Ben İnsan mıyım? - EĞİTİM PINARI

Ben İnsan mıyım?


Ben İnsan miyim, fatihpinarca, deneme
Ben İnsan mıyım?

Bazı bloglarla gezinirken kimi arkadaşlarımızın iç dökme yazılarını okuyorum. Ben de bunlardan etkilenmiş olacağım ki, son günlerde sürekli olarak kendimle hesaplaşma halindeyim. Kafamın içinde bazı sorular dönüp duruyor. Bugün bu sorulardan bazılarına değinmek istiyorum ancak en baştan şunu söylemeliyim ki, bu yazının edebi ve teknik olarak hiçbir değeri yoktur. Sadece benin iç dökmelerimdir.

Mübarek Ramazan Ayına girdiğimiz şu günlerde kendi kendime düşündüm; ben insan mıyım? Eğer insansam şu kısacık ömrümde insanlara karşı insanca bir tavır sergileyebiliyor muyum? Yani insanlarla ilişkilerimde ileriye dönük bir menfaat gözetmeden, araya hırslarımı ve olumsuz duygularımı perde yapmadan, onlardan bir şeyler koparma amacım olmaksızın sadece insan oldukları için onları çok değerli görerek insanca davranabiliyor muyum?

Benliğimin peşine takılıp sürekli kendi doğrularımı savunurken acaba başka insanların da benim kadar haklı olabilecekleri ihtimaline açık kapı bırakıyor muyum? Yoksa azıp kudurmuş nefsime uyarak gönül kırmaya devam mı ediyorum?

Bu dünyanın geçici olduğunu sürekli zihnimde taze tutarak ardımdan hayır dua edilecek bir eser bırakabiliyor muyum? Ya da bu amaçla devamlı bir çaba sarf edebiliyor muyum?

Eğer bahsettiğim şekilde davranamıyorsam; benim insan olmayan canlılardan ne farkım var? Yani ben insan mıyım? Yoksa başka bir canlı mıyım? Diye düşünmekteyim.

Sevgili okurlarım, aylardır sizlere deneme, makale veya araştırma yazısı hazırlama gayretindeyim. Bu yazımda ise ne hikmetse; saçmalama hakkımı kullanmak istedim. En başta söylediğim gibi ben insan mıyım? Başlıklı yazım tamamen bir iç dökme yazısı idi. Yazımı sonuna kadar okuma zahmetinde bulunan tüm okuyucularıma çok teşekkür ederim.

Görseller:unsplash.com

Ben İnsan mıyım? Ben İnsan mıyım? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 06, 2019 Rating: 5

53 yorum:

  1. Eni sonu diyorum ki; "amaaan çok da ş'aapmaaa ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok fazla hayatı ciddiye almamakta fayda vardır. Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  2. Ahh işte bütün mesele bu İNSAN olduğumuzu ve gereğini yerine getirip getirmediğimizi sorguladığımızda neler değişir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm mesele o sorgulamayı yapmak ve ona göre davranmak değil mi? Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Sevdigimiz ve basarili basagumuz islerle ugrasirken bile insanca duygulari kaybetmemeyi basariyorsak ne mutlu bize.

    YanıtlaSil
  4. İnsan doğmakla insan olunmuyor, elimizden geleni de yapmamız gerek :))

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir öz eleştiri yazısı olmuş. Geceleri başımızı yastığa koyarken huzur buluyorsak büyük ihtimalle insanız😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem geceleri hem de gündüzleri huzurlu olmak çok güzel bir duygudur. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Dışarıdan bakınca problem yok ama içimizdekileri insan gibi yaşayıp dışarı aktarmalıyız düşüncelerimizi ilgimizi sevgimizi zaten hayvandan tek farklarımız da bunlar ama bunlarıda yapamıyorsak varın aramaya devam edin saygılar.

    YanıtlaSil
  7. Galiba insanlığın en biyük ve cevabı belirsiz sorusu :)

    YanıtlaSil
  8. 10 Aralık 2016 tarihinde ben de "İnsan olmak" adıyla bir şiir yazmıştım.
    Yazınızı sonuna kadar keyifle okudum. İnsan'la ilgili her görüş kayda değer.
    Sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin şiirinizi bulmaya ve okumaya çalışacağım. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Bunları düşünmeniz, sorguluyor olmanız ne kadar hassas bir kalbe sahip olduğunuzun bir göstergesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bence bu sorgulamaları herkes yapmalı. Çok teşekkürler.

      Sil
    2. Kesinlikle.. Çok haklısınız.. Herkes kendini sorgulamalı..

