5 Adımda Çok Kaliteli Çocuk Yetiştir - EĞİTİM PINARI

5 Adımda Çok Kaliteli Çocuk Yetiştir




kaliteli cocuk, kaliteli cocuk yetistirme, kisilikli cocuk
5 Adımda Çok Kaliteli Çocuk Yetiştir


Sevgili okurlarım, çok kaliteli çocuk yetiştirmek nasıl olur? Literatürde yeri var mı, yok mu? İnanın bilmiyorum. Çocuk eğitiminde uzman dediğimiz insanlar öyle başlıklar atıyorlar ki, inovasyonun sınırlarını zorluyorlar.

Ben de gelenek olduğu üzere değişik bir başlık atayım dedim. Çok kaliteli çocuktan kastım; hareket, tavır ve davranışları ile göz dolduran, bireysel ilişkileri ile insanın içini ısıtan, övünç kaynağı, dört dörtlük bir çocuktur.(Daha fazla yazacak bir şey bulamadım.) Sen de böyle bir çocuğum olsun diyorsan aşağıdaki kurallara uymaya çalışmalısın.

5 Adımda Çok Kaliteli Çocuk Yetiştir

** İlişkide bulunduğun insanlara karşı duyguların olumsuz bile olsa bunu gerektiğinde kibar bir şekilde ifade etmekten kaçınma. Çocuklarına da bu konuda rehber ol.

** Çocuk eğitiminde en önemli yöntemlerden birisi de çocukların olumlu davranışlarını takdir etmektir. Onları takdir etmeyi unutma.

** Günlük hayat ile ilgili kurallarını çocuklarının anlamasını beklemek yerine onlara açıkla.

** Çocuklardan beklentilerin net olsun. Eve geç kalma yerine; 5 den sonraya kalma gibi ifadeler kullan.

** Çocukların dünyasında gereğinden fazla var olmak onları bağımlı hale getirir. Onları biraz da kendi hallerine bırak.

Değerli okurlarım, her ne kadar yazımın başlığı 5 Adımda Çok Kaliteli Çocuk Yetiştir olsa da yukarıda sıralamaya çalıştığım maddeler çocuklarımızın karakterli bireyler olarak yetişmelerinde tam olarak yeterli olmayabilir.  
Kısa bir hatırlatmada bulunmak isterim ki; çok kaliteli çocuk yetiştirmek biraz da çok fazla çalışma gerektirir. Çocuklarının çok kaliteli çocuklar olarak yetişmesini istiyorsan sen de onların eğitsel gelişimleri için çok fazla çalışmalısın.

 Görseller: Google görseller

5 Adımda Çok Kaliteli Çocuk Yetiştir 5 Adımda Çok Kaliteli Çocuk Yetiştir Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 24, 2019 Rating: 5

42 yorum:

  1. Literatürde yoksa bile sokmuş oldunuz:) Çok güzel doneler var, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yorumlarınız çok güzel.

      Sil
  2. Ah ah bu günlerde oğlumla iletişim kurmakta çok zorlanıyorum. 8 yaşında ve hep bir itiraz hep bir yakarış içinde. Sürekli itiraz. Sabrımın sınırlarını zorluyorum. Yazınız çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarınızla sürekli sorun yaşamakta iseniz muhtemelen aynı yöntemleri denemeye devam ediyorsunuz demektir. Farklı yöntemler denemenizi tavsiye ederim. Yorumunuz beni çok mutlu etti. Teşekkürler.

      Sil
  3. Kaliteli olarak özelliklerini belirttiğiniz çocuğu yetiştirmek için aynı şekilde kaliteli bir ebeveyn olmak gerekir öyle değil mi?.. :) Maddelerde de belirttiğiniz gibi ailenin rolü önemli, net, dürüst bir şekilde davranmak lazım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, çok güzel özetlemişsiniz. Teşekkürler.

      Sil
  4. Dün akşam haberlerde izledim. Ülkemizdeki "Z" kuşağı çocuklarımızın en önemli özelliğinin "Sorumluluktan kaçınma" olduğunu söylüyordu. Çocuk eğitimi üzerine yapmış olduğunuz paylaşımlar için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. Güzel öneriler, tabi çocuğun yapısına göre değişik durumlarda olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her çocuk özeldir ve hepsine farklı şekillerde davranmak gerekir. Ancak bazı davranış kalıpları standarttır. Onlardan vazgeçmemek gerekir. Teşekkürler yorum için.

      Sil
  6. Aileler bu adımları takip etmeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip etmelerinde fayda vardır diye düşünmekteyim. Teşekkürler.

      Sil
  7. Fatih hocam tecrübelerinizi yazıya döküyorsunuz bizde yararlanıyoruz teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Olumlu davranışların takdir edilmesi genelde unutulur da olumsuz davranışlar dillendirilir. Olumsuzu pekiştirmenin hiç bir faydası yokken eğitimde maalesef daha çok yaygın. Bunun yerine kesinlikle takdir görmeli çocuk. kendine güvenmeli ve saygı görmeli.. Yazılarınız vesilesiyle tekrar tekrar aydınlanıyorum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana size faydalı olabilmekten kıvanç duyuyorum.

