Dokuzuncu Hariciye Koğuşu - EĞİTİM PINARI

Dokuzuncu Hariciye Koğuşu


 Dokuzuncu Hariciye Kogusu romani

Dokuzuncu Hariciye Koğuşu


Bu yazımda Peyami Safa’nın dokuzuncu hariciye koğuşu isimli romanı hakkında kısa bir bilgilendirme yapmak istiyorum.
Eserin kahramanı 15 yaşında  ciddi bir hastalığı olan ve sürekli hastanede kalması gereken bir delikanlıdır.

Delikanlının ailesi yoksul olduğundan çocuğun bakımı ile ilgilenemez. Delikanlı uzaktan akrabaları olan bir paşanın evinde kalmak zorunda kalır. Delikanlı kendisinden 4 yaş büyük olan paşanın kızına aşık olur. Paşanın kızı da delikanlıya iyi duygular besler ancak paşanın kızını bir de doktor istemektedir.

Paşa, kızını doktora vermek istemez ancak paşanın hanımı tam tersine kızının doktorla evlenmesini ister. Çünkü paşanın karısı kızı ile delikanlı arasındaki ilişkiyi sezmiştir.

Paşanın karısı, kızı ile delikanlıyı ayırmak için bir yalan uydurur. Delikanlının hastalığının mikrobik verem olduğunu söyler.
Yaşadığı tatsızlıklardan dolayı delikanlının hastalığı azmış ve bacağının kesilme durumu söz konusu olmuştur.

Delikanlı dokuzuncu hariciye koğuşuna yatırılır; doktorun olağanüstü çabası ile bacağı kesilmekten kurtulur. Delikanlı bu güzel habere çok sevinir. Ancak sevdiği kızın doktorla evlendiğini öğrenince çok üzülmüştür.

Peyami Safa’nın dokuzuncu hariciye koğuşu isimli romanında zor durumda olan insanlara yardımcı olma refleksi, iyiliklerin istismar edilmesi, duygu sömürüsü gibi pek çok davranış kalıplarını birlikte görebiliriz. Bu anlamda eser zevkli bir okuma imkanı sunmaktadır.
Görseller: Google görseller

Dokuzuncu Hariciye Koğuşu  Dokuzuncu Hariciye Koğuşu Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 01, 2019 Rating: 5

35 yorum:

  1. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu hatrı sayılır eserlerden, düşünmeye teşvik edici olması da çok güzel. Sizde muhteşem bir şekilde aktarmışsınız bize kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtım yazımı beğendiyseniz ne mutlu bana. Çok teşekkürler Aksa Hanım:)

      Sil
  2. Bazı eserlerin ismini iyi bilidğim halde fırsat bulup okumadığıma üzülmüşümdür.9 Hariciye Koğuşu'nun konusunu da şimdi öğrendim.Duygulu bir hikayeymiş.Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  3. Peyami Safa'nın unutulmaması gerekilen bir eser. Paylaşımlarını kaçırmadan takip ediyorum... :)

    YanıtlaSil
  4. Okuduğum değil, hep okuduğum bir kitap.
    Umarım yazınız sayesinde de yine okunur.

    YanıtlaSil
  5. edebiyatımızın baş yapıtlarından kabul edilen bir eser, ben de okumak istiyorum paylaşımınıza teşekkür ederiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  6. Lise yıllarımda ödev olarak okumuştum. Gerçekten o dönemler ne çok üzüldüğümü hatırlıyorum. Sonrasında yazarın kendi hayatından esinlenerek eseri yazdığını okumuştum bir kaynakta. Peyami Safa'nın ruh tahlillerini çok başarılı olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de yazar kendi hayatını anlattığı için bu kadar etkileyici yazmıştır. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim. Emine Hanım.

      Sil
  7. Yıllar önce TRT,bu romanın filmini çekmişti.Sağlam bir yazardır Peyami Safa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Yurdagül hanım.

      Sil
  8. Çok güzel bir özetti Fatih oğlum. Ne yazık ki okumaya fırsatım olmadı. Ama sayende konusunun ana hatlarını öğrenmiş oldum. Emeklerine sağlık oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler anne. Size faydalı olmak çok güzel bir duygudur.

      Sil
  9. Çok sevmiştim bu kitabı, hala da gördükçe üzgün hissederim kendimi. Etkisi hala üzerimde. Çok teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  10. Birkaç yıl önce okumuştum. Sevdiğim bir yazardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasiklerin yerini başka eserler dolduramaz bence de. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Lisede okumuştum ve içime işlenmişti konusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de etkileyici bir konusu vardır. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. İnce hastalık aşkı da vardı sanırım. Dizi de Nergis Kumbasar çok güzeldi...

    YanıtlaSil
  13. yazarı da bu romanını da severim :) en çok da bir tereddüdün romanı adlı eserini seviyoree :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O romanda yazar Mualla ile mi, yoksa Vildan ile mi evleniyordu deeptone? ben o kitabı da yakınlarda bloguma taşımayı düşünüyorum. Oradan yine bir özet okuyup kitabı hatırlayabilirsin belki.:)

      Sil
    2. evlenmiyor kimseyle :) var blogumda :)

      https://sadevederin.blogspot.com/2018/05/bir-tereddudun-roman.html

      Sil
    3. Vaybe! iki hatundan birisi ile evlenememiş mi? tamam senin blogdaki tanıtımı bir okuyore.:)

      Sil
  14. Bence de doğru bir karar vermiş olursunuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Peyami Sfa'nın tahlilleri çok iyi gerçekten. Bu kitabı en ünlü kitaplarından ve hikaye çok etkileyici. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu Peyami Safa'nın yaşamından izler taşır. Çocuk yaştayken kolundan bir rahatsızlık geçirmiş ve hatta kolu kesilme aşamasına gelmiştir. Uzun bir süre boyunca hastanede yatmak zorunda kalmıştır. Bu eserdeki izlenimler de aslında çocukken hastanede gözlemlediği olaylardan izler taşır. Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de bu eserde yazarın kendi yaşantısından kesitler var gibi. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Mükemmel bir eser.Lise zamanlarımda okumuştum.İnceleme için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.