Kalpaklılar - EĞİTİM PINARI

Kalpaklılar



Kalpaklilar, Samim Kocagoz,
Kalpaklılar


Daha önceden Samim Kocagöz’ün Doludizgin isimli romanını blogumda tanıtmıştım. Doludizgin romanında da Kurtuluş Savaşı dönemi anlatılmaktaydı. Kalpaklılar romanında da Doludizgin kitabında olduğu gibi Kurtuluş Savaşı anlatılmaya çalışılmıştır. Her  iki eserin konusu da benzerlikler göstermesi nedeniyle Kalpaklılar roman özetini fazla detaya girmeden aktarmaya gayret edeceğim:

Eserde İzmir’in düşman askerleri tarafından işgal edildiği zaman dilimini anlatılmaktadır. Halk düşmana karşı savaşmaktan yana değildir.
Hasan Tahsin Yunan askerleri ile savaşır, onlara el bombası atar ve pek çok Yunan askerinin ölmesine sebep olur.

Düşman askerleri şehirde acımasızca katliam yaparlar. Bu arada Mustafa Kemal Paşa, Sivas Kongresini toplamayı başarmış, Damat Ferit paşa ise Milli Mücadeleyi başarısız kılmak için çalışmalar yapmaktadır.

Anadolu’daki bağımsızlık mücadelesi devam etmektedir. İstanbul Hükümeti Mustafa Kemal Paşa ve yanındaki silah arkadaşlarının idamını istemektedir. Ankara Hükümeti ise Milli Mücadele’nin başarılı olması için var gücüyle çalışmaktadır.

Samim Kocagöz’ün Kalpaklılar romanında Milli Mücadele döneminde yaşanan olayları ve halkın kafa karışıklığını net bir şekilde gözler önüne sermektedir.
Görseller:dr.com.tr

Kalpaklılar Kalpaklılar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 24, 2019 Rating: 5

29 yorum:

  1. Daha önce hiç duymadığım bir kitap. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Küçük Hanım. O halde bu kısa tanıtım size fikir vermiş olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Bende daha önce duymadım. Konusu güzelmiş, ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım bu kısa tanıtım size faydalı olmuştur.

      Sil
  3. Kurtuluş mücadelemizi roman olarak okumak benim için daha akılda kalıcı oluyor ve zevkle okuyorum. Tanıtım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Teşekkürler tanıtım için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size ziyaret ve değerli yorum için çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  5. Bu tarz kitapları keşke okullarda çocuklara da okutsalar. Bu vatan ne zorluklarla kazanıldı öğrenseler

    YanıtlaSil
  6. Sinan Meydan'ı dönem kitapları içinde beğeniyorum.

    YanıtlaSil
  7. Genellikle kurtuluş savaşı ile ilgili kitapları istemli okuyan bir okuyucuyum bu eseri ve yazarı yeni duydum
    teşekkürler editör
    KİTAP SEÇİMLERİ konusunda güzel klavuzsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size de güzel yorum yapma alnında birincisiniz. Bundan dolayı ne kadar teşekkür etsem azdır.:))

      Sil
  8. Kısa, öz ve güzel bir tanıtım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  9. böyle bir tür roman hiç okumadım. ilginç deneyim olabiler :)

    YanıtlaSil
  10. Öneri için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  11. Okumadığım romanları paylaşıyorsunuz, çok güzel oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde klasikleri ve adından çok bahsettiren kitapları tanıtmaya gayret ediyorum. Teşekkürler.

      Sil
  12. Bu konuda size katılıyorum. Gerçekten de okunacak o kadar güzel kitap var ki, hangi birisine yetişeceğimizi bilemiyoruz.

    YanıtlaSil
  13. Kitap listeme ekledim.Öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  14. Üniversite sınavına hazırladığım dönemde epey bir karşıma çıkan kitaplardandı. Hakkında biraz daha bilgi sahibi olmak çok iyi oldu teşekkür ederim 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimi, umarım faydalı bir yazı olmuştur. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.