Acımak - EĞİTİM PINARI

Acımak


Acimak roman ozeti, Resat Nuri Guntekin
Acımak


Eğitim öğretim adına önemli mesajlar barındıran kitaplardan birisi de Reşat Nuri Güntekin'in Acımak isimli romanıdır. Romanımızın baş kahramanı Zehra Öğretmen’dir.

Zehra Öğretmen’in babası Mürşit Bey’dir. Mürşit Bey’in işleri bozulmuştur; işleri bozulan Mürşit Bey, kızı Zehra'yı yatılı bir okula vermiştir. Zehra bu sayede muallim olabilmiştir.

Zehra Öğretmen,  her ne kadar okuyup meslek sahibi olsa da babasının kendisiyle gerektiği gibi ilgilenmediğini düşünmektedir. Yatılı okulu bitirerek öğretmen olan Zehra Anadolu'nun küçük bir köyünde görev yapmaktadır. Zehra Öğretmen,  çalışkan ve çok başarılı bir öğretmendir.  Çalışkanlığı sebebiyle kısa zamanda başöğretmen olmuştur.

Zehra Öğretmen’in küçük bir kusuru vardır; o da acıma duygusunun olmayışıdır. Zehra Öğretmen,  hoşgörüsüzdür. Derse geç gelen öğrencileri derse almadığı gibi ödevini yapmayanları ise şiddetli bir şekilde azarlamaktadır.

Zehra Öğretmen,  çalıştığı köyde görev yaparken Milli Eğitim Müdürü onu odasına çağırarak telgraf geldiğini, hemen babasının yaşadığı şehre gitmesi gerektiğini söyler. Zehra Öğretmen  başlangıçta gitmek istemez. Daha sonra gitmeye karar verir. Ancak çok geç kalmıştır. Gittiğinde babasının öldüğünü öğrenir. Babasına karşı iyi duygular beslemediğinden hiç üzgün gözükmez. Çevresindeki insanlar Zehra’nın bu duyarsızlığını hayretle karşılar.

Mürşit Bey, öldükten sonra teslim edilmek üzere kızına bir günlük bırakmıştır. Zehra Öğretmen, günlüğü okuduğunda babasının kendisini okutmak için sayısız fedakarlıklar yaptığını anlar. Zehra Öğretmen, bu durumdan  öyle etkilenir ki; hıçkırıklarla ağlamaya başlar; böylelikle acımak duygusunu da kazanmış olur.
 Görseller:indigodergisi.com




Acımak Acımak Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 30, 2019 Rating: 5

42 yorum:

  1. Kısa özetiniz yaz tatilinde bu kitabı okuyup özet çıkartma görevi olan öğrencileri sevindirecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de kitap özetlerinin kısa olduğunun ben de farkındayım. Kitap tanıtımı yaparken olay örgüsü, kahramanların karakter tahlilleri ve eserin edebi dönemi ve bu dönemlerin özellikleri gibi konulara bilinçli olarak girmiyorum.Aslında özetleri özellikle kısa tutuyorum. Böyle yapmamın birkaç sebebi var. Bunlardan birisi okuyucularımın uzun yazıları okumaktan sıkılmalarıdır. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Türk Edebiyatında en sevdiğim klasiklerdendir. Haklısınız, Zehra Öğretmen üzerinden Eeğitim öğretim üzerine çokça mesajlar içeriyor. Ben de bir devlet memuruyum. Mürsit Bey'in hikayesinden de çokça ders çıkarılacak yerler var. Merhametin suiistimal edilmesi yada edilmesine rıza gösterilmesi, bunun önüne geçilememesinin insanı nerelere sürüklediğini göstermesi açısından oldukça sarsıcı.
    Bu güzel kitabı gündeme getirdiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta ders alınacak çok fazla konu var. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Çok keyifli bir anlatım olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaktan zevk aldı iseniz ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Reşat Nuri Güntekin'in yine harika bir eseri. Okumuştum epey zaman önce ve Zehra karakterinden çok şey öğrenmiştim. Bu güzel yazı için teşekkürler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. film seyretmiş gibi oldum bayıldım teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Bayılmanıza çok üzüldüm. Blogumda ayılmanıza yardımcı olacak yazılar var. Onlara göz atabilirsiniz.:)

      Sil
  6. Güzel bir eseri güzel bir tanıtımla buraya taşımışsınız. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Özete göre okumalıyım teşekkürler editor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Kitap tanıtımı çok güzel olmuş. Okul yıllarımdan beri Reşat Nuri okumamışım. Yeniden okuyabilirim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Çoğu zaman görünene göre yargılarımız olur, işin iç yüzünü öğrendiğimizde ise bazen geç kalmış oluruz. Yatılı okula göndermek "başından atmak" şeklinde anlaşıldığı için böyle durumlar fazlaca yaşanabiliyor.
    Güzel ve akıcı kitabı bize yansıttığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli tespitleriniz var. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Ben roman özetlerini çok seviyorum. Zira her kitabı okuma imkanımız olmayabiliyor. Acıma duygusu olmamak benim için büyük eksikliktir. Yaşarken babasını izleseydi sanırım bir şeyler kapardı. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. yıllar evvel okuyup beğendiğim kitaplardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitaptır. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Reşat Nuri'nin kitaplarını yeniden okunacak ve bu kitapta onlar arasında. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. yazarı da bu romanını da öyle severim kiiii :)

    YanıtlaSil
  14. Çok uzun bir süre önce okuduğum bir kitaptı ve çoğu detayları unutmuşum !
    Güzel bir paylaşım emeğinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  15. Yeniden okumak için almıştım, henüz sıra gelmedi, kitaplıkta bekliyor. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  16. Çok severek okuduğum bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  17. Reşat Nuri'yi severim ama bu kitabını okumamıştım. İyi bir özet olmuş.
    Ama, geç gelen öğrencileri derse almamak acımamak mıdır bilemedim ben. Disiplinli olamayı öğretmek belki olabilirdi. Hele günümüzde bu disiplinin olmadığını biliyorsak.
    Selamlar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaylara farklı açılardan yaklaşılabilir ancak ben kitabın çizdiği çerçeve içinde değerlendirmeye çalıştım. Çok teşekkürler.

      Sil
  18. Acımak insanın içinde olan bir duygu onu dışarı çıkarmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum.İnsani duyguları açığa çıkarmak çok faydalı bir yaklaşımdır. Çok teşekkürler.

      Sil
  19. Özetiniz çok güzel olmuş. insanın okuma isteğini uyandırıyor, konuyu fazla açmadan özet vermek daha faydalı diye düşünüyorum :) Uzun süredir inceleyemedim yazılarınızı fakat olsun :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özeti beğenmenizden dolayı çok sevindim. Genelde kitap tanıtımlarını kısa tutmaya çalışıyorum. Ancak bazı okuyucularımdan ortaokul seviyesinde olmuş diye eleştiri de almaktayım. Kitap tanıtımlarını okuyucularıma fikir vermesi adına teknik konulara girmeden yapmaya çalıştığımı tekrar vurgulamak isterim. Yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Yoğunluktan dolayı yazılarımı inceleyememiş olmanız hiç sorun değil. Vaktiniz olduğunda sizi blogumda ağırlamaktan mutlulu duyarım.:)

      Sil
  20. güzel bir kitap seçimi ve özetlemesi olmuş. Tabi bundan sonra kitabı okuyanlar özellikle de sevdiklerine ön yarılı olmazlar umarım teşekkürler fatih hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ön yargı gerçekten de gözleri kör eden bir ruhsal hastalıktır. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  21. güzel paylaşım olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, paylaşımı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.