Esir Şehrin İnsanları - EĞİTİM PINARI

Esir Şehrin İnsanları



Esir Sehrin İnsanlari, Kemal Tahir Romanlari
Esir Şehrin İnsanları

Milli Mücadele dönemini anlatan önemli eserlerden birisi de 
Kemal Tahir’in Esir Şehrin İnsanları isimli eseridir.

Kitabımızın başkahramanı Kamil Bey, padişahın etkili vezirlerinin birisinin oğludur. Birinci Dünya Savaşı çıktığında İspanya’da bulunmaktadır. Bir arkadaşından Osmanlı Devletini’nin savaşa katıldığını öğrenir ve İstanbul’a dönmeye karar verir.

Kamil Bey,  İstanbul’da çok sıkıntılar çekmiştir. Özellikle maddi sıkıntılarla boğuşmak zorunda kalan Kamil Bey, bir müddet halasının evinde kalır. Daha sonra da anneannesinin harabe evini tamir ettirerek burada kalmaya başlar.

Kamil Bey liseden arkadaşı olan Ahmet Bey'den gazetede yazma teklifi alır ve bir süre bu gazetede yazarlık yapar.

Bir diğer samimi arkadaşı olan İhsan Bey, Milli Mücadele’ye olan desteğinden dolayı hapse düşer. Kamil Bey, İhsan Bey'in karısı Nedime Hanım ile gazete çıkarmaya başlar.

Çalıştıkları gazete Milli Mücadeleyi destekler. Ayrıca gazete aracılığı ile Anadolu'ya gizli belgeleri göndermek için çalışırlar.

Çalıştığı gazetede Milli Mücadele'ye destek veren Kamil Bey Anadolu'ya gizli bir evrak gönderirken yakalanır ve İstanbul Hükümeti tarafından tutuklanır.

Kamil Bey, bu süreçte Milli Mücadeleye destek verdiğini düşündüğü pek çok kişinin aslında hafiyelik yaptığını üzülerek öğrenir. Karısı bile Kamil Bey'i bu haklı davasında yalnız bırakmıştır. Kamil Bey, Milli Mücadelecilere olan sadakatinden taviz vermez. Bundan dolayı 7 yıl kürek cezası alır.

Kemal TahirEsir Şehrin İnsanları isimli eserinde Milli Mücadele’nin zorluklar içinde kazanıldığını, anlatmaya çalışmıştır.
 Görseller:dr.com.tr




Esir Şehrin İnsanları Esir Şehrin İnsanları Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 23, 2019 Rating: 5

20 yorum:

  1. Esir Şehir Üçlemesi, hep okumak istediğim bir seri. Bu sene başında Esir Şehrin İnsanlarını satın alıp kütüphaneme ekledim, ancak bir türlü başlama fırsatı bulamadım.
    Kaçtığınız bir kitaptan haberler getirdiniz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, belki bu kısa tanıtım kitaba başlamak için bir motivasyon olabilir.

      Sil
  2. mutlaka okunması gereken bir eser...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi düşünüyorum, çok teşekkürler.

      Sil
  3. Benimde okumak istediğim bir eser ama şu ana kadar okuma fırsatım olmadı. Milli mücadelenin zorluklarının anlatması açısından önemli bir eser.

    YanıtlaSil
  4. Kemal Tahir üretken bir roman yazarlarımızdan biridir, gerçekten Esir Şehrin İnsanları adlı eseride bir o kadar güzeldir, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. etkileyici bir kitaba benziyor, okumak lazım, paylaştığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaret ve yorum için size çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  6. Esir Şehrin İnsanları. İsmi hep okuma iştahı uyandıran fakat bir türlü okuyamadığım bir kitap. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  7. Bende okume listeme ekledim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Mutlaka okumalıyım.Listeme ekledim.Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. okunması gereken bir kitap mış emeğinize sağlık sevgiler ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.:))

      Sil
  10. kemal tahir ay ilkokula başlamadan bi dolu okumuştum unuttum hepsini :)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.