orhan Kemal
’in Anadolu insanının yaşamını anlattığı eskici ve oğulları isimli eseri trajik bir kitaptır. Bu kitap hakkında da çok fazla ayrıntıya girmeden kısa bir tanıtım hazırladım.

Savaşta bir bacağını kaybeden eskici çok agresif bir insandır ve çocuklarına çok kırıcı davranmaktadır. Eskici dükkanını oğulları ile birlikte çalıştırır. Oğullarından küçük olanını yani Ali’yi çok seven eskici büyük oğlu Mehmet’i hiç sevmez. Hatta Mehmet’in evden gitmesini istemektedir.

Eskicinin agresif davranışları her iki oğlu tarafından da çekilmez olarak algılandığından, eskicinin oğulları kendi aralarında anlaşarak evi terk etmeyi düşünürler. Eskici bu durumu öğrendiğinde çok üzülür ve yaşadığı sinir hali ile oğullarını evden kovmayı düşünmektedir.

Eskicinin ailesi geçinebilmek için tarlada çalışmak zorundadır. Eskici oğullarını ve kızını yanına alarak tarlaya gider. Eskicinin kızı Zeliha tarlaya giderken kamyon şoförü Ünal’a aşık olur. O günden sonra Ünal eskicinin ailesine sürekli olarak yardımda bulunur.

Eskici damadı gibi görmeye başladığı Ünal'a dükkanda birlikte çalışmayı teklif eder, Ünal bunu hiç düşünmeden kabul eder çünkü bu durum Ünal için oldukça iyi bir fırsattır. Topal Eskici, evlatlıktan reddettiği oğullarını özlemiş, Ünal'a ise bir türlü ısınamamıştır.

Tarlada çalışan insanlar sıtmaya yakalanırlar. Ancak bu hastalığın tedavisi için yeterli miktarda paraları yoktur. Mehmet sıtmadan ölecek duruma geldiğinde babasının dükkanına gider ve dükkana giremeden kapının önünde yığılır. Onu gören eskici hemen hastaneye götürür ve masrafları karşılamak için tek mal varlığı olan eskici dükkanını satar. Böylelikle topal eskici oğullarına ne kadar kızsa da onlardan ayrılamayacağını anlamıştır. Orhan Kemal’in eskici ve oğulları isimli eseri bana göre çok etkileyici bir eserdir. Bu yönü ile okunacaklar listesinde en başlarda yerini alabilir.
 
 Görseller: dr.com.tr


Eskici ve Oğulları Eskici ve Oğulları Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 29, 2019 Rating: 5

29 yorum:

  1. Eskiler bir başkaydı azizim. Evet şimdiki babalar da evlatları için her şeyi yapar ama eskiden duygular sanki daha yoğun yaşanıyordu gibi geliyor bana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Kitabın tanıtımını okurken içimden "et tırnaktan ayrılır mı?" ata sözünü düşündüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın konusu sizin de söylediğiniz gibi ''Et tırnaktan ayrılır mı?'' dedirtiyor gerçekten de. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. okumuştum galiba konuyu şimdi hatırladım.. Orhan Kemal'in bütün kitapları gibi bu da güzeldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediğiniz gibi çok güzel bir kitaptır. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Çok sevdiğim bir kitaptir

    YanıtlaSil
  5. Lisedeyken Türk yazarları çok okurdum sonra yıllarca Dünya klasikleri ve yabancı dilde kitaplara yöneldim. Son yıllarda istanbulda arkadasima liste yapiyorum gönderiyor arada 😊

    YanıtlaSil
  6. Uzun zamandır okumayı düşündüğüm bir kitap. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kitap tanıtımlarının size fikir vermesinden dolayı çok mutlu oldum. Teşekkürler.

      Sil
  7. güzel bir eser tanıtımı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  8. yazarın özellikle bu romanını okumak istiyordum ben de, paylaştığınız için teşekkür ederiz, elinize sağlık bu güzel tanıtım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygu.

      Sil
  9. Size katılıyorum, okumak gerek.

    YanıtlaSil
  10. Birkaç yıl önce okudum bu kitabı. Güzeldi bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi düşünüyorum; güzel bir kitap gerçekten çok teşekkürler.

      Sil
  11. Yazarın bu kitabını okumadım, şu sıralar Türk Edebiyatı'nı boşladım sanırım :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ben de sizin gibi oluyorum, bir alana yoğunlaştığımda diğer alanları ihmal edebiliyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. gerçekten de duygu yüklü bir kitap.

    YanıtlaSil
  13. Orhan Kemal'in akıcı ve sade dili, her kitabının kolaylıkla ve sıkılmadan okunmasını sağlıyor. Eskici ve Oğulları da diğer Klasik Türk Romanları gibi genellikle çoğumuzun ortaokul-lise dönemlerinde okuduğu kitaplardan biri. Yanlış hatırlamıyorsam bu kitabı ben de liseye başladığım yıl okumuştum. Ama ilk okuduğum kitap (ilkokulu bitirdiğim dönemin yaz tatilinde) Halide Edip'in Sinekli Bakkal'ıydı. İkincisi de Yaban'dı (Yakup Kadri Karaosmanoğlu) :) Bunlar benim ilk göz ağrım, hiç unutmam :) Sonrasında Rus klasiklerine başlamış araya Türk klasiklerini serpiştirmiştim. O gün bugündür haftada en az 2-3 kitap okurum.
    Konu dışına taştım galiba :D Affola.
    Değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Saygılarımla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu dışına taşmanız çok güzel olmuş doğrusu. Haftada 2-3 kitap okumak günümüzde her insanın harcı değildir. Ne mutlu size. Güzel yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Deniz Hanım.

      Sil
  14. Okuma listemde merak ettiğim kitaplardan biri bu ama sınavlara çalışmaktan dolayı bir türlü hiçbir şey okumaya zaman bulamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Yazarın bir kitabını okudum sanırım ama Eskici ve Oğulları'da dahil olmak üzere pek çok eseri okunmalı bence :)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.