Kaplumbağalar - EĞİTİM PINARI

Kaplumbağalar



Kaplumbagalar romani, Fakir Baykurt
Kaplumbağalar


Bu yazımda Fakir Baykurt, Kaplumbağalar isimli eseri hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Eserde yazıldığı dönemin bürokrasisi hakkında önemli ip uçlar mevcuttur.

Ankara yakınlarında susuz ve çorak bir Alevi köyü olan Tozak Köyü; yeşilliği ve suyu olmayan verimsiz bir köydür. Öyle verimsiz bir köydür ki, burada kaplumbağalar bile yaşayamaz. Köy halkı şarap içip eğlenmeyi alışkanlık haline getirmişlerdir.Köylülerin miskinliği Sunni köylüleri tarafından alaya alınır. Köylüler bu durumdan ciddi anlamda rahatsız olmuştur.

Köyün eğitmeni Rıza Bey’in yönlendirmesiyle köy halkı çalışıp köylerini yeşillendirirler. Köyleri üzüm bağı haline gelmiştir. Köylüler yetiştirdikleri üzüm bağından çok verim elde ederler. Üzümlerinin bir kısmını şarap yaparlar, bir kısmını da pekmez yaparak satarlar. Köylüler çok mutludur. Ancak köylülerin bu mutlulukları uzun sürmez.

Bir gün şehirden gelen kadastro memurları köylülerin arazilerini el koyarak tekrar bu arazileri köylülere satmaya çalışırlar. Köylüler ise kahırlarından üzüm bağlarına hayvanları sürerek yok olmasına yol açarlar. Gelinen bu noktada köylüler üzüntülerinden ağlamaktadır.

Fakir Baykurt, Kaplumbağalar isimli eserinde, eserin yazıldığı dönemde devletin vatandaşına bakış açısını ve vatandaşın devlete olan bakışını anlatmaya çalışmıştır.
 Görseller:haberler.com


Kaplumbağalar Kaplumbağalar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 21, 2019 Rating: 5

25 yorum:

  1. Bürokrasi ve dahi devlet dairelerinde yürümeyen işlerle ilgili ne zaman bişey duysam aklıma hep hacivatla karagöz neden öldürüldü filminden şu replik gelir
    Rüşvet deyü bişey icad edilmiştür diyor dolandırıcı kılıklı efendi nedir nasıl birşeydir diye sorulduğunda da
    Hediyedir amma işleri tez vakitte hallettirir...
    Döner durur işte bazı replikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap tanıtımlarına yorumlarla katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. İç acıtıcı bir hikâye.

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabın adını hep duyuyordum ama okumak kısmet olmamıştı. Severim böylesi toplumsal mücadele içeren kitapları. Bu tanıtım için çok teşekkür ederiz, selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size okuma zahmetinde bulunduğunuz için çok teşekkür ederim, sevgilerle:)

      Sil
  4. Teşekkürler tanıtım için 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. Acıklı bir hikayeymiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma zahmetinde bulunduğunuz ve yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. acı olan bu tür olayların gerçekten de yaşanmış olması :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusunu isterseniz bu olayın gerçek bir olay mı, yoksa kurgu bir olay mı? olduğu hakkında çok net bir bilgim yok. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Fakir Baykurt'un Kaplumbağalar eseri toplumcu gerçekçi romanın en önemli eserlerinden biridir. Orada kaplumbağalar bolluk ve bereketi, halkın kendi kendine yetebilmesini ve geçimi temsil eder. Onların yok edilmesi, bağın bozulması da elbette halkın sömürülmesi anlamına geliyor. Teşekkürler tavsiye için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap özetlerime edebi katkılarda bulunmanız çok güzel oluyor Gülhan Hanım. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Fakir Baykurt'tan bir tane kitap okudum sadece ama toplumun yapısını çok iyi tahlil eden eserleri var, bir kaç tane daha okumalıyım:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de toplumsal yapıyı çok iyi tahlil eden bir yazardır Fakir Baykurt. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Gül Hanım.

      Sil
  9. köy yazarıydı bu galiba evet bunu duymadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayret; duymadığın yazar olmazdı.:)

      Sil
    2. hayır bütün romanlarını okudum yaa, ırazcanın dirliği en sevdiğim. köy edebiyatı, bi de abbas sayar ve mahmut makal var. onlarıın da hepsini okudum. bu kaplumbağaları duymamışım yanii belki duydum unuttum ama okumadım yanii :) babamların kitaplığında var yüzlerce roman ordan okuduum bu dinozorlarııı :)

      Sil
    3. Babanız ne kültürlü insanmış, sizin için de büyük bir şans olmuş bence de.:)

      Sil
    4. ay ben de kitap delisiyim yaaa :) beş yaşında yaşar kemal okumaya başladım, bi de jack london. yedi yaşında kitap satın almaya başladım. üniversite bitip kendim eve geçince kitaplarım sığmadı eve yaa. 2500 kitabını bağışladım kütüphanelere :) babamdan da zorla 600 kitap alıp köy okullarına bağışladım yakınlardaaa :)

      Sil
    5. Ne mutlu sana, performansın göz doldurmaktadır.:)

      Sil
  10. Teşekkürler hocam tanıtım için acıklı ama gerçek olaylar saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet toplumsal bir karşılığı olan bir kitaptır. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.