HEVESİM KURSAĞIMDA KALDI - EĞİTİM PINARI

HEVESİM KURSAĞIMDA KALDI


Hevesim Kursagimda Kaldi, Hevesim Kursagimda Kaldi siiri, siir
Hevesim Kursağımda Kaldı

Hevesim kursağımda kaldı;
Gönlümün muradını alamadım.
Çok aradım; şu çakıl taşlar arasında,
Bir, inci-mercan bulamadım.

Ağaçlar ağaç değil; insanlar insan.
Sahte varlıklar dolaşıyor nereye baksan.
Sen bu kafa ile beni kandırsan;
Hakkın divanını düşün, bre nadan.

Müslüman bir kere ısırılır;
Çok defalar ısırıldım ger.
Günü gelen musallaya yatırılır;
Isıranların halini gör.

Ger: Gerçi
Nadan: Cahil
Musalla: Ölen kişilerin yatırıldığı taş

Görseller: https://unsplash.com/
HEVESİM KURSAĞIMDA KALDI HEVESİM KURSAĞIMDA KALDI Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 30, 2019 Rating: 5

18 yorum:

  1. Duygu yüklü şiir için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Fatih abi kimsenin hevesi kursağında kalmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalmasın ama kalması da mukadder dünya hayatında.

      Sil
  3. "Ağaçlar ağaç değil; insanlar insan.
    Sahte varlıklar dolaşıyor nereye baksan."

    Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şu yalan dünyada bir istiridye bulamadım. İstiridye avcısı, belki siz bulmuş olabilirsiniz. Teşekkürler.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizin yorum ve ziyaretlerinizle beni desteklemeniz de çok güzel.

      Sil
  5. Fatih bey şiirlerinizden bilgi de ediniyoruz artık. Musalla ve nadanı biliyordum, ger kelimesini de öğrenmiş oldum. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmemek ayıp değildir, öğrenmemek ayıptır. Demişler Erhan bey. Beşikten mezara kadar öğreneceğimiz çok şey var.:)

      Sil
  6. Kelimelerin anlamlarını da yazmışsınız 👏🏻
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim belki de bilmeyenler olur diye yazayım didiydim. :)

      Sil
  7. Bende bu şiirin bir kısmını yazayım bu şiire yakın olarak :)

    Yalan Dünya

    Ne ana nede baba geliyor sende
    Musallaya yatarsın soğuk bir tenle
    Bu yolculuk mahşere cepsiz kefenle
    Mal mülk para senin olsa ne olur

    Şu hayatın yolunda yürür gidersin
    Yılların gelir geçer bir gün bitersin
    Yolun sonu göründü daha ne dersin
    Geçen yıllar senin olsa ne olur

    Davut Arkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle diyoruz ancak bu düşünceleri galiba bir türlü içselleştiremiyoruz. bu dünyada baki kalacakmış gibi yaşamaya devam ediyoruz.

      Sil
  8. Tam da bana göre olmuş bu şiir sahte varlıklı birini bugün hayatımdan çıkardım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlişkileri aşındıran ve düşünce dünyamıza zarar veren insanlarla aramıza mesafe koymak ruh sağlığı açısından faydalı bir yöntemdir.

      Sil
  9. Isıranların hali dünya gözüyle görülseydi kimse kimseyi ısırmazdı.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.