Çocuğunu Merhametli Yetiştirmezsen - EĞİTİM PINARI

Çocuğunu Merhametli Yetiştirmezsen


cocuklarda merhamet, merhametli cocuk yetistirme yontemleri
Çocuğunu Merhametli Yetiştirmezsen


Sayın anne baba, bugünün yarını var, gençliğin yaşlılığı var. Hiç unutmam bir hikayede çocuk babasının, ormana dedesini atmaya gittiğini görünce; ağaç dallarından sepet örmeye başlamıştı. Babası çocuğa ‘’oğlum o sepeti ne yapacaksın?’’ Dediğinde, çocuk: ‘’Baba ben de sen yaşlanınca bu sepetle seni ormana atmaya gideceğim.’’ Demişti.

Bugün yaptıkların yarın önüne gelecek. Bu yüzden çocuklarını merhametli yetiştirmeye gayret et. Bunun için merhametli çocuk yetiştirme yöntemlerini öğrenmeli ve uygulamaya çalışmalısın. Merhametli çocuk yetiştirmek istiyorsan; aşağıda sıralayacağım tavsiyelere uymaya çalışmalısın.

** En başta çocuğuna örnek ol, çocuk gördüklerini yapar.

** Aile içindeki tüm bireylere şefkatli ve merhametli davran.

** Hasta varsa halini, hatırını sor; ihtiyaçlarını gider.

** Yakınında uyuyan varsa; üzerini ört, sessiz ol, rahatça uyumasını sağla.

** Yakın çevrende ihtiyar bir insan varsa hatırını sor, ihtiyaçlarını gider.

** Yakınlarda hasta, yaralı bir hayvan varsa; yardımcı ol ve bu canlıların ihtiyaçlarını gider.

** Fakirlere, yardıma muhtaçlara duyarsız kalma yardımcı ol ve çocuklarını yardımcı olmaları konusunda teşvik et.

** Bu makale faydalı olmadıysa Türkiye’nin eğitim öğretim alanında en kaliteli blog sitesi olan sitenin yazılarını oku. :) :) :)

Görseller: Google görseller
Çocuğunu Merhametli Yetiştirmezsen Çocuğunu Merhametli Yetiştirmezsen Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 06, 2019 Rating: 5

21 yorum:

  1. Faydalı oldu fatih bey teşekkürler her zaman okuyoruz Türkiye'nin en kaliteli blog sitesini demek bizim ki o kadar kaliteli bir blog değil ki pek uğramıyorsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğramaz olur muyum? sitenize günde bir kaç defa uğramasam keyfim kaçar. Harik a bir blog siteniz var. Bizimkisi latife işte.:)

      Sil
    2. teşekkürler ben de şaka yaptım kolay gelsin.

      Sil
  2. COCUGA ÖRNEK olmak çok onemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Örnek olmak her alanda çok önemlidir Sibel Hanım, teşekkür ederim.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Bence de çocuklarımıza örnek olmak çok önemlidir.

      Sil
  4. Zamane çocukları maalesef merhametten yoksun yetişiyor. TAbi ki bir ebeveynlere burada önemli görevler düşüyor. Kesinlikle çocuklara rol model olmayız. Örnek olmayız sizin de dediğiniz gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana destek olduğunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Kesinlikle güzel öneriler.Çocuklar bazen acımasız olabiliyorlar onlara büyüklerin yaşattıkları ile örnek olması gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehtap Hanım, yorumlarla bana destek olduğunuz için.

      Sil
  6. İlk eğitim yeri aile diye boşuna dememişler. Teşekkürler önerileriniz için.

    YanıtlaSil
  7. Çocuğu merhametli yetiştirmezsen yarın öbür gün önce sokak hayvanlarına zarar vermeye başlar. Sonra arkadaşlarına zarar verir ve bu böyle zincirleme devam eder. Ama merhametli çocuk yetiştirmek için önce ailenin kendisinin merhametli ve duyarlı olması gerekiyor. Gerçekten önemli açıklamalar yapmışsınız teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım yazılarım insanlara küçük de olsa bir katkı sağlar.

      Sil
  8. Hocam sizde kaç tane çocuk var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Bey, ben eğitimciyim ve yüzlerce çocuğum var. Hatta diyebilirim ki, tüm çocukları kendi çocuğum gibi görmekteyim..

      Sil
  9. Yok yok ben yorum yazmayayım yazıları gördükçe yüreğim sızlıyor.
    işin içinde olunca çok daha kötü oluyorum.
    Kızıyorum, öfkeleniyorum.
    Neden böyle insanlar arttı diyorum.
    Ben gidiyorum yaaa

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel yazmışsınız, ne yazık ki yeni nesili yetiştirirken artık bir çok ebeveyn sadece kendin önemlisin mesajı veriyor çocuklarına. Ne acı ki bunu çocuklarını çok sevdikleri için yaptıklarını sanıyorlar ve sen kendi çocuğunun davranışlarını düzeltince de çocuğu sürekli ezen anne olarak gösteriliyorsun oysa bizim görevimiz iyi birer insan yetiştirmek. Merhamet, hak hukuk bilmek, saygı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşleriniz çok değerli. Yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.