İbrahim Hakkı’dan Hayat Dersleri - EĞİTİM PINARI

İbrahim Hakkı’dan Hayat Dersleri



ibrahim hakki, marifetname, ibrahim hakki'dan hayat dersleri
     İbrahim Hakkı’dan Hayat Dersleri
Sevgili okurlarım, arı misali gezmeye ve gezdiğimiz yerlerden çok değerli nektarları toplamaya devam ediyoruz. Bu yazımızda ise Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretlerinden derlediğimiz bazı önemli fikirleri sizlere sunmaya gayret göstereceğim.

Bildiğimiz gibi İbrahim Hakkı Hazretlerinin Marifetname isimli çok kapsamlı bir eseri mevcuttur. Bu eserde dünyanın yaratılışından tutun da uzaydaki gezegenler ve oluşumlarına kadar çok çeşitli konulardan bahseder ancak ben daha ziyade kendi ilgi alanıma giren maddeleri sizlere sıralamaya çalışacağım.

İbrahim Hakkı’dan Hayat Dersleri

** Cahil, bu gün ne yapsam diye yataktan kalkar, arif olan ise görelim Allah beni bu gün hangi işlerde kullanacak diye düşünür ve huzur bulur. Zira kişinin kalbine ilk gelen düşünce o günün tamamını etkiler.

** Seni yoktan var eden aç bırakmaz, başka kapılara muhtaç etmez.

** Susmak konuşmadan itibar kazandırır.

** Kalbin en büyük hastalığı kibirdir.

** Kendini öven kişi en büyük kötülüğü kendine etmiş olur.

** Akıllının dili kalbinde; ahmak olanın kalbi dilindedir.

** İnsanlardan kopmayan Rabbine ulaşamaz. İnsanlara minnet etmeyen Rabbiyle zengin olur.

** Tefviz: İtiraz etmekten vazgeçmek, işi Allah’a bırakmaktır. Halkın ayıplarına karşı göz yummaktır.

** Hasetçinin kalbi öfke ve düşmanlıkla düğümlenmiştir.

** Tevekkül yarın için titizlikten vazgeçip Rabbine güvenmendir. Çocuğun babasına tevekkülü kadar Mevlasına tevekkülü olmayan mümin değildir.(Hz Musa)

** Tevekkül herkesten her şeyden ümidi kesmektir ve hiç kimseden korkmamaktır.

Kişisel gelişim kitaplarını okuduğumda sanki bize ait değerlerin kişisel gelişim adıyla tekrar insanlara pazarlanmaya çalışıldığını düşünmeye başlıyorum. Tabii ki, görüşlerin tamamı bizim görüşlerimiz ile birebir örtüşmüyor ancak pek çok konuda bir paralellik olduğunu görmek mümkündür.

Bu tip kitapların çoğunda maddeden sıyrılarak maneviyata da bir yönelme çabasının olduğunu görüyorum. Bundan dolayı da sizlere zaman zaman kısa da olsa bu tip yazılar hazırlamaya düşünüyorum. Bu yazımda ise Erzurumlu İbrahim Hakkı hazretlerinin Marifetname isimli kitabından bazı fikirler derlemeye çalıştım. Umarım sizlere faydalı bir yazı olmuştur.

 Görseller: mynet.com















İbrahim Hakkı’dan Hayat Dersleri      İbrahim Hakkı’dan Hayat Dersleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 21, 2019 Rating: 5

44 yorum:

  1. Eseri şuan okuyordum..Allah razı olsun editör.. Çok önemli bir zat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  2. Ben yorum yazıyorum ama hata veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emine Hanım, bu kez yorumunuz bana ulaşmış. Sağlıcakla

      Sil
    2. Ne kadar güzel bir paylaşım Allah Razı olsun ve size katılıyorum kişisel kitaplarda tekrar pazarlanıyor talipleri çok olur inşallah :)
      Diye bir yorum bırakmıştım ama hata diye bir ekran geldi şimdi tekrar niyetlendim nasip :))

      Sil
    3. Emine Hanım, yorumunuz bana ulaştı. Yorumlarla bana destek olduğunuz için tekrar teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Böyle paylaşımlar yararlı oluyor Allah razı olsun...Eğer ki marifetname kitabını da okumadıysanız,tavsiye ederim, ilmi çok derin...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve tavsiyeler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. okumaya başlayıp sonuna kadar bitiremediğim kitap.annemin elinden düşmez ama.okumak güzel ama okuduğunu kendine yansıtabilmek önemli.

