Kavak Yelleri - EĞİTİM PINARI

Kavak Yelleri

Kavak Yelleri Romani, Resat Nuri Guntekin
Kavak Yelleri
Reşat Nuri Güntekin’in Kavak Yelleri isimli eserinde toplumsal değerlerle uyumlu yaşayamayan ve başlarında ''Kavak Yelleri'' esmekte olan bazı kahramanların yaşamlarını okuma imkanına sahip olacağız.

Hiç sevmediği bir ilçede görev yapmak zorunda olan bir Doktor Bey;Genç yaşta karısı kanserden ölmüştür.Görev yaptığı ilçe müftüsünün kızına aşık olur.
Doktor Bey, ilçe halkı tarafından çok sevilir. Çünkü halkın her türlü sıkıntısı ile samimiyetle ilgilenmektedir.

Daha karısının cenazesi yeni kalkmışken bir hastaya bakmak için gider ve bu durumdan dolayı çok üzülür.Başlangıçta isteksizce geldiği ilçede şimdi çok mutludur. Ancak ilçede yaşadığı olaylar sebebi ile ilçeden ayrılmak ister.

Doktor Bey, kızı Cemile ile birlikte yaşadıkları ilçeden ayrılarak İstanbul’da yaşamanın planlarını kurarken kızı ilçeden bir delikanlıya aşık olur ve evlenerek o ilçede kalmak zorunda kalır.

İstanbul’a dönen Doktor Bey burada bir arkadaşı ile birlikte kafasına göre yaşamaya başlar. Kadınlarla takılmaya ve onlarla gayrı meşru ilişkiler yaşamaya başlayan doktorun kafasında ''kavak yelleri'' esmektedir.

Reşat Nuri Güntekin’in pek çok eserinde olduğu gibi Kavak Yelleri isimli eserinde de toplumsal bazı açmazların romantizm bağlamında işlendiğini görmekteyiz.
 Görseller: Google görseller



Kavak Yelleri Kavak Yelleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Temmuz 10, 2019 Rating: 5

26 yorum:

  1. Teşekkür ederiz bu kıymetli eseri tanıtıp hatırlattığınız için Fatih Bey 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Yıldız Hanım. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  2. Benim de okumak istediğim kitaplardan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu kısa tanıtım size faydalı olmuştur. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. tanıtım güzel oldu lise yıllarımda okumuştum kitabı flu zihnimde ama güzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Okumadığım bir kitap. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtımın size faydalı olmasını ümit ediyorum.

      Sil
  5. Çok güzel bir tanıtım olmmuş :) teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtımı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Paylaşım için teşekkürler. Dönem kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  7. Reşat Nuri Güntekin 'i çok seviyorum ama bu eserini okumamıştım.Sayenizde bilgilendim teşekkür ederim. Okuma listeme ekledim bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım bu kısa tanıtım size bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Reşat Nuri Güntekin kesinlikle okunması gerekilen bir yazar!!!

    YanıtlaSil
  9. çok uzun zaman önce okumuştum hatırlattığınız için teşekkür ederim, değerli bir edebiyat eseri gerçekten:)

    YanıtlaSil
  10. Reşat Nuri Güntekin'in sevdiğim kitaplarından teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Emine Hanım. Ziyaretiniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. bu da çşok güzel eveet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de çok güzel. Teşekkürler deeptonee...

      Sil
  12. Okuduğum her Reşat Nuri kitabını keyifle okudum. Kavak Yelleri'ni henüz okumadım ama ilgimi çekti şimdi. Listeme alıyorum, çok teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Gözde Hanım. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.