KAFA KARIŞTIRAN KELİMELER - EĞİTİM PINARI

KAFA KARIŞTIRAN KELİMELER


Kafa Karistiran Kelimeler kitabi tanitimi, Rasim Ozdenoren
Kafa Karıştıran Kelimeler


Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere tanıtmak istediğim önemli eserlerden birisi de Rasim Özdenören’in Kafa Karıştıran Kelimeler isimli eseridir. Yazar, eserde bazı kelimelerin anlamlarını irdelemektedir. Kitaptan önemli gördüğüm bazı fikirleri sizler için derlemeye çalıştım.

**Yazar, kitabında özgürlük kavramını irdeleyerek; özgürlüğün keyfilik olmadığını anlatıyor. Yazar, özgürlüğü kavrayamayan insanların özgür olmak istediği şeye köle olacağını vurguluyor.

**Kelimelere farklı anlamlar yükleyen insanların iletişimde sıkıntılar yaşayacağını anlatan yazar; gerçek iletişimin kelimelere ortak anlam yükleyerek ve bu kelimelerle iletişime geçerek sağlanabileceğini anlatıyor.

**Kimi insanların kasıtlı olarak sözcük oyunları yaptığını anlatan yazar; demogojinin iletişimi zorlaştırdığından bahsediyor.

**Geçmişte Müslüman olan ve Türkçe konuşan bazı ülkelerde kelimelerin anlam kayması ve anlam aşınmasına uğradığını, bu değişikliklerin bizim Müslümanca düşünmemizi zorlaştırdığını, Müslümanca düşünebilmek için bu kelimelerin irdelenmesi gerektiğini anlatıyor.

**Yazar, doğru iletişimin dilin doğru kullanılması halinde sağlanabileceğini anlatıyor.

**Rasim Özdenören, Türkiye’de yaklaşık 150 yıldan beri kelimelerin düşünce hayatımızdaki muhtevasından saptırıldığını; bunun sonucunda da insanlarımızın iletişim problemleri yaşadıklarını ve kendi kültürlerinden uzaklaştıklarını vurguluyor.

**Kelimelerin gerçek anlamlarından uzaklaştırılmasının bizim düşünce yapımızı da etkilediğini, Avrupa insanı gibi düşündüğümüzü, kendimiz olmaktan uzaklaştığımızı anlatan yazar, İslami düşünüş tarzını koruyabilmemiz için kelimelerin gerçek anlamları ile kullanılmalarının çok önemli olduğunu vurguluyor.

Rasim Özdenören’in Kafa Karıştıran Kelimeler isimli eserinde kelimeler üzerinde felsefi bir sorgulama yaptığını görmekteyiz. Bana göre yazarın amacından sapmış kelimeler üzerinde yapmış olduğu bu çalışma çok farklı bir çalışmadır.

Görseller: kitapyurdu.com


KAFA KARIŞTIRAN KELİMELER KAFA KARIŞTIRAN KELİMELER Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 16, 2019 Rating: 5

32 yorum:

  1. Çok merak ettim kitabı. Evet bazı kelimeler yozlaşırken bazı kelimelere de olduğundan farklı değerler yükleniyor.

    YanıtlaSil
  2. hiç okumadım ama okuycam. yedi güzel adamdan biri yaa. dizisini daha yeni izledim. çok çok sevdim. zarifoğlu, beyazıt, pakdil. sezai karakoç'a sormuşlar. sizce yedi güzel adam kimlerdir diye. o da cevap vermiş. "tabii ki rasim ve ben" :) özdenören, çünkü, karakoçun öğrencisiydii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Çok ilginç tespitler ve yorumlar. Özgürlük kavramı ile ilgili yazının devamını okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de ilginç tespitler var. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Tanıtım ve tavsiyeniz için teşekkür ederim. Okumadığım bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. okumadığım bir kitaptı, not ettim bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda okumanızı isterim. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. tanıtım ve tavsiye için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur. Çok teşekkürler bu değerli ziyaret ve yorum için.

      Sil
  7. Kelimelere farklı anlam yükleme konusunda ben bazen sorun yaşayabiliyorum, ortak anlamlar bulmak gerekli.

    YanıtlaSil
  8. okumak isterim bu değerli eseri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Kelimelerden nerelere gitmiş olay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  10. aklım şuanda bu kitapta kaldı valla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap tanıtımı size bir fikir verdi ise ne mutlu ban çok teşekkürler.

      Sil
  11. edebi kaygılar, farkedilme arzusu, kelimelere hakim olduğumuzu kanıtlama çabası bizi demogojiye sevkediyor... farklı ve güzel bir konuda kıymetli bir paylaşım olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  12. Kafa karistiran kelimeler kitabini merak ettim. Not aldim, tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size bir fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Sağlıklı bir iletişim için bu kitabı çoğumuzun okumasına fayda var sanırım. Çokkkkk teşekkürler 😊🤚

    YanıtlaSil
  14. Paylaşım için teşekkürler. Okuma listeme ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size fikir vermesinden dolayı çok mutlu oldum. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Kafa Karıştıran Kelimeler kitabını hiç duymamıştım Fatih Bey. Rasim Özdenören başarılı bir yazar. Kendi hakkında biraz bilgim var ama bu kitabı ilk kez duydum. Teşekkürler. Müsait zamanda okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yorum ve değerli ziyaretiniz için.

      Sil
  16. Kitabın ismi çok çarpıcı, yorumunuzdan sonra okunmalı dedirtti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.