İsteklerimi Çocuklarıma Nasıl Yaptırabilirim? - EĞİTİM PINARI

İsteklerimi Çocuklarıma Nasıl Yaptırabilirim?



cocuk egitimi, cocuklara istediklerimizi yaptirmak
İsteklerimi Çocuklarıma Nasıl Yaptırabilirim?

Sayın ebeveyn, kafanda çok çeşitli sorular dolaşıyor olabilir; eşime istediklerimi nasıl yaptırabilirim?, Çocuklarıma istediğim şeyleri nasıl yaptırabilirim?, Kayın ana/kayın babama istediklerimi nasıl yaptırabilirim?, Tüm bunlar için ciddi anlamda enerji harcıyor olabilirsin.

Bence tüm bu soruları bir kenara bırak ve İsteklerimi Çocuklarıma Nasıl Yaptırabilirim? Sorusuna odaklan. Çünkü senin en fazla söz geçirebileceğin kişiler çocukların, tabii onlara da gerekli yöntem ve teknikleri uygulayabilirsen. Bu yazımda çocuklarımıza etkili olabilmek için gerekli olan yöntem ve tekniklerden bahsetmek istiyorum. Çocuklarına söz geçirebilmek istiyorsan aşağıdaki tavsiyelere dikkat etmelisin.

İsteklerimi Çocuklarıma Nasıl Yaptırabilirim?

** Öncelikle çocuklarına yaptırmak istediklerini onların anlayabileceği şekilde ve tatlı dille açıkla.

** Onlara davranış kazandırmak istediğin konularda örnek ol.

** Çocuklarına kazandırmak istediğin davranışları onlarla birlikte yaparak çocuklarının bu davranışları kazanmalarını sağla.

** Çocuklarınla birlikte yaptığın etkinlikleri zamanı geldiğinde çocuklarının yalnız yapması için teşvik et.

** Çocukların beklediğin davranışları sergilediklerinde onları ödüllendir.

** Çocukların beklediğin davranışları sergileyemediklerinde onların yanında kesinlikle olumsuz geri bildirimlerde bulunma.

** İstediğin davranışları kasıtlı olarak yapmadıklarında imkanlarından geçici mahrumiyetler yaşatmak suretiyle onlara yaptırım uygula.

** Bu blogda çocuk eğitimi konusunda eşi benzeri olmayan yazıları oku ve sevdiğin insanlara tavsiye et. :)

Görseller: Google görseller
İsteklerimi Çocuklarıma Nasıl Yaptırabilirim? İsteklerimi Çocuklarıma Nasıl Yaptırabilirim? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 30, 2019 Rating: 5

22 yorum:

  1. Başlığı okuduğumda gülümsedim , istediklerimi yaptırmak mı ben istiyorum diye kimse bişey yapmaz birileri istiyor diye de ben yapmam , tavsiyeleriniz çok güzel yapmaya çabaladıklarımdan ben şuna özen göstermeye çalışıyorum neden sonuç ilişkilerine neden ilaç içmelisin içmediğinde neler olur , neden ellerini yıkarsın , yap et şeklinde biri bana dese bir de sinirleniri ufaklığı da kendim gibi düşünüyorum bazen mevzunun neden sonucu üzerine konuşmaktan asıl meseleyi unuttuğumuz olmuyor değil, hayat çok zor 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten değerlendirmeleriniz çok yerinde ve hayat çok zor. Yine de ebeveynler çocuklarını sağlıklı bir şekilde yetiştirebilmek için ellerinden geleni yapmalı. Bugün doğru dediğimiz yöntem yarın yanlış hale bile gelebiliyor. Zamana ve kişiye göre en doğru yöntemleri bulmak gerekir.

      Sil
  2. son tavsiyeyi hep yapıyorum:)))

    YanıtlaSil
  3. bir çoğunu yapmaya çalışsam da bir ergenle baş etmek çok zor geliyor. İsteklerimi çocuklarıma nasıl yaptırırım diye çok düşündüğüm zaman oluyordu yazı için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, umarım size faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Güzel tavsiyeler için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorum ve ziyaret için size çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Merhaba , özellikle ödüllendirmeyi unutmamak gerekiyor , bence en önemlilerinden biri . Teşekkürler paylaşım için ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Neşe Hanım, katkılarınız bana geri bildirim olmaktadır.

      Sil
  6. Her zaman neden sonuç açıklamalarının faydasını gördüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden sonuç açıklamalarının uygulaması ile ilgili bir örneklendirme yapmanızı beklerim aslında. Teşekkürler.

      Sil
  7. Elimden geldiği kadar uygulamaya çalışıyorum ancak 3çocuk 1tanesi 18 üni sınav stresi diğeri 15 tam ergenlik dönemi ufaklık 6 kendini tanımaya çalışıyor olmuyor inanın bazen söz geçmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ebeveyn olmak biraz zor, yine de mücadeleye devam demekten başka çaremiz yok. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Son bir kaç gündür oğlumla daha iyiyiz. Daha çok konuşmaya başladık ve sabır dileyerek daha az kızıyorum. Baktım dün akşam çok değişiklik kaydetmiş. Sakin ve güzel bir akşam geçirdik. Çocukları iyi dinlemek gerekiyor. Bazen hayatın zorluklarından atlıyoruz. yapmamalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de çocuklarımızla gerektiği gibi ilgilenmek gerekir. Çok teşekkürler yorum için .

      Sil
  9. Abi birazda rahat bırakmak gerek çocukları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahat bırakmak da yöntemler arasında Yusuf Bey, fakat fazla rahat bırakmak da doğru değildir.

      Sil
  10. İsteklerimizi çocuklara yaptırmak gerçekten zor ve zaten biz istiyoruz diye bir şey yapmak zorunda da değiller. Yalnızca onlar için faydalı olan önerilere dikkat ederlerse, kendileri için iyi olur. Bunun yaptırmak için de inatlaşmamak yeterli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tespitleriniz var, çok teşekkürler.

      Sil
  11. İstediklerimizi çocuklara yaptıramıyoruz ne kadar uğraşsanda bir süre sonra onunda bir kişiliği olduğunu ve ona göre davranacağını anlayıp vazgeçiyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, çocukların da insan olduğunu kabullenmek gerekir.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.