Hz. Mevlana’dan Kişisel Gelişim Dersleri - EĞİTİM PINARI

Hz. Mevlana’dan Kişisel Gelişim Dersleri




hz mevlana, mevlana dan sozler, kisisel gelisim
Hz. Mevlana’dan Kişisel Gelişim Dersleri


Sevgili okurlarım, insanlar için fikir çok önemlidir. Sayısız kitap okuyoruz ve bu kitaplardan önemli gördüğümüz fikirleri yaşantımıza katmaya çalışıyoruz. Bu yazımda Hz. Mevlana’dan önemli gördüğüm bazı kişisel gelişim derslerini sıralamaya çalışacağım.

Hz. Mevlana’dan Kişisel Gelişim Dersleri

** Dünyada hür olmak istiyorsan, madde ile bağını koparmalısın.

** İnsanların kırması gereken en kadim put kendi egosudur.

** İlahi aşk vasıtası ile nefsinden kurtulan kişi kötülüklerden temizlenir.

** İnsan olmanın sırrı aşk’tır.

** Bütün kötü huylardan kurtulmak istiyorsan; yalandan kurtulmalısın.

** Hak yolunda en tehlikeli geçit; hasettir.

** İnsanlık makamına yükselmek için kendini insanların en aşağısı olarak görmelisin.

** Başka insanları aşağılamak insanları Allah’tan uzaklaştırır.

** Mutsuzluğun en önemli sebebi hasettir.

** En yüce oruç, dilin orucudur. Dilin orucu dedikodudan uzak durmaktır.

** Ben Allah’a aşık olduğum an önce münakaşayı, sonra münazarayı, sonra konuşmayı kestim.  

** Bizim nefsimizdeki şeytandan daha büyük şeytan yoktur.

** Nefsimizden geçersek insanlık makamına ulaşabiliriz.

** Edep, edepsizlerin kabalıklarına sabretmektir. Edepsizlerin eliyle terbiye edildiğimizin farkında olmaktır. Edep aynı zamanda başımıza gelen şeylerden dolayı şikayeti terk etmektir.

** Şikayet insanı Allah’tan uzaklaştırır.

** Tatlı suyun başı kalabalık olur. Dostlarının çok olmasını istiyorsan; tatlı dilli ol.

** Hakiki dost birbiri için feda olmaya hazır olan kişi demektir.

** Allah mutlaka bizi zıddımızla terbiye ediyor. Böylece nefsani yönlerimiz temizleniyor ve Allah’ daha çabuk yaklaşıyoruz.

** Eğer tamamıyla zorluklara daldınsa, daralıp kaldınsa sabret; sabır rahatlığın ve genişliğin anahtarıdır.

** Mutluluk halinden memnun olmaktır. Önümüze gelen fırsatları tepmek yerine; neden bu benim başıma geldi ve ben bununla ne öğreneceğim acaba diye düşünmeliyiz.

** Her sıkıntı ve beladan sonra Allah gönülde tecelli eder, yeter ki seni evde bulsun.

Sevili okurlarım, bu yazımda Hz. Mevlana’dan bazı fikirler derlemeye çalıştım. Kişisel gelişim kitaplarına ilgisi olan okuyucularım takdir edeceklerdir ki, Mevlana’nın görüşlerinin pek çoğu kişisel gelişim savları ile bire bir örtüşmektedir. Bundan dolayı yazımın başlığını Hz. Mevlana’dan kişisel gelişim dersleri olarak düzenledim. Okuyucularıma faydalı olmasını ümit ederim.

 Görseller: Google görseller




Hz. Mevlana’dan Kişisel Gelişim Dersleri Hz. Mevlana’dan Kişisel Gelişim Dersleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 20, 2019 Rating: 5

37 yorum:

  1. Emeğinize sağlık yine harika bilgiler paylaşmışsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beğendiyseniz ne mutlu bana.

      Sil
  2. Çok teşekkürler bu güzel derleme için. Dönüp dönüp okumalı. Mevlana ve Şems'in öğretileri beni başka dünyalara götürür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size teşekkür ederim, ziyaret ve yorumlarınız çok güzeldi.

      Sil
  3. Yarısını yeni okudum Allah razı olsun saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. "Hayatın özeti olan Mevlana sözleri"ni ve Kişisel gelişim defterini hazırlayan editöre teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. "İnsanlık makamına yükselmek için kendini insanların en aşağısı olarak görmelisin." ne güzel söylemiş Allah razı olsun. Paylaşımınızdan dolayı da teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  6. okurken bile insanı ferahlatıyor.Keşke tüm insanlar olarak bırakın hepsini yarısını uygulayabilsek, dünya çok daha yaşanılası olurdu.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, uygulamak gerek teşekkürler.

      Sil
  7. "...yeter ki seni evde bulsun..."
    Evde miyiz?

    YanıtlaSil
  8. 'Nasıl'ın özeti:

    "Şikayet insanı Allah’tan uzaklaştırır."

    Allah razı olsun, Fatih Bey

    YanıtlaSil
  9. Mevlana’nın gönlü okyanus gibidir. Her alanda ders çıkarmak mümkün.

    YanıtlaSil
  10. Çokkkkk değerli bir paylaşım. Teşekkürler 🤚

    YanıtlaSil
  11. Güzel ve detaylı bir derleme yapmışsınız. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  12. Mevlana ve Şems'in öğretilerini uygulayabilsek dünya yaşanabilir bir hal alır ama nerede ??

    YanıtlaSil
  13. İnsanların kırması gereken en kadim put kendi egosudur.
    Sözü harika bir söz gerçekten. Paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur.

      Sil
  14. keşke her bir öğretiyi tam olarak uygulayabilsem.ama okumak bile ferahlık veriyor.teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Alanay Hanım, öğrendiğimiz her şeyi yüzde yüz uygulama imkanımız olmasa da sürekli değişim ve sürekli yenileşme hedefimiz olmalı. Bu bile çok güzel bir perspektif olacaktır bence sağlıcakla.

      Sil
  15. Mevlana yalnızca ülkemiziçin değil, tüm dünya için önemli bir değer. Mesnevi'yi okumuştum. Değerli bilgiler vermişsiniz yine teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaret ve yorumlar için çok teşekkür ederim.

      Sil
  16. O yalan insanların başını yiyecek de farkında değiller maalesef :(

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,
    Allah razı olsun hepsi birbirinden güzel bu sözler için ne söylenebilir ki günün bu saatinde ancak silkelenip kendimize gelmek için bir sebep olur. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  18. Ben de size bu güzel yorum için çok teşekkür ederim Deniz Hanım.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.