      Sil
  9. "Çocukların dünyasında gereğinden fazla var olmak onları bağımlı hale getirir. Onları biraz da kendi hallerine bırak."
    Bu sizin kullandığınız bir cümle ama ikinci cümlesi bence yanlış !
    Çocuğu kendi haline bırakmak değil zamanını kaliteli kullanmayı öğretmeli.. Mutlaka alternatif eğitim yollarına başvurulmalıdır. Bu konuda anne ve baba eğitim almalı çocuk yetiştirmek gerçekten çok hassas bir konu.. Çocuklarımızın hem dünyası hem ahiretlerini inşa etmeliyiz ve onları da bilinçlendirerek tabi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış olarak kabul ettiğiniz konuyu anlayamadım Emine Hanım, keşke biraz daha açıklama yapsaydınız. Teşekkürler.

      Sil
    2. Tırnak içinde belirttiğim nokta çocuğu kendi hallerine bırak diyorsunuz ya o kısım :)

      Çocuğu kendi haline bırakmak değil zamanını kaliteli kullanmayı öğretmeli.. Mutlaka alternatif eğitim yollarına başvurulmalıdır. Bu konuda anne ve baba eğitim almalı çocuk yetiştirmek gerçekten çok hassas bir konu.. Çocuklarımızın hem dünyası hem ahiretlerini inşa etmeliyiz ve onları da bilinçlendirerek tabi...

      Sil
    3. Çok teşekkürler Emine Hanım, gerçekten çok değerli fikirleriniz var. Kısacık yorumda çok fazla bilgi birikimi var. Evet yazdıklarınıza katılıyorum ancak ben her fikrin kendi bağlamında değerlendirilmesi gerektiğine inanıyorum. Yani sizin fikirleriniz tamam ancak ben farklı bir boyuttan bahsediyorum. Yazımda çocuklarımızı fazla ilgi ile boğmamak gerektiğini vurgulamaya çalışmıştım.

      Sil
  10. Çocuklarla kaliteli vakit geçirmek lazım

    YanıtlaSil
  11. heey yorumları gmailden izliyor musunuuz. elalem yazımda size şirin bir yanıt geldiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, şirin yanıtları çok severim.

      Sil
    2. :) yanıtınız çok hoştu. şimdiye dek okuduğum en güzel yorumunuzduuu. bütün yorumları okurum da bloglardaaa :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim. Blog aleminin en kaliteli yorum ve yazılarını yayınlamaya devam edeceğim.

      Sil
  12. Sorumluluk sahibi ve iyi karakterli çocuklar yetiştirmek için güzel önerilerde bulunmuşsunuz. Evet olumlu cümleler kurmanın önemine ben de inanıyorum. Eve geç kalma yerine şu saatten sonraya kalmazsan iyi olur tarzı cümleler kurmak daha hoş. Teşekkürler önerileriniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler beni yorumlarla desteklediğiniz için.

      Sil
  13. Çok güzel açıklamalar yapmışsınız. Faydalı bilgiler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, faydalı olmasını gönülden isterim.

      Sil
  14. ebeveynler önce kendileri tutarlı ve sabırlı olmalı.çoğumuz kendi yaptığımız bi davranışı çocuğa yapma deriz.ne yaman çelişki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz Aleyna Hanım, 'armut dibine düşer' demişler ya.

      Sil
  15. "Kaliteli çocuk" değil de "nitelikli çocuk" daha uygun bir tanım olur sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni mi kıracağız Recep Bey, nitelikli çocuklar olsun. Yeter ki, maksat hasıl olsun.

      Sil
    2. Bu arada diğer 3 madde ne zaman eklenecek acaba? 5. adımda kaldık tek ayakta...

      Sil
    3. Teşekkürler Recep Bey, beni güldürdünüz. Artık diğer üç madde mi eklenir yoksa beş maddeye tekrardan dönüş mü olur? bakacağız.

      Sil
  16. Tüm belirttiğiniz noktalar gerçekten çocuk yetiştirme konusunda çok önemli. Net olmak bazen zor olabiliyor. Çok konuşan bir yavrunuz varsa laf yeriştirmek zor olabiliyor ve insan unutabiliyor 🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru her çocuk özeldir ve her çocuğa farklı yöntem ve teknikler gerekebilir. Teşekkürler.

      Sil
  17. Söz konusu çocuk olunca iki kez düşünüyor insan. Bağımlı değil bağlı çocuk yetiştirmek, kaliteli nesilin tohumlarını atabilmek ebeveynlerin elinde. Ne güzel anlatmışsınız. Faydalı yazınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size yapmış olduğunuz değerli katkılardan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.