Zorluklarla Baş Etmek İstiyor musun? - EĞİTİM PINARI

Zorluklarla Baş Etmek İstiyor musun?




zorluklarla bas etmek, zorluklarla bas etme yontmeleri
Zorluklarla Baş Etmek İstiyor musun?


Bazen altından kalkamayacağımızı düşündüğümüz zorluklarla karşılaşırız. Böyle zamanlarda Allah’ım neden ben?, böyle şeyler hep benim başıma mı gelir? Diye düşünebiliriz. Halbuki, zorluklarla karşılaşan sadece biz değiliz. Her insanın kendisine yeter seviyede bir zorluğu vardır. Mesele bu zorluklarla karşılaştığımızda onları nasıl aşmaya çalıştığımızdır. Bu yazımda zorluklarla karşılaşmamız halinde içimizden geçirmemiz gereken bazı telkin cümlelerini sıralamak istiyorum. Sen de zorluklarla başa çıkmak istiyorsan aşağıdaki sıraladığım zorluklarla başa çıkma yöntemlerine uymaya çalışmalısın.

Zorluklarla başa çıkma yöntemleri

** ‘Hayır ve şer Allah’tandır’. İmanın şartlarından biri si olan ve Peygamber Efendimizin(s.a.v.) müjdelediği bu cümleyi hiç aklından çıkarma ve zor zamanlarında sürekli olarak tekrar et.

** Her gecenin bir sabahı vardır. Cümlesini aklından çıkarma sabırlı olmaya çalış.

** Benden daha zor durumda olan insanlar vardır. Sözünü her an hatırla ve senden daha zor durumda olan insanları gözünün önüne getir.

** Daima yapacak bir şeyi olan, sevecek birisine sahip olan ve geleceğe yönelik bir ümidi olan kişi mutludur. Kendine bahsettiğim yönde bir bakış açısı belirle.

** Hayal kırıklığına uğramamak için Allah’tan başkasından bir şey bekleme, beklentisiz ol.

** Gülmek en güzel mutluluk sebebidir. Her şeye rağmen gülmekten vazgeçme.

** Bazı şeyleri zamana bırakarak rahatla; ‘Zamanın iyileştiremeyeceği yara yoktur.’ Diye güzel bir söz vardır. Bu sözü kendine serlevha yap.

** Çocuklar bile düştüğünde kalkabiliyorsa, ben neden kalkmayacağım? Düşüncesini aklından hiç çıkarma.

** Zor zamanlarda okunacak duaları oku.

** Sıkıntılarla başa çıkma yöntemleri başlıklı yazımı oku.

** Konu ile alakasız olsa bile diğer yazılarımı da oku. :) :)

** Bu kadar zorluklarla başa çıkma yöntemlerine rağmen hala başını iki elinin arasına alarak kara kara düşünüyorsan; ben sana daha ne diyeyim? Bilmiyorum.

Görseller: Google görseller
Zorluklarla Baş Etmek İstiyor musun? Zorluklarla Baş Etmek İstiyor musun? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 11, 2019 Rating: 5

36 yorum:

  1. Zorlukla bada çıkma konulu okuduğum bu makaleden çok şey öğrendim.Tesekkurler editor

    YanıtlaSil
  2. Koşulsuz şartsız yaradana sığınmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  3. Gülmek daha motive ediyor her zaman haklısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmek iyi bir ruh hali için daima faydalı bir yöntemdir.

      Sil
  4. İnşallah zora düşmeyiz ama kulağımıza küpe olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temennimiz kimse zora düşmesin ancak zora düşmek de hayatın bir gerçeğidir.

      Sil
  5. Allah'dan geldik, yine ona döneceğiz... Bunun farkında olmak, bu duyguları içimizde hissetmek çok güzel bir şey, paylaşım için Allah razı olsun...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  6. Umudunu hiç kaybetme, şükret ve sabret. Yazının sonunu da iyi bağlamışsın:)

    YanıtlaSil
  7. Bu maddeleri uygulamaya çalışıyorum. Yazınızda böyle maddeler halinde karşıma çıkınca çok da sevindim..
    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Teşekkürler.

      Sil
  8. Bazen böyle sıkıntılı durumlarda peygamberlerin yaşadığı sıkıntıları aklıma getiriyorum mesela Eyüp peygamberin onca yaşadığı sorunlara karşı gösterdiği sabır bize örnek olmalı ki onlar peygamberken yaşamış biz kim oluyoruz diyorum. Sizin de yazdığınız maddeleride uygulamaya çalışıyorum :) son madde tebessüm ettirdi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz zaten olması gereken bakış açısını geliştirmişsiniz. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Merhabalar.
    Zorluklarla baş etmek isteyenlere yönelik hazırladığınız yazı dizinini okudum. Çok güzel hazırlamışsınız. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Ben de katkı olması babından müsaadenizle şu sözü paylaşmak istiyorum:
    "Altını ateş test eder, güçlü adamları ise zorluklar." (Seneca)
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınız için çok teşekkürler Recep Bey.

      Sil
  10. Zorluklarla başa çıkmak çoğu kişinin derdi. Ne yazık ki zorluklar karşısında yenik düşen kişileri gördüm. Bu değerli yazınız bir çok kişinin işine yarayabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İsmail bey, böyle faydalı olacağını düşündüğünüz yazılarımı daha fazla kişiye paylaşmanızı beklerim.

      Sil
  11. Her gecenin bir sabahı vardır cümlesini çok severim. Zorluklar insanı güçlendirir. Yılmadan mücadele etmek gerek. Teşekkürler bu faydalı paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba fatih bey bloğuma gelmişsiniz teşekkür ederim ben sizi takibe çoktan almışım bilginiz olsun ayrıca beni takibe almışsınız yani öyle yazmışsınız izle kısmına baktım adınızı göremedim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam teknik bir hata olmuş olabilir, hemen göz atıyorum. Takip için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim sıkıntı yok fatih bey ben bilgilendirme amaçlı yazdım saygılar

      Sil
    3. Ben sizin blogunuzu takibe aldım ancak başka bir blogunuz mu var acaba? benim bilmediğim veya gözden kaçırdığım.

      Sil
    4. https://engincilekci.blogspot.com/ sağ tarafta izle butounu var ona basdıysanız sıkıntı yok

      Sil
    5. Engin Bey, ben hala sizi takip eder gözükmekteyim. Bence siz biraz daha dikkatli göz atın derim. Saygılarımla

      Sil
    6. tamam fatih bey teşekkürler.

      Sil
    7. Rica ederim, iyi çalışmalar.

      Sil
  13. Bunları uygulayabilmek lazım. Gülümseten maddeler oldu. Teşekkürler güzel paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaret ve yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. Bu sorun sanırım toplumda hemen hemen herkesin ortak derdi. Başa çıkmak için yine harika fikirler vermişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler faydalı olabilmek çok güzel bir duygu.

      Sil
  15. son zamanlarım hep zor zamanlar .çoğunlukla çalışarak üstesinden gelmeye çalışıyorum ama bazen çok zorlanıyorum.yazı bu anlamda benim için iyi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olması beni çok mutlu etti, teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.