Doludizgin - EĞİTİM PINARI

Doludizgin




Doludizgin kitabi, Samim Kocagoz
Doludizgin


Doludizgin
, yazar Samim Kocagöz’ün Kurtuluş Savaşı'nı destansı bir şekilde anlattığı kitabıdır.  Kitaptaki kahramanların çoğunluğu Kurtuluş Savaşı'nı yaşayan insanlardır. Eser bu yönü ile çok etkileyici bir eserdir.

Eserde Türk Milletinin toparlanarak düzenli orduyu kurması, İnönü Savaşları, Başkomutanlık Meydan Muharebesi ve düşmanın İzmir'e dökülmesi anlatılır.

Kitapta hem cephedeki şiddetli çatışmalar anlatılırken hem de cephe gerisinde verilen büyük mücadeleler, yaşanan ekonomik zorluklar Milli Mücadele’ye direnç gören gösteren insanlar anlatılmaya çalışılmıştır.

Ayrıca kitapta zorluklara rağmen vatanını kahramanca savunan insanların vermiş olduğu şanlı mücadeleler de unutulmamıştır.

Geçmişte yaşanan olayları tarih kitaplarından kuru bir dille okumak o dönemin yaşanmışlıklarını tam olarak aksettirmeyebilir. Ancak bu dönemi gerçekten yaşayan insanların ağzından dökülen kelimeler kitaba ciddi anlamda duygu katmaktadır. Bu duygu Doludizgin kitabının çok etkileyici olmasında en önemli faktördür.  
Yazar Samim Kocagöz, Kurtuluş Savaşı'nı belgelere dayalı olarak ve gerçek olaylar üzerinden anlatmaya çalışmıştır. Yazarın böyle bir kitap yazma amacı; genç kuşaklara vatanseverlik bilincini aşılamaktır.
 Görseller:idefix.com



Doludizgin Doludizgin Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 10, 2019 Rating: 5

21 yorum:

  1. Samim Kocagöz'ün çok değerli bir eseri, çok güzel bir tanıtım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Kurtuluş Savaşını gerçekçi bir şekilde yazan anlatan bir kitaptır umarım. Okumadım ama merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtımda da bahsettiğim gibi Kurtuluş Savaşı'na gerçek olaylar üzerinden anlatıyor; yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Harika. Hemen kitap listemin içerisine kaydediyorum. Öneriniz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Kurtuluş savaşını anlatan kitapları okumayı çok seviyorum. Bu yüzden Doludizgin kitabını not aldım. Mutlaka okuyacağım. Teşekkürler bilgilendirme için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. bu konuda çok kitap okudum ama bunu okumamıştım bakacağım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuzla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. samim kocagöz, bizim ordan, maalleden eski bi amca yaa, dedemlerin arkadaşı, izmirden yaniii :)

    YanıtlaSil
  7. Samim Kocagöz okumadım araştıracağım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Seviyorum bu tür kitapları. Teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kitap tanıtımının size faydalı olmasını ümit ederim.

      Sil
  9. Bu konuda çok kitap okudum Lord Byron'ın Atatürkünü çok severim doludizgini de okumayı isterim.

    YanıtlaSil
  10. O yıllar doludizgin adı da tam olmuş..
    O yıllara ait her eser güzel ve özel
    Okunması gerekenlerden
    Tanıtım ve inceleme editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, ben de size çok teşekkürler ediyorum Sibel Hanım.

      Sil
  11. Belgelerle anlatması güzel olmuş.Tarihin doğru anlatılması önemli çünkü.
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.