    YanıtlaSil
  5. Çok çpok beğendim. Çok iyi yapmışsınız paylaşmakla. Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni çok mutlu etti, umarım faydalı bir paylaşım olmuştur.

      Sil
  6. güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, zahmet edip okuduğunuz için.

      Sil
  7. Fatih bey bu kitabı da alacaklarım listesine ekledim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru bir tercih bence de Yusuf Bey, teşekkürler.

      Sil
  8. Sayenizde önemli zatların fikirlerine vakıf oluyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler umarım faydalı bir paylaşım olmuştur.

      Sil
  9. Güzel paylaşım için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım faydalı bir paylaşım olmuştur.

      Sil
  10. Kibir, kendini övmek gerçekten çok kötü huylar, ben de hiç sevmem, öyle insanlardan aşırı rahatsız oluyorum. Bir tane vardı konuşurken "Biz Paris'teykeeennn...." derdi. Bırak seni başkası övsün değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  11. Tefvizi iyi yapıyorum sanki ben. Hayat okulunda fena da değilmişim sanki. Rabbim diğer hayatta muvaffak olacak ameller işletsin bizlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerinize katılıyorum, teşekkürler Recep Bey.

      Sil
  12. Marifetnameyi biliyorum evet. İnsanlar burada söylenen şeyleri uygulasalar, dünya yaşanası bir yer haline gelebilir tabii. Teşekkürler bu bilgi veren paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum. Evet bu değerler uygulansa dünya çok daha yaşanılası bir yer olur. Teşekkürler.

      Sil
  13. Yazıyı sözlerle desteklemeniz çok güzel olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. İbrahim Hakkı güzel bir yazı olmuş
    Bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  15. Harika bir paylaşım olmuş efsane sözler var teşekkür ederiz efem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl güzel olan sizin üslubunuz, beni keyiflendirdiniz teşekkürler.

      Sil
  16. Allah insanın rızkını kesse canını alır. Paylaşım çok güzeldi. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir paylaşım olmuştur.

      Sil
  17. ^_^ bu bir otomatik yorum olduğu için üzgünüm zamanım çok azdı tüm blogger arkadaşlarıma destek olmak için geldim KONULOJİ sizi seviyor tüm blog sahibi arkadaşlara başarılar diliyorum <3

    YanıtlaSil
  18. Marifetname var aslında kütüphanemde, yazınız marifetnameye karşı ilgimi tekrar celbetti. Okumak nasip olur inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size faydalı olabilirse ne mutlu bana teşekkürler.

      Sil
  19. Çok güzel bir yazı elinize sağlık. Çok samimi bir şekilde söylüyorum severek takip ettiğim sayılı bloglardansınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ben de sizin blogunuzu zevkle takip ediyorum. Şu gece vakti gönlümü şad ettiniz. Allah da sizi sevindirsin.

      Sil
  20. Tevekkül insana müthiş bir iç huzuru veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tevekkül insana iç huzuru veriyor ancak mesele tevekkülü yaşantımıza katabilmek. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  21. Marifetname'yi sanırım ilk duydum. Böylece öğrendiklerimize bir yenisi de eklenmiş oldu :) Üzerine düşünülüp tartışılır bu sözlerin mutlaka. Son paragrafta maddiyattan sıyrılıp maneviyata yönelmekten bahsetmişsiniz ya, esas olan da bu galiba. Madde öylesine yaşamı kuşatmış ki, insan evladı onun esiri adeta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size sonuna kadar katılıyorum. Gerçekten günümüz dünyasında maddiyat her şeyden daha önemli görülüyor.
      Yorum için çok teşekkürler Deniz Hanım.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.