Karabibik - EĞİTİM PINARI

Karabibik


Karabibik romani, Nabizade Nazim
Karabibik


Nabızade Nazım
’ın Karabibik isimli romanı köy hayatını anlatması sebebiyle edebiyatımızda ilk köy romanı; Antalyalı bir köylünün hayatını anlatması sebebiyle de realist roman olma vasfını kazanmış bir eserdir.

Kahramanımız Karabibik, babasından kalma tarlanın bir kısmını satıp, bir kısmı ile de tarım yaparak geçinmeye çalışan gariban bir köylüdür. Sekiz dönümlük tarlasından başka bir şeyi olmayan Karabibik, tarlasını ekip biçerek geçimini sağlamaya çalışmaktadır. Ancak tarlayı sürmek için öküzleri yoktur. Komşusunun öküzlerini kiralayarak tarlasını sürmeye çalışır. Sürekli olarak öküz kiralamak mümkün olmadığından bir tefeciden borç para alarak iki öküz alır.

Karabibik, öküzleri alınca artık kızını da zengin bir kişinin alacağını düşünür. Çünkü öküzü olan bir köylü zengin bir köylüdür ve zengin insanların kızları da evde kalmaz diye düşünmektedir.

Gerçekten de düşündüğü şey gerçekleşir. O yörenin zengin ağalarından birisi kızını alır. Nihayet yıllardan beri yaşamış olduğu zorlukları birazcık olsun hafiflemeye başlamıştır. Karabibik artık rahata ereceğini düşünmektedir.  Ancak tam rahata erdiğini düşünürken hastalanır. Hastalığına üzülen Karabibik kızının mürüvvetini gördüğü için çok mutludur.

Nabızade Nazım’ın Karabibik romanı, gerçek bir kişinin hayatını anlatması sebebiyle edebiyatımızda realizmin başarılı bir örneği olarak kabul edilir. Eser bu yönü ile okunmayı fazlası ile hak etmektedir. Ancak eserin tadı kaçmasın düşüncesi ile tanıtımı fazla uzun tutmamaya gayret gösterdim. Bu kısa tanıtımın da okuyuculara bir fikir verebileceğini düşünmekteyim.
Görseller:dr.com.tr

Karabibik Karabibik Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 29, 2019 Rating: 5

15 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bi Çaylak arkadaşım yorumunuzu yanlışlıkla sildim. Rica etsem tekrardan ekleyebilir misiniz? Teşekkürler.

      Sil
  2. Hikaye içerisinde hüzün barıdırsa da sıcacık geldi bana. Belki bir köy hikayesi olmasındandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köy ve doğal yaşam olması sempati oluşturmaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bu tarz gerçek hayattan esinlenmiş eserler daha çok hoşuma gidiyor. Hele bir de o yörenin şivesiyle verildiyse konuşmalar harika bir okuma keyfi veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Türk Edebiyatında önemlidir gerçekten. Okunmalıdır mutlaka...

    YanıtlaSil
  6. Okumadığım bir kitap. Bu kısa ve tanıtım için yeterli paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtım yazılarının size faydalı olmasından dolayı çok mutlu olmaktayım.Çok teşekkürler.

      Sil
  7. ben de okumuştum, evet önemli bir eser, önemini vurguladığınız için teşekkür ederiz elinize sağlık:)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.