      Sil
    3. Güzel yorumunuzla beni desteklediğiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Estağfurullah hocam saçmalamak ne demek, gayet güzel bir yazı olmuş. Zaman zaman herkesin böyle kendisini sorgulaması gerektiğine inananlardanım. Teşekkür ederiz güzel yazınız için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuzla bana destek olduğunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  11. Bir ara bende öyle derin derin dalıyordum artık miktarında kafaya takmamak gerektiğini öğrendim. Güzel yazı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  12. dönem dönem bu soruyu ben de soruyorum kendime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her insanın iç dünyasında bir sorgulama oluyor anlaşılan. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Size faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Gönül kırmaktan korkanlar iyi insanlardır. Ben böyle biliyorum.
    Bilmeden, istemeden, farkında olmadan kalp kırdıysa ve sonradan ay ben ne yaptım kalp kırdım diye pişman olmak da iyi insanlara özgüdür. Bu arada kedi çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkür ederim. Kedi ile ilgili görüşleriniz beni çok güldürdü. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Bir de karşımızdaki sorgulamak lazım. İnsan mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle bir seçenek de var ancak bu seçenek bireysel anlamda bizlere bir şey kazandırmaz. Kendimizi geliştirme adına ilk yapmamız gereken kendimize dönebilmektir. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. hımmm çok doğru sözler,ara sıra biz de böle tek taraflı sorunlarla karşı karşıya kalabilyoz maalsef..insan,her yerde insan işte..elinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ertuğrul Bey.

      Sil
  17. Ben bu paylaşımınızı diğerlerinden çok daha fazla takdir ettim Fatih bey. İnsan olma gayretiniz alkışa değer. Ne olduğumuzu sadece Allah biliyor ama gayretlerimizin ne yönde olduğuna biz karar verebiliyoruz malum. O sebep önemli olan gayret ve niyet bana göre. Aaa bu arada ben sizi mimledimm ! :)) Eski ramazanlar miminizi gelip alınız lütfen ! :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli yorumunuz ve beni mim'lemenizden dolayı çok teşekkür ederim. İstiridye Avcısı.:) En kısa zamanda Eski Ramazanlar mim yazımı hazırlamaya çalışacağım.

      Sil
  18. zaman zaman insanın kendini sorgulaması gerektiğini düşünüyorum ben, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bende bu konuda sizin gibi düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  19. kendini sorgulamak çok güzel. Çok da şeyetmeden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de zaman zaman kendimizi sorgulamalıyız. Çok teşekkürler.

      Sil
  20. İnsanın kendisini sorgulaması ve eleştirmesi önemli bir durum. Bunu herkes yapsa belki dünya daha yaşanılası bir yer haline gelebilirdi. Bu konuda örnek olduğunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım okuyucularıma faydalı bir yazı olmuştur. Çok teşekkürler

      Sil
  21. hımmmm insan gibi bir halin vaaaar hihihiiii :)

    YanıtlaSil
  22. Hepimiz bu topluluğu insan olarak tanımlıyoruz her yerdeyiz başıboş bir halde gezenlerimiz var ne yaptığını bilmeyenler kötülüğü marifet sananlar aslında insan kılığına girmiş bir sürü ucube var bu toplulukta kalan insanlık kırıntılarını bitiren.

    YanıtlaSil
  23. Arada kendimizi böyle sallamamız gerekiyor sanırım

    YanıtlaSil
  24. Güzel bir yazı olmuş. Her zamanki gibi keyifle okudum. Akşam başımızı yastığı koyduğumuzda vicdanımız ve gönlümüz rahatsa sıkıntı yok. Ancak vicdanen bir şeylerden rahatsızlık duyuyorsak orda bir sıkıntı var demektir. Işte o zaman o soruyu kendimize tekrar tekrar sormakta fayda var sanırım ben insanmiyim neyim diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamda meseleyi özetlemişsiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  25. Zaman zaman hepimiz sorguluyoruz kendimizi. Bence hiç saçma değil. İçinizden geldiğinde bu tür yazıları yazmayı da ihmal etmeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana psikolojik olarak destek olduğunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  26. Ben gerçek hayatta duygularımı asla ifade edemeyen biriyimdir. Başıma bir şey gelir ve ben büyük ihtimalle bunu kimseye anlatmam. Kavga ederken bile “Neden böyle yapıyorsun?”u farklı ses tonlarında söylemekten başka bir şey yapamam pek. Ama blogumda öyle değilim. Kimseye anlatamadığım şeyler şu an blogumda duruyor. Çünkü benim gibi anlatamayıp da benimle benzer olaylar yaşayan insanların olma olasılığı çok yüksek. Belki bir gün yazım karşılarına çıkar da, yanlız olmadıklarını görürler:) Bu arada ben kediyim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinizi çok güzel ifade etmişsiniz. Çok teşekkür ederim. Demek ki sözlü olarak anlatamadığınız şeyleri yazılı olarak anlatıyorsunuz.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.