Çocuğum Doyumsuz Çocuk Olmasın Diyorsan - EĞİTİM PINARI

Çocuğum Doyumsuz Çocuk Olmasın Diyorsan



doyumsuz cocuk, doyumsuz cocuklarla mucadele, doyumsuz cocuklarin ozellikleri
Çocuğum Doyumsuz Çocuk Olmasın Diyorsan



Çevremizde doyumsuz çocuk örneklerini fazlası ile görmekteyiz. Çocuğunun doyumsuzluğundan çok çektiysen; ‘çocuğum elindekilerle mutlu olsun, imkanlarından şikayetçi olmasın, şükretmesini bilsin, büyüklerinin açıklarını aramak yerine insanları takdir eden bireyler olsun’ diyorsan aşağıda sıralamaya çalıştığım tavsiyelere uymaya çalışmalısın.

·       Çocuklarına günlük hayattaki uğraşlarla ilgili sorumluluklar ver.

·       Beklemeyi ve sabretmeyi öğret.

·       Zaman zaman imkanlarından mahrum bırak.

·       Varlık içinde boğmak yerine yokluktaki mutluluğu görmesine yardımcı ol.

·       İnsanlarla iş birliği yaparak bir ürün meydana getirmesine fırsat ve imkan ver.

·       Sahip oldukları şeylere emek harcayarak sahip olmalarını sağla.
·       Daha fazlasını istemelerine fırsat verme.

·       Kısa dönemli zorluklar yaşatarak yaşadığımız hayatın kolay olmadığını anlamasını sağla.

·       Çok fazla şeyler alarak nimetleri anlamsızlaştırma.

·       Aşırı sevgi göstererek sevgi manyağı yapma, çocuğun zaman zaman sevgine de ihtiyaç duysun.

·       Çocuğun sensin’ başlıklı yazımı oku.

·       Çocuklarımın yeteneklerini nasıl geliştirebilirim? Başlıklı yazımı oku.

·       Tüm bu maddeleri uyguladıysan; kendini ödüllendir.:)

Görseller: Google görseller

Çocuğum Doyumsuz Çocuk Olmasın Diyorsan Çocuğum Doyumsuz Çocuk Olmasın Diyorsan Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 04, 2019 Rating: 5

30 yorum:

  1. Çocuk yetiştirme ile ilgili çok faydalı bilgiler veriyorsunuz emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl siz zahmet edip yazıları okuduğunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. çocuklara biz sınır çizmezsek onlar kendi sınırlarını çizer

    YanıtlaSil
  3. Çok doğru tespitler... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım size faydalı olabilmişimdir.

      Sil
  4. güzel bir yazı olmuş... Linki veli grubuma da atayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emine Hanım, yazıları beğenmenize çok sevindim. Velilere link atmanıza da çok memnun oldum ancak velilere link atmak tek başına faydalı olmayabilir bence beğendiğiniz yazı üzerinde velilerle diyologa geçmeniz daha faydalı olacaktır.

      Sil
  5. Kesinlikle emek nedir bilmeliler.Kalemine saglik ogretmenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sibel Hanım, bana yorumlarla destek olmanız çok güzel.

      Sil
  6. Çok değerli bir paylaşım olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Çocuklara her istediğini alır hale geldik, böylelikle sabırsız bir nesil yetişiyor... Bu faydalı yazılarınız için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  8. Ben hep şunu derim. Çocuk yokluğu görecek. Yoksa ne yaparsan yap önüne geçemiyorsun maalesef:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, insanların dip yapması zaman zaman faydalı olacaktır.

      Sil
  9. Aşırı sevgi gösterme paragrafınız dışındaki hepsine katıldım. Bolca sevgi ile büyümeliler. Sevgi ile ama sizinde anlattığınız gibi tüm imkanlar önlerine yığılmamalı, yetinmeyi ve mutlu olmayı öğrenmeliler. Teşekkürler paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü eleştiriye de saygı ile bakıyorum. Her konuda olduğu gibi sevgi konusunda da aşırıya gitmemek gerektiğini düşünüyorum.

      Sil
  10. Kendimizi ödüllendirmek için biraz zamana ihtiyaç var gibi:)

    YanıtlaSil
  11. çok önemli bilgiler, emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ziyaret ve yorum için.

      Sil
  12. bunları elimden geldikçe yapmaya çalışan bir anne olarak benim sıkıntım daha ziyade genel anlayışın bu yönde olmayışından

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel anlayışlar bazen farklı olabilir. En doğrusu kendimize göre doğru olan yöntemleridir.

      Sil
  13. Aşırı seviyorum ve aşırı derece bunu gösteriyorum. Sevmekten zarar gelmez tabi ya.. Ama bazen suistimal edilebiliyor.. Ama yine de aynıyım ben tabi.. Akıllanmıyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıvamında sevmek faydalı olacaktır diye düşünüyorum.

      Sil
  14. Faydalı bir yazı olmuş. Sabretmeyi ve sorumluluk sahibi olmayı öğretmemiz lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydalı bir yazı olmuştur, yorumunuzla beni desteklediğiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. Takibiniz icin tesekkür ederim ben sizi takipteydim 😊

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.